Weigeren hartig beleg

<p>Goedemorgen dames,</p><p> </p><p>Onze dochter weigert hartig beleg te eten op haar boterham. </p><p>Ze is gek op kaas en worst maar alleen niet op haar brood. Ze trekt het beleg er tussen uit en eet dat zo uit het vuistje op. Ze wilt alleen maar brood eten met zoet. Ik wil juist wat gezondere alternatieve aanbieden maar die weigert ze gewoon. En ik heb het dan al over maanden lang. </p><p>Het is niet zo dat ik het pas een week probeer. </p><p>Iemand nog tips of ervaringen hiermee? </p><p>Liefs,</p>
 
En ala je er een tosti van maakt?
of een broodje kaas met komkommer.
Hier werkt t ook om eerst idd een hartig broodje te geven en te zeggen dat hij daarna zoet mag.. (of half hartig half zoet..)
Eet ze daarna wel het kale brood? Zoontje at een tijd ook eerst alle worst er af en at daarna gewoon kaal brood.. Ook prima ?
 
Wij hebben dit inderdaad ook! En denk ook dat het vanzelf wel goed komt. Ik probeer nu smeerbaar hartig beleg te doen om zo toch te stimuleren niet alleen 'oldskool zoet' zoals chocopasta ofzo te eten (dat geven we overigens niet vaak, alleen soms dus wel omdat keuzes beperkt zijn). Bijv zoete aardappelspread. Dat gaat matig, maar op zich wel redelijk. 
 
Ja tosti gaat er heel goed in, maar wil haar niet al te vaak een tosti geven hihi.
Meestal eet ze alleen het beleg en heel soms het boterhammetje. 
Smeerworst en smeerkaas etc eet ze ook echt niet. Hopelijk komt het vanzelf weer goed. 
 
 
En zuivelspread of pindakaas? Dat is ook gezond. Hier zijn ze dol op pindakaas. 
Alle kindjes eten hun beleg eraf en laten het brood liggen, ik geef dus nooit plakjes worst of kaas aan mn jongste dochter van 13 maanden. Bij mn oudste dochter van 3 jaar gaat dat wel goed, want zij snapt dat dat niet mag. Aan een dreumes kun je het niet uitleggen.
Dus eigenlijk altijd pindakaas, smeerkaas, jam of zuivelspread hier. Soms een mini laagje chocopasta of gekleurde hagels.
 
En zuivelspread of pindakaas? Dat is ook gezond. Hier zijn ze dol op pindakaas. 
Alle kindjes eten hun beleg eraf en laten het brood liggen, ik geef dus nooit plakjes worst of kaas aan mn jongste dochter van 13 maanden. Bij mn oudste dochter van 3 jaar gaat dat wel goed, want zij snapt dat dat niet mag. Aan een dreumes kun je het niet uitleggen.
Dus eigenlijk altijd pindakaas, smeerkaas, jam of zuivelspread hier. Soms een mini laagje chocopasta of gekleurde hagels.
 
Wij hebben een notenpasta van de AH. Daar hebben ze ook mango spread etx.. niet heel zoet. Ik vind het zelfs heel vies maar die kleine smult er van. 
Wellicht dat ze dit wel wilt? Mijn dochter is 13maanden en die krijgt alleen nog smeerbaar beleg dus weet niet of ze hetzelfde zou doen maar denk het wel haha 
 
Terug
Bovenaan