Weigeren hartig beleg

@cvb, kan prima hoor met plakjes! Vaak eet mn zoontje eerst de worst en dan droog brood!
Of ik geef hem stukje voor stukje zodat hij t worstje en t broodje eet... 
 
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik las laatst de tip om bij bijv een gebakken ei, de boterham mee te bakken voor je dreumes. Dan zit hij er aan vast.
Misschien is dat het proberen waard?
 
Mijn dochter is 4 en eet nog steeds geen hartig beleg op haar brood. Een plakje worst bij de slager vindt ze heerlijk, maar ik hoef het echt niet te proberen om op haar brood te doen. Smeerworst of smeerkaas krijg ik er thuis met geen mogelijkheid in, maar van de dagopvang hoorde ik altijd dat ze dat daar wel at. En dat ze het heerlijk vond haha. Zelfde met appelstroop overigens, ik een pot gekocht want mevrouw vond het zo lekker bij de opvang, maar mijn appelstroop was volgens haar echt heel anders dan daar (precies dezelfde gekocht uiteraard)?
 
Het is dus vrijwel overal het zelfde. 
Ach we blijven maar proberen... ?
Op het kdv eet ze idd wel een boterham met kaas en smeerworst ?‍♀️. En een eitje erop vind ze ook heerlijk. Alleen ga ik haar dus niet iedere dag gebakken eieren, tosti's en knakworstjes geven. Wanneer ik een boterham hem met cervelaat dan vind ze dat uiteraard wel heel lekker een neemt ze netjes hapjes van de boterham. Ze heeft nu de leeftijd  ( 20 maanden) dat ze niet meer "gevoerd" wilt worden en al helemaal niet meer met haar brood. Sandwichspread etc lust ze ook niet. Dus hier vliegen de potten pindakaas en speculoos er doorheen. Ook een boterham met jam krijg ik er wel in maar niet te vaak.
Ach we ploeteren nog maar wat aan dan denk ik en hopen dat het vanzelf een keer over is. 
 
Hier hielp het om het broodje met kaas bijv. Gewoon even in de magnetron te leggen en daarna te geven dus dat de kaas gesmolten is zonder alle moeite van een tosti maken ? en broodje smeerworst doet het goed
 
Terug
Bovenaan