Weightlifting tijdens zwangerschap

Ik ben nu 28 weken zwanger en ik doe nog steeds aan crossfit. Op een gegeven moment is het wel verstandig om aanpassingen te maken, denk bijvoorbeeld dat je niet meer zo zwaar tilt dat je je adem vast moet zetten. Pak iets lichtere gewichten waardoor je rustig kan blijven doorademen tijdens de oefeningen. Ik gebruik ook het programma van Sterkher. Echt hele goede tips, ook op haar Instagram.

Ik ben nu 30 weken zwanger en crossfit ook nog steeds 3 keer per week. Zo lang het nog goed voelt en je lichaam geen stop zegt kun je dit gewoon doen hoor. Het is juist super goed en ik voel me er fit door! Natuurlijk pas je op een gegeven moment wel je schema iets aan en schaal je wat af, maar dit voel je zelf dan ook wel aan hoor. Succes!

Ja dank jullie wel! Leuk dat jullie ook nog lekker trainen!

Idd ik had al wat Instagram accounts gevonden. Super. Voel me weer zelfverzekerd als van te voren :)

Succes allemaal! Op naar een voorspoedige bevalling hahaha

Bij mijn eerste kindje sportte ik niet. Ontzwangeren duurde lang, rug en bekken klachten. Veel meer kwaaltjes. Last van krampen, veel vocht vast houden. Terwijl ik 26 Jr was.. 
Bij de 2e en 3e en nu (41 Jr) ben ik fysiek sterker en fitter en ik wandel heel veel. (ben een loper)
Maar voel me zoveel fitter en sterker en ontzwangeren gaat ook zo snel. (terug op eigen gewicht) Echt super belangrijk om naar je eigen lichaam te luisteren.
Geen nieuwe activiteiten doen, maar bij je oude sporten blijven. En precies datgeen doen, wat voor jou en je lichaam goed voelt. Dat zijn de beste meters. Belangrijk is dat je natuurlijk alle advies en raad van je vk/ gyn ook opvolgt.
Veel succes en ik heb gesport tot aan mijn bevalling toe. Steeds kortere afstanden weliswaar, maar totaal niet streng geweest voor mezelf. Genoeg was genoegen dat geeft je lichaam en je baby goed aan. ?

Terug
Bovenaan