wel/geen miskraam?? Steeds andere gedachtes

Hai meiden,
Ik zat al 2x op het zwanger forum, eerst bij de augustus-mama's, daarna bij de oktober-mama's, maar beide keren kreeg ik een miskraam, de 2e was afgelopen woensdag. Net nu ik me erbij neer heb gelegd rijzen er twijfels of ik niet toch nog zwanger ben nu, en ik word er helemaal gek van. Dus ik wil het vooral even van me afschrijven hier. Maandag kan ik opnieuw een bloedtest doen en dan weet ik echt zeker of het een miskraam was, eigenlijk wil ik geen hoop meer, maar dat kun je niet tegenhouden.

Gisteren was ik bij de gyn., vanwege de 2e miskraam, die zag op de echo een vleesboom, dat kan de oorzaak zijn maar hoeft niet. Ik vertelde dat ik maar 1 dag gebloed heb en dat ik geen kramp heb gehad (bij 1e miskraam 3 dagen gebloed en veel kramp). Maar die ene dag verloor ik wel echt veel bloed. Daardoor ging hij twijfelen of ik niet toch nog zwanger was. Maar ik wil geen valse hoop meer!! Vanmorgen getemperatuurd en die was nog 37.0. Echter, mijn opgezette gevoel in mijn borsten is helemaal weg en ik voel me gewoon niet zwanger meer.

We zullen het maandag zeker weten, ik probeer geen hoop te hebben, als ik naar m'n gevoel luister ben ik niet zwanger meer.
lieve groetjes
Ingrid

Hoi Ingrid,

Ik ken je gevoel. Ik heb in oktober een miskraam gehad en ben toen gecurreteerd.
Na de curretage werd ik niet ongesteld. Na een aantal testen bleek ik zwanger.
Omdat we op vakantie zouden gaan, hadden we zelf een echo geregeld. Ik bleek ongeveer 4 weken zwanger, heel pril dus.
Een dag later kreeg ik een bloeding. Weg was onze droom. Omdat het nog zo pril was, moesten we maar even afwachten volgens de verloskundige.
Anderhalve week later kregen we een termijnecho. Wij dachten echt dat het niet goed was. Wat bleek: ik was gewoon nog zwanger en al bijna 8 weken!
Een dag later zat ik op het werk en voelde weer bloed. Ik gauw naar de wc: het liep er met stroompjes uit! Ik voelde ook propjes eruit komen dus ik dacht: daar gaat mijn kind.
Wij halsoverkop naar het ziekenhuis want ik voelde me ook helemaal niet goed. Alles uitgelegd aan de gynaecoloog. Ging hij een echo maken: kindje zat er nog!
Waarschijnlijk was ik een bloedstolsel verloren. Hij kon ons niet vertellen waar dat vandaag kwam, of het nog van de curretage was of iets anders.
Ik moest maar rustig aan doen. Dus tijdens kerst en oud en nieuw heb ik op de bank gelegen. Ik heb daarna nog vaker bloedingen gehad dus op een gegeven moment voelde ik me ook echt niet meer zwanger. Een van de gynaecologen zei later dat de bloedingen waarschijnlijk kwamen door het oprekken van mijn baarmoeder. Dan kan er wel eens een bloedvaatje knappen. Dat bloed komt dan in je baarmoeder, stolt daar en laat dan een keer los.
Maar..... nu ben ik dus al een dikke 16 weken zwanger. Afgelopen vrijdag zijn we weer naar het ziekenhuis geweest en de kleine doet het prima.
Niet elke bloeding is dus meteen een miskraam. Wat het grote verschil is tussen een bloeding en een miskraam zijn de krampen. Ik had bij elke bloeding wel wat buikpijn maar niet echt kramp.
Ik wil je geen valse hoop geven maar ik wil maar zeggen: het hoeft niet altijd fout af te lopen.
Heel veel sterkte.

Groetjes,
Maike

Hoi Maike,

Dankjewel voor je reactie. Tjee, jij hebt ook even een onzekere weg afgelegd voordat je nu toch echt wel weet dat je vruchtje aan het groeien is. Ik denk inderdaad dat je dan heel goed weet hoe ik me voel. Wat moet dat een rot-tijd voor je geweest zijn, steeds opnieuw hoop en opnieuw angst.
Vanmorgen heb ik opnieuw bloed laten prikken, op verzoek van de gynaecoloog. Ik reken er niet meer op dat ik zwanger ben, ik voel me echt niet meer zwanger. Maar uiteraard ben ik toch zenuwachtig voor de uitslag.
Als ik jouw verhaal lees zou het inderdaad "technisch gezien" gewoon nog kunnen dat ik zwanger ben. Ik heb totaal geen kramp gehad, zelfs geen klein beetje buikpijn, maar het stroomde er echt uit (maar ja, dat had jij dus ook..).
Ik ben echt superblij voor je dat je zwanger bent, na zoveel onzekerheid en angst zul je dubbel zo goed beseffen wat voor wondertje er in je buik groeit!!
Ik laat vanavond of morgenvroeg wel even weten wat de uitslag van de bloedtest was.

groetjes
Ingrid

Hoi,
Wilde even m'n bloeduitslag laten weten, die inderdaad bevestigde dat ik een 2e miskraam heb gehad (waar ik dus al wel helemaal vanuit ging). Blijft vreemd dat ik helemaal geen kramp of buikpijn heb gehad. Donderdag krijg ik mijn hysteroscopie, dan gaan ze kijken of mijn vleesboom de boosdoener kan zijn, of dat het waarschijnlijk gewoon 2x domme pech is geweest.

groetjes
Ingrid

Hoi Ingrid,

Wat vervelend voor je dat het weer mis is gegaan. Maar houd de moed erin. Ooit komt het goed.

Mijn vriendin had ook een vleesboom in haar baarmoeder. Maar zij heeft toch een gezonde zoon gekregen dus je kunt wel zwanger worden met zo'n ding. Het is wel goed dat ze het gaan onderzoeken.

Ik hoop voor je dat het gauw beter met je gaat en dat ook jij zwanger mag worden.

Ik heb afgelopen vrijdag weer een echo gehad en onze frummel maakt het goed. Nog steeds heel raar maar we beginnen er eindelijk een beetje van te genieten na alle consternatie van de afgelopen weken.

Heel veel sterkte de komende tijd!

Groetjes,
Maike

Hoi Maike,

Wat fijn dat alles goed gaat met je kleintje. Is het eigenlijk je eerste zwangerschap?

Ik heb m'n 2e miskraam al wel weer een plekje gegeven en ik heb steeds meer het gevoel dat we gewoon 2x "domme pech" hebben gehad. Ik heb heel internet nagespeurd en zie inderdaad zoveel berichten dat een myoom eigenlijk een zwnagerschap niet in de weg hoeft te zitten en dat je prima zwanger kunt worden daarmee. Daar hou ik me maar aan vast.
Ik heb weer helemaal zin om zwanger te worden (was wel even weg afgelopen week), en hoop dat het snel weer zo ver is, en dat het een 3e keer wel goed gaat (3x is scheepsrecht?).

Hou je me op de hoogte hoe het met je blijft gaan? Vind het zo bijzonder dat je nu zo gelukkkig mag zijn na zo'n moeilijke start, de natuur kan wrede spelletjes spelen, maar ook wondertjes verrichten!!
Geniet er maar lekker van!!!
groetjes
Ingrid

Hoi Ingrid,

Ja, voor ons is het de eerste zwangerschap wat het natuurlijk allemaal nog wat spannender maakt.

Wat goed van je dat je er zo positief in blijft staan. Wij hebben dat ook gedaan hoor. Natuurlijk is een miskraam verschrikkelijk en zeker als je er twee hebt gehad. Maar, wat de gynaecoloog tegen mij zei was dat het geen medische oorzaak heeft, het is inderdaad gewoon dikke pech. Pas als je er 3 achter de rug hebt, gaan ze verder kijken zei hij tegen mij. Gelukkig was dat bij ons niet het geval.

Ik hoop echt voor je dat het de volgende keer goed gaat bij je. Wij mogen 9 maart weer op controle. En dan weer 3 weken later krijgen we onze 20 weken echo (bij ons dus 22 weken). Daar kijk ik echt naar uit.

Ik hou je op de hoogte!

Groetjes,
Maike

Hai Maike,
Dan hebben we allebei een spannende week in maart, want ik heb 7 maart een hysteroscopie. De gynaecoloog gaat dan voor de zekerheid naar de myoom kijken, zien hoe hij zit en of-ie hem laat zitten of weghaalt. Ik woon sinds een jaar in Frankrijk, en daar ga je al iets sneller de medische molen in, op zich vind ik dat wel ok, beetje controle is nooit weg denk ik dan maar. Ondertussen hou ik het zelf maar op "domme pech" en gaan we er weer lekker voor.
Ik zal aan je denken 9 maart, en daarna natuurlijk vooral de 20 (22) wkn echo, spannend zeg. Wat gaat het dan ineens hard he?
geniet-ze!
groetjes
Ingrid

Terug
Bovenaan