Wel/geen koemelk, reflux, slecht drinken

Bedanktvoor jullie bemoedigende woorden! Wij geven zeker niet op. Zijn al sinds dat ze 3 weken oud bezig, maar ik merk dat vooral de omgeving allemaal een mening hebben, maarja die zien haar 1 uur in de week en wij kennen haar door en door! 

beukenboom ik begrijp alleen nog niet uit jouw verhaal met welke voeding de kma succesvol is aangepakt?
Had gehoopt dat de spoedapotheek neocate hsd, maar helaas. Wordt wachten tot maandag. Elk uur is te lang voor je gevoel:(

Nutramigen was en is hetgeen wat onze kinderen konden verdragen. Pepti was niet genoeg bewerkt. 
Koemelkallergie ontwikkeld zich doorgaans pas vanaf 2 weken dus dat komt dan wel weer overeen met wat jij schetst. 
De eerste wilde eerst ook echt geen aangepaste voeding. Die had maanden andere lekkere Melk gehad. De andere heeft naar heel Kort "normale" Melk gehad dus die overgang was makkelijker. Tis echt doorzetten... En als je dan nog geen verandering ziet na 3 weken kunnen jullie dat weer afstrepen

Ja het is heel heftig. Wat je zegt, iedereen heeft een mening. Maar jouw moedergevoel klopt altijd!
Ik weet niet waar je in het land ergens woont, maar als het onder de rivieren is dan mag je morgen ook wat voeding van ons op komen halen. 

Wellicht kan een andere maagzuurremmer ook nog het proberen waard zijn?

De kinderarts van mijn zoontje vertelde dat je JPM niet kan gebruiken icm maagzurremmer omdat het maagzuur nodig is om de JBP zijn werk te laten doen.  Het zou dus dan geen effect hebben. Misschien is dat de reden dat je het niet samen mag gebruiken?

Wat heftig en zwaar dat jullie dit doormaken met jullie dochter. 
Onze zoon had ook (verborgen) reflux icm koemelkallergie. Wij zijn al met 3 weken overgestapt op Pepti, omdat hij steeds slechter ging drinken en mijn man ook kma heeft gehad als baby. We merkten toen iets verschil, maar top ging het nog niet. Met 7 weken ook Nexium erbij gekregen, omdat hij niet sliep overdag, ongeveer altijd de hik had en veel kokhalsde. Toen hadden we na 2 dagen een heel ander mannetje. 
Indikken met Nexium wordt volgens mij afgeraden omdat Nexium het effect van het indikken weer afbreekt, maar dat weet ik niet zeker. 
Ik zou net zo lang aan de bel blijven trekken en blijven proberen, totdat je dochter in elk geval geen bloed meer spuugt. Tijdens de provocatietest voor de kma sprak ik een andere moeder. Haar zoontje kreeg ook Neocate, want pepti was nog niet genoeg voor de kma. Dat kindje had bloed bij z'n ontlasting en kon de koemelk tijdens de test ook duidelijk niet verdragen. 

Wat vervelend allemaal zeg voor jullie kleine hummeltje en ook voor jullie natuurlijk! Hier ook een meisje die van pepti overgezet is op de neocate. We hadden hier te maken met reflux enorm huilen tijdens de flessen toen zijn we aan de ranetadine gezet dat leek te helpen maar paar dagen later kwam er meer bij dan huilen met drinken. Eczeem , uitslag enorm kreunen dat soort dingen dus eerst pepti maar vrij snel daarna neocate. De eerste fles neocate vloog naar binnen ze dronk gelijk 150cc op het voelde gelijk goed aan voor haar leek wel. Ik zou zeker starten met de neocate als ik jullie was en dan eens kijken wat er gebeurt het is zo gissen maar neocate is zo'n "zachte" voeding eigenlijk gewoon heel goed!
Wij mochten ook indikken met de medicatie erbij en jou vraag heb ik toen aan de kinderarts gesteld hij zei indd dat het soms tegen kan werken maar in de meeste gevallen niet. En dat leek hier ook niet het geval. Ik hoop zo dat je snel geholpen bent want het is zo rot en zelfs bloed vind ik echt heftig! Heel veel succes 

Wat fijn jullie reacties. 
Ik ga morgen de neocate regelen en gewoon twee weken proberen in combinatie met de nexium. Wel bijzonder dat de meningen over verdikken zo verschillen. Dat vraag ik even na! 

Onze dochter drinkt overigens haar flessen niet huilend. Ze heeft alleen na 120 vaak geen trek meer! Ook geen eczeem oid, maar de verborgen reflux is wel zo heftig zei de ka dat de oorzaak heel goed kma kan zijn. 

Het is zo sneu! Het blijft maar omhoog komen die voeding. Zonder verdikking lijkt het helemaal of haar lichaam het niet accepteert en alles eruit gooit.

Linniee helaas niet in de buurt! Vandaag maar een dagje in de draagzak rond hobbelen dat is voor haar mbt maagzuur etc het meest prettigst.. 

Terug
Bovenaan