Weinig flesvoeding.

<p>Hallo allemaal,   Mijn dochter is 3 maand oud en ( vind ik) drinkt erg slecht.  Overdag drinkt ze maar 60cc op elke fles. En komt dan om de 2 En half uur. Ze valt onder de fles in slaap. Voor dat Ze op bed gaat drinkt ze 100 tot 120cc op en slaapt dan ongeveer 4 a 5 uur door.  ( CB zei dat ze goed groeit en dat ik me daar niet druk om hoef te maken )  Nu heb ik haar 2 ieniemienie hapjes peer gegeven puur om de smaak en ze vond het heerlijk. Natuurlijk geef ik haar niet meer  Maar was benieuwd hoe oud jullie kinderen waren toen jullie begonnen met fruithapjes En mag ze ook wat anders dan flesvoeding als ze 3 maand oud is ?  Moeder van hailey ❤  </p>
 
Hoe lang doet ze over die 60 ml? Misschien kun je eens een grotere speen proberen. Dat was bij ons de oplossing toen mijn zoontje elke keer in slaap viel tijdens de fles. Hij dronk toen ineens wel zijn flessen leeg.
Vaste voeding inderdaad echt nog niet geven. Ze zal het misschien wel lekker vinden, maar de kans is dan juist dat ze melk laat staan voor vast voedsel. Het eerste jaar is melk echt de belangrijkste voeding.
 
Een kwartier over 60 ml? Dat vind ik best lang. Wij hebben ook even moeten oefenen met een grotere speen, hij moest er echt even aan wennen. 
 
Succes!
 
Tongriempje na laten kijken?
Wij waren ong. Met 14 weken begonnen met groente hapjes. Maar niet als vervanging van fles.
 
Ik hoop dat een grotere speen gaat werken en ik ben ook al begonnen met proberen van groente en fruithapjes. Mijn dochter is ook ruim 3 maand. Vroeger gaf mijn moeder mij ook met 3 maand al groente en fruit hapjes. Je ziet vanzelf wel als je kindje er aantoe is. Dat was hier in ieder geval wel zo. Ze keek ons het eten uit de mond. Gewoon doen wat voor jou goed voelt maar pas met 6 maanden kan je pas echt vast voedsel introduceren en dan een flesvoeding laten vervallen had ik gelezen. 
 
Heeft ze altijd weinig gedronken?
Mijn dochter is 13 weken en drinkt de laatste maand ook weinig. Steeds 100-max 120cc. 1x per dag 150cc als ik geluk heb. Soms ook maar 80cc. Ze heeft in het begin heeeel veel gedronken en ik geloof dat ze het nu niet meer zo nodig heeft.. ik laat ook minimaal 2.5 uur tussen een voeding, soms slaapt ze lekker en zit er 4 uur tussen.
Ze groeit goed, heeft er voldoende aan, dus ik vind het wel prima.
Ik ben vorige week overgestapt op Aventfles. Ik gebruikte ook dr Brown, maar de ergste krampjesperiode is nu wel voorbij en de Aventfled gaat echt wel wat sneller. De 2-speen van Avent gaat 10x zo snel als de 2-speen van dr Brown. Misschien is dat nog een tip voor je, mijn dochter drinkt daar beter uit dan uit de dr Brown. Wel de classic-fles, die is vergelijkbaar met de dr Brown fles! 
En fruit ga ik binnenkort ook proberen. Mag best hoor, met 3 maanden. Heerlijk toch!
 
Fruit mag je idd nog niet geven als vervanging van een fles, maar het mag er wel gewoon naast hoor. Tegenwoordig zeggen ze vanaf 4 maanden, vroeger mocht het wel vanaf 3 maanden. Je merkt snel genoeg als je kindje er behoefte aan heeft. Niks mis met fruit, en fruit is ook vocht!
 
Terug
Bovenaan