Wel een eisprong?

Hoi allemaal,

In mei heb ik een miskraam gehad en we zijn eigenlijk sindsdien weer bezig met proberen om zwanger te worden. Nu heb ik sinds 2 maanden een ovulatietest gekocht. Er staat als je een duidelijke streep hebt, je ovulatie binnen 24 uur plaatsvindt. Nu heb ik een of twee dagen een heel licht streepje naast de controlestreep. Telt dit dan ook of is het zo dat er helemaal geen eisprong is geweest?
Alvast bedankt want ik twijfel er enorm over.
Groetjes puck
 
Hey monique,
De eerste dagen zijn vaak wat lichter. Nog een paar dagen door gaan met testen en dan komt de donkere streep vanzelf. Met welke test je?
Ik bewaar mijn testen op een A4 met de datum en tijd erop. Dan kun je de streep goed volgen en mijn vriend kan dan ook kijken als die wil.
Mijn streep is wel donker maar niet zo donker als de streep zelf.
Hopelijk snap je het!?
 
Dank je voor je reactie. Ik test met sensitest. Daar staat dat de streep even donker moet zijn als de controlestreep. Ik had de laatste keer 2 dagen een lichte streep en daarna weer niets dus ben ik er maar mee gestopt. Dat van het opplakken is een goed idee!
 
Dank je voor je reactie. Ik test met sensitest. Daar staat dat de streep even donker moet zijn als de controlestreep. Ik had de laatste keer 2 dagen een lichte streep en daarna weer niets dus ben ik er maar mee gestopt. Dat van het opplakken is een goed idee!
 
Hallo Monique! 
Ik begin altijd vanaf de eerste dag als mijn menstruatie is afgelopen, want bij mij komt namelijk de eisprong ook wel eens eerder.. ik heb altijd 3 dagen een licht streepje dan 2 dagen donkere streep (even donker als de controle) en dan 2 dagen licht streepje en dan niks meer.. ik plak het ook altijd op een a4tje.. bij iedereen kan het anders zijn... Hopen dat het snel lukt! Wel moet ik zeggen dat ik ovulatietesten niet super vind, het levert veel stress op!! Ik heb ook een miskraam gehad in augustus.. daarvoor gebruikten we geen ovu testen en was het veel minder gespannen.. nu willen we natuurlijk weer zo snel mogelijk zwanger worden dus gebruiken we de ovu testen! Als ik deze maand ongesteld wordt gebruiken we de volgende maand geen ovutesten..
 
Hoi nynke,heftig dat jij ook een miskraam hebt gehad. Hopelijk zijn we snel weer zwanger. Ik test vanaf dag 10 na mijn menstruatie maar dat moet ik misschien maar iets eerder gaan doen. Vorige keer had ik de eerste 2 dagen een licht streepje en daarna niet meer. Misschien dat mijn eisprong dus toch eerder is...dankjewel in ieder geval 
 
Dag lezers,
 
Ik heb even een vraag, waarvan ik merk dat ik een beetje onzeker word. Hopelijk kunnen jullie mij advies geven.
Twee weken geleden, 4 november heb ik na 7 weken ( vrucht was na 4 weken al gestopt) een miskraam gehad.
Sinds gisteren heb ik nog een klein beetje bloedverlies. Vanmorgen nog niks gezien in mijn inleggertje. Dus bijna 2.5 week bloedverlies gehad.
Nu is mijn vraag, weten jullie wanneer ik weer vruchtbaar zou zijn? En hoe tel je dat?
Hoop op een reactie van jullie.
 
gr Barbara
 
Ja Monique, dan zou ik gewoon wat eerder gaan testen als ik jou was! Misschien heb je de eisprong ook wel eerder. Ik heb 30 van die ovulatiestripjes van www.zwangerenkids.nl voor maar 13 euro en die werken heel goed vind ik, en ook niet duur zo kun je de hele maand sws testen. Maar igg zo lang dat je een eisprong krijgt.. 
 
En Barbara, sterkte met je miskraam ook.. Snap dat je er onzeker van wordt je wilt natuurlijk zo snel mogelijk weer een kindje! Maar eigenlijk kun je niet precies weten wanneer je weer vruchtbaar bent na een miskraam, ik zou gewoon even wachten tot je menstruatie... Ik was wel weer zwanger na mijn miskraam, direct weer, maar omdat ik nog niet ongesteld was geweest was er een grote kans dat mijn eitje niet goed ingenesteld kon worden, en dat klopte ook, werd gewoon weer ongesteld... wel moet ik je zeggen dat je een paar weken na je miskraam nog steeds positief test.. dus dat je niet in verwarring raakt!! Ik teste nog wel 2 weken na mijn miskraam positief.. ik zou gewoon wachten tot je menstruatie! 
 
Terug
Bovenaan