Wel/geen koemelk, reflux, slecht drinken

<p style="text-align: center;">Hoi dames,  Ik zit met een dilemma. Wellicht kunnen jullie advies geven. Wij stoeien al zolang met onze dochter (16 weken) en denken steeds dit is de oplossing.  Vanaf begin al heel veel problemen en klachten. Zware reflux waardoor ze ook bloed spuugt en natuurlijk veel huilt. Ik moet de voeding maximaal verdikken en ze krijgt maagzuurremmers (nexium) en forlax om de darmen te leggen want van het verdikken kunnen ze obstipatie krijgen.  Nu mochten we de dosis nexium nog een keer verhogen en het lijkt nu redelijk goed te gaan. Alleen spuugt ze nog wel bloed. Omdat we al zoveel geprobeerd hebben en er nu iets rust in de tent is wil je ook niet zomaar weer switchen. De kinderarts gaf aan dat we wellicht neocate (koemelk vrije ) voeding kunnen proberen. Dit omdat de reflux klachten vrij heftig zijn. Maar ze heeft geen eczeem of slechte huid oid.  nu dronk ze eerst altijd goed haar flessen leeg, maar inmiddels (4 weken) niet meer. Ik moet 7 flessen geven (voorheen 5) om er een redelijke hoeveelheid in te krijgen.  Ze huilt overigens niet tijdens het drinken maar lijkt gewoon vol te zitten!</p><p style="text-align: center;">eerder heb ik pepti geprobeerd 3 flessen, maar dit was geen succes. Ze kreeg het niet naar binnen en wat er binnen kwam was er met macht tien weer uit. Ohja en op huisarts.nl staat dat je niet mag verdikken en maagzuurremmers mag geven? Weet iemand hiervan de reden, omdat de kinderarts het wel voorschrijft.:)  kortom, hebben jullie tips? Ervaringen? Misschien een beetje warrig verhaal, maar er is in 16 weken zoveel gebeurt dat je het soms ook niet allemaal meer weet! </p>

Naar hè. 

ik mocht van de kinderarts inderdaad niet meer indikken bij de nexium. Je kunt altijd even bellen naar de kinderarts of het echt geen kwaad kan. Ze zullen er vast een beredenering voor hebben. 

Bij ons hielp het enorm om over te stappen op neocate. Houd er rekening mee dat baby’s moeten wennen aan voeding. Duurt meestal wel een week of twee. 

1007: bedankt voor je reactie! Welke symptomen had jullie kindje nog meer? Want eigenlijk gaat het op de flessen na hier nu best goed met verdikken en de maagzuur remmers. Ze is niet verdrietig, maar spuugt nog wel bloed. 

Hoi Anemoontje,
Wij verdikken hier de pepti met johannesbroodpitmeel en geven Nexium. Huisarts weet daarvan en heeft daar nooit iets over aangegeven. 
Hier ook geen eczeem enz. Wel overstrekken, veel huilen, weinig slapen overdag. Met 10 weken overgestapt naar Pepti en na een paar dagen begonnen we het eerste verschil te zien. In de maand daarna bleven we steeds meer verbetering zien. Nu een vrolijk mannetje die zo 4 soms 5 uur overdag slaapt met 3,5 maand (voorheen met moeite een uur verdeeld over de dag).
Mocht je een reden horen waarom indikjen en Nexium niet samen mag, dan ben ik ook benieuwd. Hier is Pepti anders ook niet binnen te houden.

Hi Anemoontje,
Wij hebben precies hetzelfde met onze zoon gehad. Hij is nu 18 weken. 
Zware reflux en erg veel bloed spugen door de geïrriteerde slokdarm. We hebben een opname gehad in het ziekenhuis omdat we ten einde raad waren. 

Wij hebben nu neocate voeding en omeprazol medicijnen voor de reflux en het gaat super met hem nu!! Huilt bijna niet meer, slaapt en drinkt goed. We hebben een heel ander kind. 

Wellicht kun je dit voorleggen bij de arts? Het is niet om aan te zien als je kind zoveel last heeft he?!

Sterkte!

Linnie wat herkenbaar! Verdikken jullie de neocate? Ik werd vorige week gebeld voor die voeding, maar met de verhoging van de medicijnen ging het beter. Maar nu vandaag weer bloed en lijkt toch wel weer terug bij af. Dus kan 2 dingen doen. Pepti halen of wachten tot maandag op neocate als goed is. Dat wilde de kinderarts. 

denk tot die tijd maar met een zetpil door komen want het huilen is weer zo zielig:( 

hoelang duurde het voordat de neocate werkt? En had jullie kindje meerdere kma symptomen? 

Nee we mogen het niet verdikken. Hij had verder geen symptomen voor kma, maar schijnbaar is die voeding zo 'fijn' dat het goed helpt voor reflux. 

Na 1 week merkte we al duidelijk verschil. Nu krijgt hij ook wat hapjes en gaat het alleen maar beter. 

Als ik je nog een tip mag geven... blijf zo lang aan de bel trekken bij hulpverleners totdat je kleine meid weer goed in haar vel zit. 
Ik voelde me af en toe wel eens een zeur, maar uiteindelijk is het wel goed gekomen met onze jongen. 

Hoi Anemoontje 
Afgelopen sept ons 2e kindje gekregen en lees dus wel 't topic van september. Las daar jou verhaal en herkende wel redelijk wat van ons 1e kindje niet alles.
Nu je een eigen topic opent reageer ik toch maar even misschien heb je er iets aan. 
Met onze 1e hebben we 5 maanden getobt spuugde extreem! Veel projectiel braken gehele dag door. Cb, waar ik overigens buiten dit zeer tevreden over ben, dacht dat 't allemaal wel meeviel totdat ze zelf drijfnat waren aan de overkant van de tafel :)
Maagzuurremmers alles gehad indikken enzovoort niets hielp. Mijn huisarts zei en toch is er iets wat we over 't hoofd zien. Pepti gekregen maar hielp niet. Later nutramigen gehad. Dat is zo smerig echt alleen al hoe 't ruikt brrr.
Gestopt met indikken en deze voeding en 2 weken doorgezet. Slapen deden we toch al nauwelijks meer dit kon er wel bij. Na 2 weken voelde ik soms een ontspannen lijfje dat was nieuw!
Wat bleek kma met reflux. Spugen is gebleven tot 9 maanden maar doordat 't indikken gestopt was kon hij 't makkelijker uitspugen waardoor minder pijn. Vaker kleinere flessen gegeven en hij groeide weer!
Nu met 2e kindje zelfde laken en pak maar na de 1e gelijk zelfde aangepakt door arts en moet zeggen kan nu noemen: Wat zijn baby's leuk ;-) zo'n andere baby tijd bij de eerste ook al spat je van liefde uit elkaar can zo'n kleintje als 't zoveel huilt is 't ook gewoon echt zwaar! 
Hoop dat jullie gaan vinden wat helpt! En ook al word je soms moedeloos volgens mij doe je 't helemaal top Als ik 't zo lees in 't sept topic! Volg je gevoel.

Terug
Bovenaan