Weightlifting tijdens zwangerschap

Hoi allemaal,<br />Ik doe al jaren 3x per week fitness inclusief CrossFit/weightlifting oefeningen. Momenteel ben ik 17 weken zwanger en ik sport nog als voorheen. Ik volg gewoon m’n lichaam en of het goed voelt voor me.<br />Nu zei iemand tegen mij dat ik absoluut moet minderen. Dat of de baby gaat dood. (Hij bracht het ook nog heel lomp).<br />Zijn er nog meer zwangeren die gewoon zijn blijven squaten, deadliften etc met zwaar gewicht?<br />Ik ben sinds hij dat zei zo bang dat ik m’n kindje vermoord heb met een zware deadlift. Terwijl ik hiervoor nog geen seconde onzeker ben geweest over de gezondheid van de baby…<br />Hoop wat medestrijders te vinden ?<br />

Sporten kan geen kwaad hoor! Wel belangrijk op te passen met buikspieroefeningen en het (over)strekken van je armen, dit kan zorgen voor een scheuring van je buikspier. Volgens mij heeft dat overigens meer gevolgen voor jezelf dan voor je kindje!
Ik heb zelf 2-3x per week gezwommen en zwangerfit gedaan tijdens mijn zwangerschap.

Vooral lekker blijven sporten als het goed voelt! Voor mijn zwangerschap sportte ik 5x per week en deed ik aan HIIT en aan zware krachttraining. Nu, 26+3 weken zwanger, doe ik nog steeds 2 a 3x per week aan zware krachttraining, waaronder ook deadlifts met hoog gewicht. Ik heb ook soms getwijfeld door bepaalde opmerkingen en mijn VK om advies gevraagd. Volgens haar was er geen reden om me er zorgen over te maken aangezien je lichaam het vele/zware sporten gewend is van voor je zwangerschap en zolang het goed voelt je er vooral mee moet doorgaan. Alleen was ook het advies om geen rechte buikspieren meer te trainen na 14 weken.

Dank jullie wel (◍•ᴗ•◍)❤

Idd rechte buikspieren train ik niet. En heel google zegt dat je kunt blijven sporten zolang het goed voelt. Toch even fijn om het ook van anderen te horen