WEL biefstuk ?!?

hoi je mag gewoon biefstuk eten hoor !
alleen niet te vaak ik zelf ben er dol op dus kan het zoizo niet laten en mijn kindje is er nog steets dus. en hoor het van meerdere hoor.

Dan moet je de verhalen maar eens lezen van de mensen die wel toxoplasmose hebben gekregen door biefstuk of ander rauw vlees..... Die staan hier ook op het forum.

De gevolgen kunnen behoorlijk zijn en dan maakt het niet uit of je het vaak eet of maar 1 keer. Je hoeft maar 1 keer een verkeerd stukje te treffen en je bent het haasje. Of liever gezegd je kindje. Je zult er zelf weinig van merken, omdat je zelf voldoende weerstand hebt. Je kindje heeft dit helaas nog niet.

Ik vind het jammer dat er zoveel mensen roepen dat het geen kwaad kan, want daardoor schets je een heel verkeerd beeld. Misschien om het voor jezelf goed te praten??

Iedereen moet vooral zelf weten wat hij of zij doet, maar ga geen onjuiste informatie verstrekken aan mensen die het hier vragen.

groetjes Danique
35w2d

Danique,

da's precies wat ik bedoel. een keer fout vlees en het is foute boel.

Maar ja als je dan iets gegeten heb omdat je nog niet wist dat je
zwnager was, dan moet je toch het beste hopen en niet jezelf teveel
zorgen maken. Je kan je er dan toch niet teveel zorgen om maken.

Mijn vriendin is een kindje verloren aan Listeria. Zij had niets van de
lijst met verboden dingen gegeten, maar ja niet alles staat op die
lijst. Hygiene is heel belangrijk en kan je heel veel leed besparen.

Miep

quote: vero reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-10-2006 15:58:25'));

hoi je mag gewoon biefstuk eten hoor !
alleen niet te vaak ik zelf ben er dol op dus kan het zoizo niet laten en mijn kindje is er nog steets dus. en hoor het van meerdere hoor.

Mijn buurjongetje is ook niet verrdronken ondanks dat hij op 2-jarige leeftijd in een sloot terecht kwam. Ik heb toch mijn kinderen leren zwemmen, want niet ieder kind komt er zo goed vanaf.

Miep

Hey Miep,

Ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt, want ik bedoelde niet jouw stukje. Wat dat betreft ben ik het met je eens. Als je er achter komt dat je iets verkeerds gegeten hebt doe je er toch niks meer aan, dus er dan maar vanuit gaan dat je geluk gehad hebt. Ik had het over de reactie van Vero en nog iemand waarvan ik de naam even niet meer weet.

Er zijn mensen die hier dingen vragen omdat ze het echt niet weten en ik zie te vaak dat mensen zomaar iets roepen. Beetje jammer vind ik dat en ik kan me daar ook echt aan irriteren.

Helaas niks aan te doen.

groetjes Danique
35w2d

danique,

ik had het wel begrepen hoor, maar wilde jouw stukje nog even benadrukken.
Zelf vind ik het heel erg als mensen gaan roepen dat ze zelf iets doen (waarvan bekend is dat het gevaar kan opleveren) en dan zeggen, met mijn kind niets mis. nee maar met  vele andere kinderen wel.

Dus we zijn het helemaal met elkaar eens.

Miep

hoi hoi,

Erger vind ik eigenlijk nog dat dit via pampers erg onduidelijk wordt overgebracht.
Als er zoiets staat gaan de meeste mensen er waarschijnlijk niet vanuit dat ze het hier wellicht over gaar gebakken biefstuk(schoenzool) hebben.
Ik  had zelf ook weleens  gelezen dat je op moet passen met rauw vlees dus ook biefstuk.Maar goed het kon zijn dat ik dat verkeerd had,bij deze geen biefstuk!!!

groetjes Merel

Terug
Bovenaan