Wel erg strak gehecht!

Alle moed verzameld om dit met jullie te delen .

Het is een probleem wat eigenlijk steeds groter wordt! Enkele weken na de bevalling zijn we er achter gekomen dat ze met de hechtingen de hele boel wel erg strak hebben gemaakt!! Een tampon doet al pijn, jullie zullen begrijpen dat het intieme kontakt met me partner niet tot nauwelijks gaat. We hebben al van alles geprobeerd van glijmiddel tot ontspanningsoefeningen, dachten eerst dat ik te verkrampt bezig was. Maar nee, we hebben een spiegel gepakt voor nader onderzoek!

we herkennen het gewoon niet meer!!! De knip is buitenwaards mooi genezen maar binnenin één grote ramp. Voel me er vreselijk onder, het idee dat er beneden weer gerommeld moet worden krijg ik het spaans benauwd van. Wordt er onzeker van en ontzettend emotioneel (hormonen?!)

Misschien dat jullie advies en raad mij een duwtje in de rug geven

groetjes Wan

Hoi  Wan,

dat is &^*$#!!
Ik weet niet wanneer je bent bevallen, maar ik heb bij de eerste ook heel veel last vande hechtingen gehad. Duurde wel 8 weken, maar ik denk dat die termijn voor jou al verstreken is.
Als ik jou was, zou ik een afspraak maken met diegene die de hechtingen heeft gezet en eens navragen wat je opties zijn.
Ik wens je veel succes!

groetjes,
kiki

Lieve Kiki,

Terug naar de Gyn. die de bevalling heeft begeleid dat durf ik echt niet!!  Als ik aan die man terug denk, staan de tranen in me ogen.. Een  heftige bevalling gehad waarin een hoop geforseerd is, die kleine moest eruit!! had een hartslag van 40..50

Het inmiddels 4 maanden geleden.

Groetjes Wan

Hoi Wan,
wat supervervelend voor je zeg! Als ik jouw was zou ik toch wel even hiervoor een afspraak maken bij een arts, misschien een andere gyn, of eerst via je ha?
Dit gaat niet vanzelf over natuurlijk, er zal toch waarschijnlijk weer 'gerommeld' moeten worden.....
Misschien weet hij of zij wel een eenvoudige oplossing??? Ik hoop dat dit allemaal toch nog mee gaat vallen voor je!
Heel veel succes ermee! Zet 'em op!
groetjes,
Ruth

Ik zou er toch ook even naar laten kijken hoor. Ik had ook hechtingen, ze raakte iedere keer ontstoken en deed erg zeer. normaal ben  ik ook niet zo van" kijk maar even tussen mijn benen" maar ja ik wilde wel heel graag dat het goed kwam.
Kan je huisarts niets voor je betekenen, misschien kan hij je doorverwijzen naar een andere gyn.   Misschien een vrouwlijke, als jij je daar prettiger bij voelt?

Succes
groetjes Monique

Jeetje, wat lijkt dat me ontzettend vervelend zeg! Ik zou het ook heel naar vinden om er naar te laten kijken, maar ik denk echt dat hier mee naar een dokter moet. Ik zou naar de huisarts gaan en die kan je dan wel doorsturen naar iemand die de boel kan herstellen.  Misschien kan dat 'herstellen' wel onder narcose (en anders toch zeker wel een plaastelijke verdoving!). En eigenlijk zou  de arts die het heeft gedaan wel moeten weten dat hij er een rommeltje van gemaakt heeft, misschien kan dat ook via de huisarts zodat je hem niet zelf hoeft te confronteren.    Veel sterkte!

helaas herken ik veel in je verhaal

ook ik ben 6 maanden geleden al weer "lekker strak gehecht" door meneer de gyneacoloog na een heftige bevalling met veel trek en sleurwerk (pomp en twee knippen).
ons seksleven is knudde, want het is er eigenlijk  niet. maar ook in het dagelijks leven heb ik er nog steeds last van (bukken, fietsen, zitten...). ik ben nog niet ongi geweest, dus weet niet hoe een tampon voelt, maar als ik 1 vinger in steek wordt het al pijnlijk... De angst voor de pijn en frustratie zijn bij mij inmiddels groter dan de echte pijn.

Ik vind het er zelf ook vrij idioot uit zien van onderen, maar ik (en mijn vriend) hebben mijn vagina voor de bevalling eigenlijk nooit zo goed bekeken. Misschien zag het er altijd al raar uit?

Vorige week heb ik eindelijk de pijnlijke stap genomen om naar mijn lieve vrouwelijke huisarts te gaan. Volgens haar was het in mijn geval wel goed geheeld, maar erg strak gehecht en was het littekenweefsel nog heel erg stug. De beste remedie daarvoor was tijd (kon volgens haar wel 9 maanden duren), en proberen het soepel te masseren. Ik geef het dus nog even de tijd, maar leuk is het echt niet.

Ik ben blij dat ik eindelijk nar mijn HA ben gegaan. Al was het maar omdat ik daardoor eindelijk een zeer emotionele drempel over ben gegaan, en dat was heel bevrijdend.

Als je naar een gyn moet, sowieso vragen om een andere gyn, liefst een vrouw!

Heel veel sterkte!

groetjes,
Janneke

Terug
Bovenaan