Weinig slapen

Ons kleine mannetje heeft erg weinig slaap nodig lijkt wel, soms is hij echt uren achter elkaar wakker en slaapt dan een uurtje en is hij weer klaarwakker, helaas vooral 's avonds als wij naar bed gaan, dan ligt hij met van die grote ogen te kijken alsof ie wil zeggen, jullie kunnen wel willen gaan slapen maar ik heb er nog geen zin in!;) Dus mama heeft een beetje slaaptekort nu, pffff.
 
Ik herken het, Onze zoon Tijn is vooral einde van de middag en begin van de avond wakker en onrustig. Gisteren was hij zelfs vanaf 14 uur tot 22 uur onrustig met hazeslaapjes tussendoor.....inderdaad vermoeiend
 
Onze dochter is ook nog niet echt van de dag- en nachtritmes, er is geen peil op te trekken haha! Ze heeft wel eens nachten dat ze 5 à 6 uur doorslaapt, maar ook nachten dat ze amper wilt slapen. Dan heeft ze idd vaak overdag al veel geslapen. Ik probeer 's nachts zo min mogelijk prikkels te geven door haar te voeden in bed en haar alleen te verschonen als ze gepoept heeft. Ook haar laatste voeding probeer ik zo laat mogelijk te geven en ik laat haar inslapen op mijn borst. Maar goed, werkt dus niet altijd...
 
Wij hebben gelukkig weer een goede slaper, maar wat wij wel regelmatig doen, is Annelot 's avonds in bad doen of onder de douche meenemen. Rond 22 uur even met pappa mee onder de douche en daarna nog een keertje drinken, zorgt ervoor dat ze nog sneller en vaster slaapt. En het is ook wel zo makkelijk als je met z'n 2en bent. Misschien dat jullie hier iets mee kunnen?
 
Ik maak Aaron af en toe gewoon ' s avonds even wakker als ik vind dattie overdag te veel geslapen heeft.
Even knuffen en 'spelen' en dan wat drinken.Daarna mag ie dan weer verder slapen en dat gaat goed.

 
Hey!

Jonge baby's hebben nog geen dag en nachtritme. Vooral de eerste 3 maanden is dit nogal eens een probleem. Sven was tot zeker 8 weken elke avond in touw. Vanaf een uur of 5 begon ie... hij ging dan niet slapen tot zeker 11 uur. Soms langer! Maar meestal ging ie na de laatste voeding wel slapen. Wij hebben ook alles geprobeerd. In bad doen, liedjes zingen... niks hielp... Pas toen ie 8 weken geweest was ging het langzaam beter. De ene avond goed, de andere avond niet of minder. Maar met 12 weken was het helemaal over en sindsdien slaapt ie vanaf half 8 tot 7 uur (nog wel een voeding om 10 uur/half 11).

Het gaat dus over.... maar vermoeiend is het wel! Probeer dus op andere momenten slaap in te halen als dat kan.

Sterkte en hopelijk gaat het snel over!
 
Terug
Bovenaan