Wel erg strak gehecht!

misschien is de boel wat verhard en verstijfd en kun je het proberen weer soepel te masseren met perineumolie.is wel wat duur,maar erg goed spul.de vk heeft mij daar een half uur mee zitten masseren daar met als heerlijk gevolg dat ik niet ingescheurd ben.en hoe het eruit ziet daar moet je niet naar kijken joh.al die gekke plooien en dingen zaten er altijd al,alleen door de bevalling word dat naar buiten gedrukt en uitgerekt en dan lijkt het inderdaad monsterlijk.maar dat heeft iedereen volgens mij.maar dat vrijen ed niet lukt,dat is natuurlijk niet goed.als je niet naar de dokter durft,probeer het dan eerst zelf eens met masseren.en het klinkt misschien stom,maar vrijen is ook massage.ik had na 3 weken alweer sex.mn vriendin zei;ik moet er niet aan denken!het was hardstikke beurs daar beneden.ja,bij mij ook,maar door het vrijen werd het eerder weer soepel.met knippen en hechten is het natuurlijk wel wat ernstiger beschadigd,maar baad het niet dan schaad het zeker niet!!

Hai Wan

Ik weet niet of dit je gerust gaat stellen, maar mijn buurvouw heeft een corrigerende operatie gehad en die vond het heel erg meevallen.
Zij was geschreurd en gehecht, maar het was gaan ontsteken. na een paar dagen hadden ze de hechtingen moeten verwijderen ivm die ontsteking en dat is dus heel lelijk genezen met wild vlees enzo (zei ze.... niet gezien) Omdat het ook pijn deed is ze naar de HA gegaan. Ze vond de operatie helemaal niet erg/ Wel even slikken, beetje genant... maar geen pijn. Ze vond de genezing ook minder erg dan de bevalling, toen was daar natuurlijk veel meer heftigs gebeurd, nu aleen de corrigerende operatie.
Dus misschien valt het wel mee als je een operatie zou moeten. Misschien ook helemaal niet nodig, hoor. Ik hoop dat ik je niet nog meer op stang heb gejaagd, het was mijn bedoeling om je gerust te stellen!

Rosanne

Dames,

Wat een lieve fijne reacties,
dit maakt het  wat makkelijker  en uiteraard meer  bespreekbaar .. Blij om te horen dat er meer vrouwen zijn en die net als mij een angst moesten overwinnen om de stap te zetten. En de massage tip hebben we maar gelijk op nummer 1 gezet   hahaha

Voel me opgelucht! Thanks dames

Groetjes Wan

Oh ja, ik heb trouwens ook van binnen gemasseerd op aanraden van de VK. Gewoon met mijn duim. Dat werkte wel goed moet ik zeggen. Als je dit elke dag (liefst een paar keer per dag) doet, dan merk je echt snel verschil.
Fijn trouwens dat je je opgelucht voelt.
Groetjes Veerle

hoi,

Bij een vriendin van me lukte de sex na een jaar nog niet vanwege de pijn, ze is toen ook gaan masseren elke dag met vaseline en na een paar weken was de pijn een stuk minder en lukte het wel.

Ik dacht ook dat ik te strak gehecht was na mijn bevalling. Na 4 maanden kon er 1 vinger in . Ik had al een afspraak staan bij de dokter, maar ik zag daar zooooo tegen op. Toen ben ik het ook wat gaan oprekken, zeker geen fijn gevoel en of het nu de tijd was of het masseren dat weet ik niet maar na 5,5 maand ging het beter en lukte de sex weer .
wel. Nu is het 9 maanden geleden en heb ik bijna nooit meer pijn.

Mocht het bij jou anders zijn, ik heb ook al geelzxen dat een hersteloperatie veel en veel minder pijnlijk is dan na de bevalling.

groetjes Elke

Hoi dames

Ik heb juist het tegenovergestelde meegemaakt. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ernstige bekkeninstabiliteit gehad en zat vanaf de 4e maand in een rolstoel. ik kon toen al echt niet meer lopen. De seintjes van mijn hersenen naar mijn benen leken niet meer over te komen. Ook ben ik na de bevalling van rachel gehecht en ik heb daar ook best veel last van gehad de eerste weken. Ik ben ook behoorlijk urine incontinent gebleven ( nu dus al 10 jaar)
Ik heb het wel altijd erg gevonden daarna dat het gevoel wat ik had tijdens de gemeenschap voor mijn bevalling weg was. Lachend zeiden we altijd dat ik wel lekker ruim geworen was daaronder. Mijn man had er weinig "last of gemak van die merkte niet zoveel verschil, maar ik zelf vond er niet zoveel meer aan. Het gevoel was gewoon weg, het deed me niet zoveel meer.
Ik had juist het idee dat het na een jaar of 6 weer een beetje terug kwam en ook aan de andere dingen (borsten e.d ) vond ik dat je kon merken dat dat allemaal veranderde na die tijd. Terug herstelde van voor mijn eerste zwangerschap.
Ik was even bang dat ik dat nu weer kwijt zou zijn na deze bevalling, maar ik denk toch dat ik deze keer lekker strakker gehecht ben.
Al hoewel we nog maar 1 keer geprobeerd hebben deed het geen pijn en ik voelde al wel gelijk alles.
Verder is er nog niet veel van gekomen, maar zoals jullie weten ben ik een hele waakzame moeder en dat kost mij zoveel energie dat we aan de rest echt niet toekomen. die ene keer was voor mij ook echt om te kijken of het nog pijn deed en hoe het gevoel was.

Ik heb er in die 9 jaar dat er tussen mijn bevallingen zat ook weleens over nagedacht om terug te gaan naar de gyn om te vragen of hij er geen hechting bij kon zetten, maar geneerde me daar zo voor dat ik het nooit gedaan heb.

groetjes irene

Terug
Bovenaan