WEL biefstuk ?!?

Hoi Hoi,

Ik was net mijn mail aan het lezen (via Pampers krijg ik iedere week een mail over de week van mijn zwangerschap)
Er staat in om aan voldoende eiwitten te komen dat roodvlees het beste is,maar dat je heus niet ELKE dag BIEFSTUK hoeft te eten?!?Maar je mag toch geen lekker sappig medium biefstukje ,of toch wel?!?Raar hoor,ik plaats het hele bericht hieronder(lees het stukje over voldoende eiwitten).
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden want zo'n lekker biefstukje lust ik wel(smul)
Groetjes Merel

Je zwangerschap in week 19
SEKS TIJDENS DE ZWANGERSCHAP is niet altijd vanzelfsprekend. Sommige zwangere vrouwen hebben meer zin in seks, anderen hebben juist een verminderd libido. Sommige mannen voelen zich extra aangetrokken tot hun partner, terwijl anderen zich geremd voelen omdat ze het idee hebben dat er een derde persoon in bed aanwezig is. Er is eigenlijk geen standaardpatroon, het varieert van paar tot paar. Praat met elkaar over je gevoelens.

METAALDETECTOREN OP LUCHTHAVENS zijn compleet veilig voor zwangere vrouwen. Alleen je bagage wordt doorgelicht.

VERSTERK JE TANDEN door een tandpasta met fluoride te gebruiken. Je lichaam neemt wat fluoride op, wat weer wordt gebruikt voor de tanden van je kleintje.

HET UITSTREKKEN VAN JE TENEN terwijl je ligt, kan gemakkelijk leiden tot beenkrampen, zeker als je daar gevoelig voor bent. Houd daarom je voeten naar je toe als je je benen uitstrekt.

JE HART werkt 40 tot 50 procent harder vanaf nu tot aan de bevalling. Het wordt langzaam steeds sterker.

VOLDOENDE EIWITTEN? "Rood vlees is waarschijnlijk de beste bron voor deze essentiële voedingsstof, maar je hoeft niet bij elke maaltijd een biefstuk te eten om voldoende binnen te krijgen", aldus dr. Margaret Comerford Freda en dr. Jim Thornton. "Ook veel andere voedingsmiddelen, zoals vis en kip, zijn rijk aan eiwitten." Als je vegetariër bent, eet dan bonen, zuivelproducten en eieren.

Ik vind dit erg raar. Zeker van een bedrijf als pampers. Die zouden beter moeten weten. Je mag echt geen rood vlees. Of misschien bedoelen ze als het helemaal doorbakken is, maar dan moeten ze dat er heel duidelijk bij zetten.

Tuurlijk zou ik ook graag een sappig biefstukje lusten. Maar ik bewaar dat toch maar voor als de kleine er is. Als ik haar eruit heb gewerkt ga ik aan de biefstuk hihihi. oh ja en carpaccio

'Hallo,
Bij het voedingscentrum geven ze veel informatie over voeding ook voor zwangeren. Hier staat dat je uit moet kijken met rauw vlees. Dit in verband met besmetting met toxoplasmose. Het is dus niet zo slim om (half)rauw biefstuk te eten, al is het risico geloof ik niet zo heel groot. Als de biefstuk van te voren bevroren is geweest is het risico nog veel kleiner.

groet van Else

Hallo,
vaak wordt onderscheid gemaakt tussen rood vlees (zoogdieren) en wit vlees (gevogelte), rood vlees is dus niet hetzelfde als rauw vlees - een goed doorgebakken biefstukje mag dus! Groetjes,
Pauline

Als het goed doorbakken biefstuk is dan is het dus geen rood vlees meer.....!
Het gaat juist om niet goed doorbakken vlees!

Net zoals veel van dit soort zaken, het geldt volgens  mij  als je dit in grote getalen naar binnen werkt. Best leuk om iedere dag biefstuk te eten maar ik denk dat er maar weinig van ons zijn die dat doen?!

Ik eet het niet nu ik zwanger ben omdat ik sowieso niet zo'n vleeseter ben maar volgens mij kan 't  geen kwaad als je eens een biefstukje op zou smullen!

Eet smakelijk! ;-)

quote: Bollemuts reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-10-2006 12:48:04'));

Als het goed doorbakken biefstuk is dan is het dus geen rood vlees meer.....!
Het gaat juist om niet goed doorbakken vlees!

Net zoals veel van dit soort zaken, het geldt volgens  mij  als je dit in grote getalen naar binnen werkt. Best leuk om iedere dag biefstuk te eten maar ik denk dat er maar weinig van ons zijn die dat doen?!

Ik eet het niet nu ik zwanger ben omdat ik sowieso niet zo'n vleeseter ben maar volgens mij kan 't  geen kwaad als je eens een biefstukje op zou smullen!

Eet smakelijk! ;-)

Bollemuts,

biefstuk is zeker nog wel rood vlees ook al is het goeddoorbakken. Het is rood vlees in de betekenis van kip is wit vlees, en rundvlees is roodvlees.

het is geen rood vlees in de zin van rauw vlees.

Als ik het over rood vlee heb dan bedoel ik het soort vlees, en niet het feit of het rauw is of zo. ook kip is rauw ongezond.

Vlees ongeacht welke, mag mits goed doorbakken. rauw vlees moet je laten staan.

Dat een ker rauw vlees geen kwaad kan ligt er maar net aan wat je toevallig treft en helaas kunnen wij dat niet zo zien. Je kan honderd rauwe biesftukjes eten en geen besmet vlees treffen dan gaat het goed. iemand slechts één keer rauw vlees eet maar besmet vlees treft heeft grote pech.

Dus laat lekekr dat rauwe vles staan en neem een goed doorbakken stukkie.

miep

PS: heb je nou toch één keer die rauwe biefstuk gegeten maak je dan iet gelijk zorgen, grote kans dat het onbesmet vlees was.

Hoi dames,
bedankt allemaal voor de reactie's.
Ik heb geen biefstuk gegeten tijdens mijn zwangerschap,en ga het bij deze ook niet doen,risico is risico en ik zou niet met mijzelf kunnen leven als ik net dat ene verkeerde biefstukje opeet,en daardoor de gezondheid van mijn baby in gevaar breng.
Wel verwarrend zo'n mail,en ik heb gelijk trek in biefstuk....
 groetjes Merel

Terug
Bovenaan