Weinig slapen

o, ja.... ik zou je baby zeker niet 's avonds wakker maken als je denkt dat ie teveel heeft geslapen overdag. Baby's die zo jong zijn slapen vaak direct na de voeding weer tot de volgende voeding. dat is normaal... als je ze gaat storen in hun slaap kan dat een baby overprikkeld maken waardoor ze alleen maar slechter gaan slapen. Dus als ze slapen, laat ze slapen.
Overdag mag je ze wel wakker maken (als dit lukt)... maar dan alleen als het voedtijd is.

Een goed ritme hebben is ook erg belangrijk. dat betekent niet dat je kindje op vaste tijden slaapt of gevoed wordt, maar dat er een volgorde is in het gebeuren. Bijv. slapen - wakker worden - verschonen - voeden - spelen met mama - box - slapen.... voeden zou je eventueel ook op een ander moment kunnen doen maar probeer er een vast ritueel van te maken. Kinderen krijgen dan rust doordat ze het gaan herkennen.
Teveel radio en tv aan is ook slecht voor onrustige baby's. Probeer dus dit zoveel mogelijk te minderen... hou het dus saai! Vaak gaan baby's doordat ze meer rust in hun hoofd hebben, beter slapen.

Succes!
 
sorry, ben ik weer.... huilt ie dan ook??? Als ie niet huilt zou ik m gewoon weg leggen. En bedenk dat baby's soms een halfuur nodig hebben om zich in slaap te huilen. Dit huilen kan soms heel hard zijn en het kan je door je moedergevoel snijden. Maar pak je baby niet te snel op. Ze hebben het soms gewoon even nodig. Duurt het toch te lang dan kun je troosten of nog even een speen proberen. Lukt het echt niet dan kun je hem even bij je pakken.
Ik zou er echt voor waken om je kind bij je op schoot in slaap te laten vallen. Je kunt ze dan nog wel niet verwennen, maar gewennen zeker wel. En als ie ouder wordt moet ie het toch zelf gaan doen. Dus probeer m dat al een beetje te leren. Leg hem dus wakker of slaperig in zijn bedje. Hou het bedje lekker warm met een kruik zodat ie niet opgeschrikt wordt door een koud matrasje.

Beetje veel tips misschien, maar misschien zit er eentje tussen waar je wat mee kunt. Kun je er niks mee of ben je het niet met me eens... lekker langs je heen laten gaan... iedere moeder moet haar eigen gevoel volgen... komt allemaal goed hoor!
 
Thanks voor je tips! Ik heb er zeker wel wat aan, ben tenslotte nog onervaren;) Maar hij huilt dan niet altijd voordat ik hem naar bed breng maar wel als hij er in ligt, en dat duurt dan echt een tijd. Ik vindt dat behoorlijk frustrerend en op den duur zielig worden dus ja wat doe je dan....je gaat hem maar weer pakken. Zo ook vanavond, hij wilde echt niet slapen, continu huilen, nu ligt hij weer en heeft zeker 20 minuten gehuild, nu is het stil dus ligt hij hopelijk te slapen.. maar voor hoelang? Dat is zo vervelend, hij is dan over een uur of 1,5 uur weer wakker. Ik ga morgen eens bellen met een lactatiekundige, misschien dat hij toch te weinig voeding binnenkrijgt ofzo, ik weet het ook niet.. Wordt er behoorlijk onzeker van en ben gesloopt na al 3 weken zeer weinig nachtrust. Ach ja, het zal wel goedkomen allemaal maar voor nu weet ik het even niet.
 
Ik ben een juli-mama en mijn zoontje wilde ook heel slecht slapen, maar vooral overdag. In het begin legde ik hem in de wandelwagen bij ons beneden en dat ging goed, maar na een paar weken wilde hij bijna niet meer slapen en was soms een hele dag wakker.
Wij hebben toen de methode van Ria Blom toegepast en dit werkte super! Ik weet dat sommige ertegen zijn, maar voor ons zoontje was het echt dé oplossing. Hij weet nu waar hij aan toe is (altijd dezelfde volgorde/ritueeltjes, niet teveel prikkels en lekker boven in z'n eigen bedje) De grote lijn is eigenlijk: oppakken na wakker worden is voeden en oppakken bij de eerste vermoeidheidssignalen is slapen. Ook laten we hem in een puckababy slapen. Misschien een idee? Helaas ging het na twee weken steeds slechter en bleef hij huilen voor het slapen gaan, maar het blijkt dat hij verborgen reflux heeft. Ik hoop dus dat het nu wel weer beter gaat, maar we hebben in ieder geval een begin gemaakt.
Succes, want ik weet wat het is. De oververmoeidheid gaat je echt parten spelen op den duur.
 
Terug
Bovenaan