Weinig melkproductie tijdens menstruatie, baby wil geen fles

Hoi, mijn dochter is nu ruim 10 mnd en ondanks dat ze wel op het gemiddelde zit oogt ze ook slank en iel, vergeleken met baby’s die kv krijgen. Eerlijk gezegd word ik hier wel onzeker van, heeft denk ik ook te maken met dat ze de eerste 3 mnd veel heeft gehuild.
Ik twijfelde destijds ook enorm over of ze wel voldoende binnenkreeg en ben toen gestart met 1 flesje afkolven om er vervolgens pap van te maken. Dat krijgt ze ‘s avonds voordat ze naar bed gaat met een lepeltje, ook omdat ze de fles weigerde. 
Hoe ziet haar voedingsschema eruit? 

heeft volgens mij minimaal 500-600 cc aan vocht nodig.

300 ml melk. de rest van vocht vanuit fruit/groente en water/thee/diksap
dat heeft het cb mij donderdag verteld.?‍♀️
dat geeft toch wat rust ??

[quote quote=10267821] 300 ml melk. de rest van vocht vanuit fruit/groente en water/thee/diksap dat heeft het cb mij donderdag verteld. dat geeft toch wat rust.[/quote]
Ok, zo snap ik het. Maar dan moet je kindje al wel substantieel water/thee/diksap drinken. 

[quote quote=10267816] Hoe ziet haar voedingsschema eruit?[/quote]

Momenteel niet echt een vast schema. Ik hou wel minimaal twee keer hapjes aan en soms lukt het ook 3x per dag. Verder voed ik op verzoek, hapjes geef ik wel op vaste tijd. 
Schema is nu ongeveer als volgt:
08:00 - wakker, soms borst maar soms wil ze niet, fruithapje met liga en ik geef volle yoghurt erdoor voor aan te komen

11:00 - borstvoeding (drinkt beperkt, vooral nu ivm alweer aankomende menstruatie) 

12:00/13:00 - nog een fruithapje, na fruithapjes drinkt ze meestal wel beide borsten leeg en gaat erna altijd zonder problemen slapen
15:00 - borstvoeding
Rond 17:00 gaat ze meestal al slapen voor de nacht. Daarom lukt hapje 3 niet altijd om te geven. En dan slaapt ze van 17;00 tot 08:00 de volgende dag, maar wordt dus wel minimaal 1x wakker, meestal 2 en met lage melkproductie kan ze rustig 5x wakker worden voor voeding. Ze is echt een vrolijk baby, actief ook, maar zo snel moe en bleek koppie met wallen. Lijkt een beetje op haar mama haha. 

Terug
Bovenaan