weigeren van groentehap!

onze dochter nu ruim 6 1/2 maand is al sinds ongev. 5 maanden begonnen met groente. Nou ja, mama die dacht laten we eens gaan beginnen.

Fruit vind ze echt heerlijk, maar groente!!!!

heb het echt op verschillende manieren geprobeerd, vers, uit een potje, goed fijn gepureerd, stukjes erin gelaten.
Nou bij de eerste hap kijkt ze al erg boos, en bij hap 2 gaat haar mond op slot en niet meer open.

uiteindelijk stop ik er ook mee hoor, maar als ik met een soepstengel, broodje of fruit aan kom, kan het haar niet snel genoeg gaan.
iemand tips??

Ze krijgt zo'n 2 á 3 dagen achter elkaar hetzelfde om te wennen aan de smaak, dus volgens mij kan het daar ook niet aan liggen.

Groetjes,

Suus

Lastig he, bij Norah merk ik ook dat ze groente eigenlijk niet wil. Worteltjes gingen er wel in een keer goed in, maar bloemkool en courgette niet. Dat 'pikte' ze pas na vijf keer (courgette pas nadat ze eerst weer een paar dagen wat anders op had), dus misschien is het toch nog een kwestie van volhouden. Daar heb je niet veel aan, ik weet het, maar hopelijk komt het nog! Succes!

Hoi,

Een vriendin van mij had hetzelfde probleem. Op het cb hadden ze gezegd dat je het iedere moet blijven aanbieden en vanzelf gaan ze het een keer eten. Maar veel geduld dus.
Verder weet ik het ook niet.
Sterkte ermee.

Liefs Reneke

Hallo,

Zelf hebben wij een dochter van 7,5 maand. Van af haar 6e maand krijgt zijn ook groete en fruit (hap). Zij krijgt van ons met de warme maaltijd haar groente in haar hand. Zo kan ze er mee spelen en zelf in haar mond doen en er van proefen. Mijn ervaring is dat het wel een smeer boel wordt maar dat het eten heel ongedwongen gaat. Zij stopt op dit moment toch alles in haar mond en de worteltjes, spercibonen, witlof eet ze rustig op. Op deze wijze geef ik haar ook haar fruit. Verslikken doet ze amper.
En wij genieten vollop van haar tijdens het eten!
 Dus misschien is dit nog een idee om de groente aan te bieden. Beet gaat en ze sabbellen er zelf wel op.

Sterkte er mee! Eten kan je helaas niet dwingen....

Groetjes

blijven aanbieden idd  

je hebt gewoon een slim kind!

welke groente geef je?

worteltjes zijn van nature zoeter dan sperciboontjes...kindjes hebben voorkeur voor zoet

ik ben zelf geen rapley voorstander,Ik vind het eng om grote stukjes aan te bieden

Heel herkenbaar, Daantje wilde ook steeds maar een paar hapjes (ik had die 4 maanden potjes van Olvarit), maar toch ben ik elke dag blijven proberen, tot ze ineens een klein potje leeg at (pas na een week of 3 proberen hoor), een paar dagen later lustte ze ineens de grote potjes helemaal, ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is aan de nieuwe smaak, fruit smaakt natuurlijk heel anders. Ik zou gewoon blijven proberen, mijn ervaring is dat het niet willen eten ineens om kan slaan.

Groejtes Femke

Terug
Bovenaan