Wel een eisprong?

Dank je Nynke!
We willen inderdaad graag weer snel zwanger raken, en hopen zo dat het nu wel goed gaat.
Zijn er nog tips qua leeftijl waar ik extra op moet letten?
Ik heb nu nog een klein beetje bloedverlies, helder van kleur en soms nog wat bruinig. Zou dat al de nieuwe menstruatie kunnen zijn? OF is dat altijd een aantak weken na de miskraam die je kan tellen?
bv: heb 4 november een miskraam gekregen, is het dan 4 weken daarna weer ongesteld? Of kan ik een beetje denken dat ik nu de menstruatie heb? Omdat het lichtelijk bloedverlies is en een klein beetje?
Als je nog bloed, kan je dan ook al zwanger worden? Of kan dat niet? Moet je dan helemaal schoon zijn zeg maar? ( geen bloedverlies hebben?)
En de laatse vraag, is het zo dat je meestal na deze miskraam de kans hebt op een goede zwangerschap? Heb wel is gehoord dat je vruchtbaarder bent? En heb wel is gehoord dat de nieuwe zwangerschap wel goed verloopt..
Sorry voor de vele vragen, maar merk dat ik een beetje onzeker ben omdat dit nieuw is..
 
Hoop op een reactie van je.
 
gr Barbara
 
Hallo! 
 
Naja qua levenstijl zou ik het niet weten, gewoon gezond eten en goed bewegen! En natuurlijk niet roken.
Ja dag is moeilijk te zeggen.. ik kreeg dinsdag 23 augustus een miskraam en een week later bloede ik niet meer en 20 september werd ik alweer ongesteld! Dus het is bij iedereen anders. Ik denk niet dat je nu al ongesteld bent eerlijk gezegd... want het bloedden is toch niet gestopt tussendoor? 
 
Wel zei mijn verloskundige dat ik pas weer seks kon hebben als het bloedden gestopt zou zijn.. 
maar misschien kun je vanaf nu ovulatietesten doen, dan weet je wanneer je ovulatie is, wanneer je die hebt wordt je 2 weken later ongesteld, dus zo kun je kijken of alles weer inorde is. 
 
Uit onderzoek is wel gebleken dat mensen die een miskraam hebben gehad, en binnen een halfjaar zwanger raken meer kans hebben op een gezonde baby.. ook is uit onderzoek gebleken dat je na je miskraam extra vruchtbaar bent!! Dus als het bloedden is gestopt kun je weer beginnen! En misschien is het dan in 1 keer raak. Ik hoop het voor je, maar verwerk je miskraam eerst goed.
 
geeft niet hoor is was ook super onzeker toen ik een miskraam kreeg! 
 
Xx 
 
 
Nynke, dankjewel voor de tip voor die ovulatietest. Die zijn inderdaad niet zo duur en lang ik ook wat eerder beginnen met testen. 
 
Barbara, ik herken je gevoel ook wel heel goed. Tegen mij zeiden ze dat ik beter 1 menstruatie af kon wachten en daarna kan je in principe weer zwanger raken. Maar wat nynke ook zegt, verwerk het eerst goed. Bij mijn is het een half jaar geleden en merk dat ik het er nog steeds moeilijk mee heb, misschien zelfs wel erger. Dat heeft er bij mij misschien ook mee te maken dat ik na een half jaar nog niet opnieuw zwanger ben en ik niet meer zo jong ben en de tijd een beetje voel dringen. ik hoop dat we allemaal snel weer zwanger zijn! 
Sterkte in iedergeval! 
 
Hallo.
Ik heb toch eigenlijk nog wel een vraagje. Op 4 nov heb ik een miskraam gehad . Nu heb ik geen bloedverlies meer. :) Kan het zijn stel dat ik seks heb zwanger kan worden? Of moet je eerst je menstruatie afwachten? En zou mijn lichaam er nu al klaar mee zijn om een nieuwe zwangerschap aan te gaan? Ik bedoel als ik niet meer bloed verlies. En wanneer zou je een ovulatie test kunnen doen?
Hoop op jullie reactie.
 
Gr Barbara
 
 
Terug
Bovenaan