weigeren eten

Hoi!

Mijn dochter is nu net 2 en is ook zo'n weigeraar. Ik heb een tijd lang iets anders in de plaats gegeven omdat ik dacht dat ze niet genoeg vitamines oid zou binnenkrijgen.
Maar ineens bedacht ik me (ook na overleg met de cb arts) dat het wel makkelijk was om eten te weigeren als je toch weet dat je iets krijgt wat je lust.
Daar ben ik dus mee opgehouden. Ze eet nu 'wat de pot schraft' en anders niet.
Soms betekent dit inderdaad dat ze een paar dagen slecht eet, maar ik wissel ontbijt nog wel eens af met pap en ze krijgt regelmatig een stukje worst. Fruit eet ze wel (bananen)....

Maar het blijft lastig.. Je wilt toch dat ze gezond eten....

Groetjes, Ester
(moeder van Kyra)
 
halo,
mijn oudste dochter(nu 4) at toen ze 2 was ook aleen haar vlees op en haar danoontje,toen maakte ik mij wel zorgen maar op het consultatiebureau was ze altijd goed op gewicht, nu mijn 2de dochter van 2 ook niet goed eet(neemt soms helemaal geen hap van haar eten)   maken we ons niet meer druk, ze eten wel als ze honger krijgen, als je optld wat ze krijgen op een hele dag is dat waarschijnlijk genoeg, crackers en wat fruit tussendoor en in iedergeval wel genoeg drinken.
Die van mij zijn gewoon niet zulke goeie eters maar op het consultatie bureau constateren ze altijd dat ze een gemiddeld gewicht hebben.
de 3de is op komst en dat is een jongen, ik ben benieuwd of dat anders gaat, de tijd zal het leren.Succes
groetjes Noza
 
Fijn, om te lezen dat er meer met het zelfde euvel zitten!!!!
Mijn dochter van twee, weigert al een half jaar groenten te eten. Ik werd er helemaal gefrustreerd van.
Wat ik ook probeer(de)...het wil er niet in.
Soms lees je wel van die moeders die helemaal speciaal iets gaan frabriceren om er maar groenten in te krijgen b.v. gepureerde groenten in en pannenkoek bakken) Maar dat vind ik maar niets.
Ik ben maar begonnen met tussendemiddag een flesje knorr vie te geven. Dan ben ik in elk geval zeker van haar vitaminen.

IK hoop maar dat het beter gaat worden. Zou het ook niet kunnen dat het een kwestie van genen is? Mijn man was ook een erg slechte eter toen hij klein was...en dat is zeker weten overgegaan! Dus dat geeft me wel hoop....

Succes allemaal.
 
die van mij eet al een jaar niet meer warm eten....
Niks aan de hand, goed op gewicht. Alles al geprobeerd...na een jaar maak je je geen zorgen meer. Ooit komt er een tijd dat je echt afspraken met ze kunt maken, kortom dat je gewoon eist dat ze eten (een beloning in het vooruitzicht). Nu snappen ze dat nog niet, en gaat het vooral om de eigen wil te oefenen. Net doen of je het niet ziet, negeren. Zo voorkom je dat hij na een paar maanden drama's gaat maken om aan tafel te komen en te zitten.
Succes!
 
Hallo!

Mijn dochter (3,5) eet al zo'n twee jaar geen aardappels, groente  en stamppot. Zo heel langzaam gaat ze wel meer eten, komkommer, rauwe paprika etc. Ze eet wel vlees en gebakken aardappels.

Mijn man en ik hebben af en toe een moment gehad dat we boos op haar worden, maar dit helpt echt niet.
We zijn nu begonnen met een beloningssysteem. Ze krijgt voor een hap eten een sticker en bij vijf stickers mag ze een kadootje uitzoeken. Het werkt nog niet echt... Ze is meer het type van "dan maar geen kadootje"....
 
Mijn dochter weigert al sinds ze 1,5 meestal haar warm eten....is bij haar echt duidelijk het proces van een eigen willetje ontwikkelen...ze is nu bijna 3 en overdag eet ze voldoende en ik ben nu op het punt beland (na veel frustratie) van: dan maar niet...en hoera hoera af en toe eet ze nu een hapje....kwestie van een lange adem maar ik denk dat het vanzelf wel gaat komen

maar in ieder geval sterkte

yvonne
 
hoi allemaal. wat klinkt het me allemaal bekend in de oren. mijn dochter van bijna 2 eet ook heel weinig, ik heb me er ook zorgen om gemaakt, maar dan denk ik als ze honger heeft eet ze wel. en ik moet zeggen dat het de ene dag goed gaat en de andere niet. ik hoop dat het snel weer beter gaat maar tot die tijd wacht ik maar af. je kunt toch niet meer doen dan dat.
goetjes van rilana
 
Terug
Bovenaan