Wel/geen buggy mee naar de tropen? En zo ja, welke?

<p>Hallo! Wij zijn van plan 6 weken naar midden Amerika te gaan begin 2021 met ons zoontje van -dan- 1jr en 3mnd oud.  Wij hebben op dit moment alleen een grote kinderwagen, erg groot voor weekendjes weg of op vakantie, dus we twijfelen om een buggy aan te schaffen. Echter, waar we naar toe gaan zijn niet overal verharde wegen, dus dan kom je al gauw uit op zo’n off-road buggy. Maar die is weer niet op te vouwen tot handbagage en weer niet handig voor weekendjes weg. We reizen voornamelijk met vliegtuig en taxi’s/gehuurde auto, geen OV.  En dan rest nog de vraag, wordt het geen sta in de weg zo’n buggy 6 weken mee? (we zitten 3 weken op 1 plek, en dan nog 3x een week op andere plekken). Benieuwd naar jullie ervaringen tijdens reizen met een baby/dreumes. Misschien goed te zeggen dat ons zoontje nogal groot uitgevallen is, hij is nu 8 mnd en bijna 11kg en zit in kledingmaat 80/86 dus ik ben bang dat alleen continu in de draagzak bij dragen wel pittig gaat zijn...</p>

Ik vind een buggy echt een must!! Kan er op vakantie niet zonder.

Laatst een week in Spanje gezeten met 2 kinderen (ruim 3.5 jaar en 23 maanden oud) en we hadden zelfs 2 buggy's mee. De oudste zit normaal nooit meer in de buggy, maar op vakantie konden we niet zonder. We gingen veel plaatsjes bekijken enzo en ze loopt prima een stuk zelf maar was toch nog wel snel moe (het is ook warm, vergeet dat niet) en ze vond het echt fijn om in de buggy te zitten en dan konden wij even doorlopen. Ik was echt heel blij met m'n 2 buggy's.

We hebben 2 tweedehands buggys voor €20 op marktplaats gekocht. Je klapt ze klein in, pasten samen met gemak in de huurauto en lagen echt nooit in de weg.

Ook in het bos en op onverharde wegen vond ik het prima te doen met buggy. Een vakantie zonder buggy met zo'n klein kind lijkt me echt onmogelijk, hij loopt dan nog amper zelf en zeker nog niet ver. Zelfs op het vliegveld is een buggy eigenlijk al een must-have, daar loop je stiekem al flinke stukken.
Of je moet hem altijd in een rugdrager doen, dat is natuurlijk ook een optie maar test dan eerst even uit of hij dat wel accepteert, mijn jongste dochter vindt dat echt vreselijk en gilt het uit.

Buggy is ook super fijn om overdag een dutje in te doen op vakantie als je onderweg bent.. ik zou niet zonder kunnen op vakantie!

O en het hoeft geen handbagage te zijn. Een buggy mag gewoon mee tot aan de gate. Die gooien ze als laatst in het vliegtuig en staat alweer op je te wachten als je het vliegtuig uit gaat. Keurig geregeld. Hij hoeft dus niet in het vak boven je hoofd in het vliegtuig!

We hebben de Joolz Aer. Niet goedkoop, wel een topding. Je vouwt hem klein op, je kunt hem over je schouder dragen en hij mag mee in de bagagebakken van het vliegtuig. Erg degelijke wagen, je kunt er ook off-road mee (al zijn er grenzen, natuurlijk). Misschien eens uitproberen bij een grote babyzaak, zoals Babypark?

En hoe rijdt een gewone buggy obr zandweggetjes, is dat te doen? Zo'n off road buggy is namelijk totaal niet klein op te vouwen, maar zal misschien wel mee tot aan de gate mogen. Maar toch zonde om dan zo'n grote buggy aan te schaffen, en dan moet je eigenlijk alsnog een kleinere voor weekendjes weg/vakantie in Europa.. misschien dubbelop?

Ik zou toch een goede wagen mee nemen. De wegen daar zijn niet zoals hier en je zou met een buggy vaak blijven hangen. In een auto past een gewone waden samen met bachpacks of koffers ook wel. Met een gewone auto vakantie past het ook.
Bij het bezoeken van NP's en andere uitstapjes is een draagzak wel fijn. Een wagen komt moeizaam de kleine paadjes, bergen en beekjes over, dan is het fijn hem op de rug te kunnen dragen.
Super gaaf dat jullie zoiets ondernemen!

Ik ken midden Amerika niet, maar woon zelf. In het midden-oosten. Ik kan me voorstellen  dat de wegen vergelijkbaar zijn... 
Wij hebben een goede (3-wiels, grote wielen) kinderwagen en is hier echt een must. De wegen zijn echt niet zoals je gewend bent in NL, zelfs in gewone woonwijken niet. Een normale buggy gebruik ik hier alleen in een winkelcentrum of iets wat niet verder dan 3 minuten lopen is..
Zeker als je niet te veel gaat verkassen en niet met het openbaar vervoer gaat, is het zeker een optie om hem mee te nemen. Je kan hem in het vliegtuig idd tot aan de gate meenemen en dan doen ze hem in het ruim. Zodra je uitstapt, staat hij al weer klaar. Wij hebben eentje van het merk babyjogger die kan ook opgevouwen. Is alleen niet in NL te krijgen helaas. Volgens mij wel in Duitsland. Is alleen niet goedkoop, maar voor ons de kosten meer dan waard omdat wij hem dagelijks gebruiken en geen auto hebben.. Zelfs in de taxi neem ik hem (opgevouwen) mee!
Succes met kiezen, waarschijnlijk weet je pas als je weer terug bent wat echt handig was in jullie specifieke situatie ?

Terug
Bovenaan