wegwerp of wasbare luiers?

Bedankt voor alle reacties!

De meesten gaan dus voor het gemak van wegwerp luiers. Zit ook wel wat in...

Ik twijfel nog wel, ik vraag me ook af in hoe verre het beter is voor het milieu, maar dat vind ik iig wel erg belangrijk.
Het extra wassen vind ik opzich niet zo'n probleem.
Natuurlijk vind ik het het allerbelangrijkst dat mijn kindje het straks ook fijn in gebruik vind, welke ik ook zal kieze.
Ik heb gelezen dat kinderen met wasbare luiers juist minder last van luieruitslag hebben. In wegwerp luiers zit veel plastic en weekmakers verwerkt wat minder goed voor de huid is dan katoen of bamboe.

Misschien moet ik het ter zijner tijd gewoon eens proberen, kijken wat het best bevalt.

O ja, ik denk dat ik wel meer kinderen wil, dus ik zou ze wel vaker kunnen gebruiken. Dat scheelt dan weer in kosten en misschien dat dat ook uitmaakt in de milieu vriendelijkheid ivm productie van de luiers.

Bij wegwerp heb je natuurlijk meer productie en meer afval kosten, wat beide niet goed voor het milieu is. Maar ik weet niet hoe het zit met de productie van wasbare luiers, is de belasting daarvan hoog of laag? En als je het wassen mee rekent, hoe zit het dan in verhouding?
Misschien is het wel te ingewikkeld om het uit te rekenen...

ik heb er ook over nagedacht. met de inlegjes is het prima te doen en hoef je niet zoals vroeger de poep eerst uit te spoelen. ze zien en ook leuk uit en ik ben een katoenfreak dus ja.....maar de prijs....ik vind ze echt te duur. is voor mij ook mn laatste kindje dus ja. ik ga weer voor de luiers van aldi, altijd perfect gegaan dus hoop ook nu weer.

ik denk dat beide voor en nadelen hebben. ik kies ook voor het gemak, ik heb zo al wel genoeg was. en ik heb ook regelmatig gelezen dat het voor het milieu niet veel verschil maakt, of dat zo is weet ik niet, heb me er nooit echt in verdiept..
Als je voor wegwerp kiest raad ik je ook af om de dure pampers aan te schaffen.. ik koop ook altijd aldi of huismerk AH, bevallen mij zelfs beter dan pampers..
succes met je keuze!

Zelf heb ik geen zin in het gedoe van wasbare luiers. Wij wonen in een appartement en ik zou echt geen idee hebben waar ik straks al die luiers op moet gaan hangen om te drogen.

Aan de andere kant zou ik me ook weer schuldig gaan voelen om al dat plastic een afvalbak in te mieteren iedere keer.

Ergens in een tijdschrift kwam ik toen een goed compromis tegen: biologisch afbreekbare luiers. Praktisch maar zonder het milieu met de rotzooi op te zadelen. Ik denk dat ik daarvoor ga.

Ik heb er ook lang over moeten nadenken maar wij gaan toch maar op de wegwerp toer.
Vandaag de dag is het niet 'gewoon 'meer om te doen en het word je er ook niet gemakkelijk op gemaakt. De luiers zijn niet meer zo makkelijk te krijgen, ze zijn duur in aanschaf en de kraamhulp doet er niet aan.
Terwijl ik en m'n man er 'groot'in zijn geworden.

Dus nu opzoek naar betaalbare en goede ww luiers want pampers zijn me net ff te duur a 10,- per pak.

Terug
Bovenaan