Weightlifting tijdens zwangerschap

Hoi allemaal,<br />Ik doe al jaren 3x per week fitness inclusief CrossFit/weightlifting oefeningen. Momenteel ben ik 17 weken zwanger en ik sport nog als voorheen. Ik volg gewoon m’n lichaam en of het goed voelt voor me.<br />Nu zei iemand tegen mij dat ik absoluut moet minderen. Dat of de baby gaat dood. (Hij bracht het ook nog heel lomp).<br />Zijn er nog meer zwangeren die gewoon zijn blijven squaten, deadliften etc met zwaar gewicht?<br />Ik ben sinds hij dat zei zo bang dat ik m’n kindje vermoord heb met een zware deadlift. Terwijl ik hiervoor nog geen seconde onzeker ben geweest over de gezondheid van de baby…<br />Hoop wat medestrijders te vinden ?<br />

Sporten kan geen kwaad hoor! Wel belangrijk op te passen met buikspieroefeningen en het (over)strekken van je armen, dit kan zorgen voor een scheuring van je buikspier. Volgens mij heeft dat overigens meer gevolgen voor jezelf dan voor je kindje!
Ik heb zelf 2-3x per week gezwommen en zwangerfit gedaan tijdens mijn zwangerschap.

Vooral lekker blijven sporten als het goed voelt! Voor mijn zwangerschap sportte ik 5x per week en deed ik aan HIIT en aan zware krachttraining. Nu, 26+3 weken zwanger, doe ik nog steeds 2 a 3x per week aan zware krachttraining, waaronder ook deadlifts met hoog gewicht. Ik heb ook soms getwijfeld door bepaalde opmerkingen en mijn VK om advies gevraagd. Volgens haar was er geen reden om me er zorgen over te maken aangezien je lichaam het vele/zware sporten gewend is van voor je zwangerschap en zolang het goed voelt je er vooral mee moet doorgaan. Alleen was ook het advies om geen rechte buikspieren meer te trainen na 14 weken.

Dank jullie wel (◍•ᴗ•◍)❤

Idd rechte buikspieren train ik niet. En heel google zegt dat je kunt blijven sporten zolang het goed voelt. Toch even fijn om het ook van anderen te horen

Ja hoor tot week 36 van mijn zwangerschap doorgegaan met Crossfit! (Wel aangepast natuurlijk). Na mijn bevalling was ik (ik denk mede hierdoor) snel weer fit en hersteld. Lekker sporten dus :)

Ik zou dit soort vragen aan je verloskundige stellen... Die kan het beste meekijken met wat er bij jouw lichaam past en wat je kindje nodig heeft.
Ik vind het wel erg brutaal dat een random persoon tegen jou zegt dat je moet stoppen omdat je anders je kind doodt! Wat weet hij ervan?
In mijn ervaring geeft je lichaam best wel goed aan wat je wel en niet kan doen qua inspanning. Soms wel met wat vertraging, dus als je de volgende dag heel veel last van je bekken hebt of allemaal harde buiken krijgt zijn dat tekens dat het teveel was.
Maar verder zou ik me niets aantrekken van opmerkingen van mensen die niet weten waar ze het over hebben.

Ja, dat zei een CrossFit trainer.... Vandaar dat ik het wel serieus nam..

Misschien dat ik morgen avond even naar het hartjes spreekuur ga om even echt gerustgesteld te worden. Maar moet zeggen dat ik me al een stuk zekerder voel. :)

Hou er wel rekeningen mee dat tijdens je zwangerschap je spieren wel slapper worden dus de kans op blessures vergroot maar zou zeggen lekker blijven sporten zolang je lichaam het goed vol te kunnen houden en anders rustig aan doen

Terug
Bovenaan