Weinig drinken (behalve melk)

Mijn dochter van 1 jaar krijgt sochtens nog 200ml opvolgmelk verwerkt in pap.. en savonds voor het slapen gaan nog eens 200 ml melk...

Voor de rest is ze geen goede drinken.. af en toe een slokje water... limonade thee etc heb alles geprobeerd... bijna alles dan... maar ze neemt maar een paar slokjes..

Heb een brochure bij cb gehaald genaamd 'eten en bewegen met peuters'
en daar staat in wat kinderen van 1 tot 4 nodig hebben en staat dat ze tussen 0,5 liter en 1 liter aan drinkvocht per dag nodig hebben...

groetjes

Jess

Hoe gaat het met de kindjes? Drinken ze al beter?
Hier gaat het heel goed. Renske heeft het helemaal door, ze drinkt water, appelsap, thee. En steeds meer. Ik ben hier echt heeeel blij mee. Ik blijf het nog wel veel aanbieden, maar als ik de antilekbeker met water neerzet pakt ze hem zelfs regelmatig tijdens het spelen.

Nou Zoe drinkt helaas nog niet zo best en nu is ze al een week ziek ook, met diaree erbij  Ook Ors geprobeerd, maar een paar slokjes en dan wil ze niet meer, terwijl ze 100ml moet na een diaree luier...
Nu ze ziek is geef ik om de 2 uur 100 ml pap in fles en dat drinkt ze bijna op, (verder wil ze niks eten en drinken) maar ze heeft ook 3 diaree luiers gehad.... Een rietje snapt ze niet, hebben jullie dat eerst met een pakje gedaan en erin geknepen???  Ik vind het erg vervelend maar gelukkig is Zoe niet  de enige eigewijs hier... Misschien hoort het er gewoon bij... Maar hopenlijk komt het warme weer er snel aan  maar dan is  meer drinken natuurlijk  veel belangrijker!  Blijven proberen en blijven tellen tot 10  hahah

Groetjes Kim

Lust ze waterijs? Met diarree is dat misschien een idee om er zo toch vocht in te krijgen. En ORS kreeg ik er bij mijn oudste ook nooit in. Ik gaf haar dan sportdrank ipv ORS, daar zitten ook vitamines en mineralen in. De dokter adviseerde dit zelfs voor ons nichtje dat geen ORS wilde, maar die was wel ouder. Onder 1 jaar oud zou ik het zelf niet geven.

Ik geef Brenda nog steeds 3 flessen, gewone melk, maar wel inderdaad zoals iemand hiervoor ook al zei, wel warm, anders hoeft ze ze niet ! En ik doe er wat extra water door.
Verder drinkt ze nog steeds niet veel anders, hooguit half bekertje half water/half appelsap....

Maar eten gaat heel erg goed, volgens mij zit ze in een groeispurt want ze blijft eten !

Bianca

Bedankt voor de tip, zal eens waterijs proberen... Ze is nou een week aan de diaree, dat is toch niet normaal, ookal zouden er tandjes komen??? Morgen maar even de dokter bellen... Liefs Kim

Terug
Bovenaan