weigeren van groentehap!

Hoi,

Mijn schoonmoeder riep bij mn neefje dat je overal appelmoes bij moest doen. Persoonlijk vind ik het geen goeie tip, want mn vriend lust dus nog steeds geen groente zonder appelmoes! haha
Maar ik denk dat als je het wilt doen, je dan steeds minder appelmoes erin moet doen en dan lusten ze het vanzelf ook wel.
Maak je niet druk, ook mijn neefje heeft na een paar weken ineens zn groente wel gegeten (zonder appelmoes trouwens!)

Liefs Reneke

De bruine bonen van olvarit, klopt, daar heeft ze tot nu toe het minst moeilijk meegedaan!!

Ze had vanavond bietjes, gisteren ook. vandaag gingen er dan 2 hapjes naar binnen. Had zelf ook al gedacht aan appelmoes, misschien toch maar eens proberen. morgen heb ik snijboontjes.ben nu ook maar weer begonnen met verse groenten, maakt tot nu toe ook niet veel verschil.

Worteltjes krijgt ze van de week ook nog had ik al bedacht.. het komt vast allemaal wel goed! Moet ook geduld hebben, ze is pas 6 1/2 maand. maar kan me niet herrineren dat onze zoon zo'n last had met eten..

Het is verder wel een heerlijk dondersteen hoor, die oogjes!!! echt als ze iets niet mag, nou dan zie je haar alleen al op een bepaalde manier naar je kijken, dat je al bijna moet lachen..

jullie horen weer van me.

Dank voor de tips.

Liefs,

Suus mama van Feline 25.02.08

Hoi,
Volhouden! Onze zoon (nu bijna 7 maanden) krijgt vanaf 5,5 maanden ook groente en fruit. Hij vond dit allebei niet zo lekker.... fruit   eet hij al wel een tijdje goed en sinds een kleine week gaat de groente ook veel beter. Inderdaad, toch iedere avond aanbieden... al is het maar één hapje. Ik merk wel dat hij een duidelijke voorkeur heeft voor 'oranje/rode' groente, tomaat en wortel vindt ie heerlijk en alles waar dat doorheen zit ook.
Ach ja, ik begrijp hem wel, ik vind dat zelf ook.

Groetjes, Noor mv Skip en Bo

Hoi,

Gewoon blijven volhouden, hoor! Bij mijn oudste ging fruit, groente én brood in het begin niet echt soepel, maar wat ik heb gemerkt is dat ze het na een tijdje inééns te pakken kreeg. Echt, binnen een week van bijna niets eten naar een hele boterham, of een hele groentehap! Maar dat dus wel na wékenlang trouw elke dag proberen...

Mijn dochter had moeite met groente én fruit, en toen ze op een gegeven moment haar groente wel goed at bleef het fruit een probleem. Tot een van de leidsters op het kdv de briljante zet deed om Isis' fruit 10 seconden in de magnetron te zetten. Vanaf dat moment veranderde ze in een fruitmonster, haha! Okee, hier heb jij niks aan ;-) maar misschien een tip voor mama's met hetzelfde fruit-probleem.

Succes!

Groetjes,
Myrna mv Isis (05-09-2006) en Nika (24-04-2008)

Hallo dames,

Dit onderwerp is voor mij zo herkenbaar, het kon wel over onze meid (6.5 maand)  gaan.
Fruit vindt ze heerlijk, kan ik haar volgens mij de hele dag door geven. Dat gaat er allemaal in en ze is zelfs boos als het op is.

Maar groente is er niet in te krijgen. Ik ben al weken trouw aan het proberen, iedere dag een beetje maar nee hoor. Zodra het lepeltje in de buurt van haar mond komt gaat hij gewoon op slot. Haar mond is dan niet meer open te krijgen. En krijg ik er dan toch nog iets in spuugt ze het gewoon uit.
Ik heb al vanalles geprobeerd. Olvarit potjes wil ze niet, zelf koken wil ze ook niet. Ik weet dus ook even niet meer wat ik moet doen.
Toetjes eet ze trouwens wel.

Nu ga ik dus zelf maar proberen om haar wat minder in haar fles te geven. Ze krijgt nu om 16.00 uur een fles en rond 17.00/17.30 uur haar groentehap. Heb zelf het idee dat ze dan misschien nog geen honger heeft en het daarom niet eet. Dus ik ga dit nu maar eens proberen. Wat minder in de fles misschien dat ze het dan wel eet.

Ik blijf natuurlijk volhouden maar het is niet echt een pretje.
En anders ga ik haar ook maar eens stukjes aanbieden, misschien dat ze het dan wel wil.

Groetjes Anne

Terug
Bovenaan