Weinig drinken (behalve melk)

Wie heeft er ook een kindje wat erg weinig drinkt ?

Brenda drinkt graag haar melk (+/- 550 ml per dag) maar verder krijg ik er niet veel vocht in. Bij haar fruit/groente hap en brood drinkt ze maar een paar slokjes verdunde appelsap. Ik heb al diksap in diverse  smaken geprobeerd, maar appelsap (half  sap/half water) drinkt ze het beste. heel soms wat slokjes thee.
Van het CB moest ze naast de flessen ongeveer 2 a 3 bekertjes vocht drinken, maar dat lukt me nooit.

Als ze echt heel weinig drinkt doe ik nog wel 20 cc extra water in haar fles, omdat die toch wel opkomt, zo krijgt ze dan nog wat extra binnen is mijn idee.
Ze drinkt uit een bekertje, tuitbeker, fles of rietje doet ze helemaal niks mee, hoezo eigenwijs

Groetjes Bianca  

Hoi,

Heb je al andere sapjes geprobeerd ipv diksap? Myrthe drinkt ook heel slecht. Ze krijgt ong 300ml melk binnen en dat was het wel. Cb zei er niks van.
Maar toen was ik een keer op visite en daar hadden ze van Frisio babysap dat vond ze wel lekker.
En ergens anders hadden ze Fruit Flirt van Roosvicee (zonder toegevoegde suiker) en daar is ze helemaal wild van. Ineens drinkt ze veel meer. Is nog maar een beker per dag, maar het is al meer dan een maand geleden....
Probeer gewoon wat sapjes, misschien kom je vanzelf iets tegen wat ze wel lekker vind.
Succes

Reneke

heyhey

jeetje zeg, wat lastig!

als nathalia een slechte drinjkdag heeft, geef ik haar drinken als ze het niet in de gaten heeft.

klinkt raar, maar zal het even uitleggen.

als ik lekker aan het spelen ben met nathalia, tover ik opeens een beker met een rietje  drinken te voorschijn (staat dan de hele tijd al achter me hihihi) meestal neemt ze dan wel een aantal slokken.

zo niet, dan gaat ze in haar kinderstoeltje en gaan we samen wat drinken.

en daarna krijgt ze dan een koekje"  als beloning" .

ja, verder weet ik t eigenlijk ook niet.

nathalia krijgt 200cc melk sochtends (pap) 1 beker melk smiddags, meestal drinkt ze een grote beker met een rietje rose vice of andere sap (0,5liter) leeg smiddags, en dan om 19.00/19.30 uur haar laatste papfles 200cc

hoop voor je dat ze snel wat beter drinkt!

succes ermee.

liefs, do

Hallo allemaal
Ik zit ook al met dat probleem... Ze wil alleen melk uit de fles en de half volle melk in de middag MOET warm zijn....  In de ochtend eet ze pap met lepel! Ik probeer elke dag drinken ( water, thee, melk en sap) te geven in gewone  beker of  tuitbeker met en zonder antilek maar ze duwt het weg soms 1 slokje......  Maar lukt dat wel een rietje?, Zoe is bijna 12 maanden...  

Groetjes Kim

Heb vandaag even wijkverpleegkundige gebeld!
Ze mogen dus niet teveel melk.... Ook niet bij het avond eten.
Dan gaat het ijzer verloren van de voeding!
Ik probeer nu nog even alles aan te bieden in fles en kijk wat ze lekker vindt.
Dan kan ik het daarna proberen in beker, tuit of   met rietje....
Lust Renske geen pap??

Groetjes Kim

Nee, Renske wil geen pap  meer. Ze heeft het wel gegeten, maar ze vindt brood erg lekker en zag haar zus 's ochtends met een boterham. Ze liet vanaf 9 maanden steeds meer staan. Dan maar een boterham en sinds kort gaat daar een kopje thee bij.
Renske krijgt ook te veel melkproducten binnen. Maar ja, je moet toch iets. We zijn nu aan het proberen om toch een fles weg te laten en haar thee, water of sap te geven en dat gaat nu steeds beter.

Terug
Bovenaan