Wel/geen suiker mama's

Hallo mama's,

Zoals mijn topic al aangeeft vroeg ik me af wie van jullie er al rekening mee houd;

SUIKER

Ik geef Kay bijvoorbeeld het diksap van Olvarit wat 100% ingedikt vruchtensap is zonder suikers, conserveringsmiddelen en kunstmatige kleur/smaakstoffen etc.   Ook als tussendoortje geniet Kay nog steeds van een rijstwafeltje.

Ik ben dus geen fan van produkten waar (een overschot aan) suiker in zit. Temeer omdat Kay al tandjes heeft en daarbij is teveel suiker gewoonweg niet gezond.

Je ontkomt er niet aan om álles te mijden waar suiker in zit zoals bijvoorbeeld  alleen al liga wat soms door het fruit wordt geprakt. Maar mijn voorkeur gaat daar dan wel eerder naar uit dan een lange vinger waar de suiker dik bovenop zit!

Uiteraard vinden de kleintjes dit heerlijk, geef ze eens ongelijk, maar zolang ze nog van andere producten kunnen genieten waar het suiker in is beperkt of is weggelaten heeft dit mijn voorkeur.

Hoe dan ook is het nooit weg juist nú al rekening te houden met wat je kindje zo op een dag al weg "snoept". Dus laat ik die kleine van mij voorlopig nog maar even gezond snoepen

Ik hou hier (zie plaatje boven haha..) dus wel rekening mee,.. en jullie?

Wel of geen suiker mama's  ??

Esmé mv Kay

Hmz,. Zit wel veel suiker in deze topic,. Had ik dus niet moeten typen haha..

Ha Esme,
Ik ben ook zo'n niet suiker mama, laatst kreeg Twan een spekkie van zijn oma en smullen dat hij deed! Ik kreeg niet eens de kans om het af te pakken! Hij had het al op. hahahaha. Ik beperk me tot liga, startkoekjes v/d bambix, ontbijtkoek of rijstwafels. En diksap door de yoghurt.

Groetjes Maaike

Ik zal het zelf niet zo gauw geven, maar ik ga er ook niet spastisch ovre doen. Mijn moeder gaf ons al suiker en limonade door de yoghurt voor we konden lachen, en wij leven ook nog (maar misschien is het daar al fout gegaan dus, ik dacht al, waar ging het toch mis met mij, hihi)
Liefs Nelleke

Zo he he na vijf minuten tobben, kan ik eindelijk reageren.

Ik ben ook een NIET suiker mama. Het is niet zo dat ik in de stress zal schieten als hij wat met suiker krijgt, maar ga hem geen lange vingers geven, voorlopig.
Als tussendoortje is hij helemaal niet dol op een liga of koekje, dus dat eet hij niet.
Hij eet zijn fruit, boterham, groente en daarnaast zijn flessen en diksap van etos. Daar zullen best wat suikers in zitten, maar diksap, maak je ook heel lichtjes aan.

Pauline

Ik heb nooit liga door het fruit geprakt. Heb je de liga's wel eens geproeft, zelfs die vanaf 6 maaden. Pfff wat zoet.

Ons ventje (nu bijna een jaar, ja sorry hoor hier eigenlijk niet) krijgt wel geregeld een soepstengel, is er dolgelukkig mee. Ben ookniet van het zoete.

Uiteindelijk hou je het niet tegen, maar als ik kijk naar mijn meiden(7 en 8 jaar) hoe gek die bijv. zijn op fruit en wat rauwkost dan denk ik dat je het eerste jaar/eerste twee jaar wel een goed basis kan leggen. Ze lusten wel snoep en zoete dingen hoor, maar van fruit genieten ze enorm.

miep

Hai,

Ook ik ben niet zo van het geven van producten waar (te veel) suiker in zit. Ik geef geen pyamapapjes (is echte suiker in toegevoegd), Danoontjes (wel af en toe yoghurtjes gezoet met druivesap), lange vingers (heeft Isa 1 x gehad, vond ik nog te eng en sinds die tijd heeft ze ze ook niet meer gekregen) etc.

Ik gebruik biologische diksap (AH eigen merk; nu in de aanbieding!), daar zitten alleen suikers van het fruit zelf in (aan andere Roosvicee-actige aanmaak sappen is ook weer suiker toegevoegd).

Maarrrr... ook ik ga er niet wakker van liggen als Isa een keer wel iets met suiker krijgt. Ze krijgt Liga, eet nog geen zoet broodbeleg als jam of appelstroop, lust biogarde puur net zo graag als fruityoghurtjes en heeft al een keer een hapje van een gebakje gekregen.

Zolang het uitzonderingen blijven ban ik de zoetigheid niet volledig uit ons/haar leven!

Grtz. Poppetje71
PS: hopelijk heb ik dit verhaal niet voor niets getypt, het forum doet nog steeds errug raar!!!

zow zeg het forum heeft weer kuren kon na tien keer me pas aan melden. nu weer tien keer om te reageren

ik wil ook suiker proberen te voorkomen.
ik heb mijn schoonouders ook al verteld dat ze de langevingers weg mogen laten.

waar halen jullie de rijste wafels vandaan?
moet ik ergens op letten. vanaf welke leeftijd mag dat?
wat doen jullie op de boterham. dat mag met 7 maanden toch he?

groetjes petra

Hier nog een geen-suiker mama!!!
Linde krijgt ook geen producten met suiker, diksap zonder toegevoegde suikers ( biologische van de AH, vind ikzelf ook erg lekker!!!)   en rijstwafels.
Als ze wat ouder is en beter kan eten krijgt ze ook wel baby koekjes, het wordt nu zo'n zooitje als ze die eet- poging tot eten dan....
Wel mag ze af en toe een danoontje als toetje omdat ze die superlekker vindt, anders magere kwark met diksap, ook lekker.
Bij onze oudste dochter hebben we het ook zo gedaan en haar maak je ook helemaal blij met fruit en bijv. komkommer, tomaat, paprika etc...
Ik vind zelf zoetigheid niet zo lekker( op chocolade na dan!!!) en moet er echt aan denken om het voor Roos af en toe te kopen. Ik ben namelijk ook niet zo dat snoepen thuis niet mag, dan wordt het misschien alleen maar interresant om het op een ander of stiekem te gaan doen.
Roos drinkt ook nog steeds diksap, vindt ze heerlijk, dus houden we zo.
Ik draaf weer door, het ging om Linde, ik verbaas me erover dat mensen aan  kleine kindje snoep geven zoals spekjes, en  volgens mij heb  ik op het forum ook ooit een kindje aan de chocolade gezien.  
Dat vind ik echt niet  nodig, ze kunnen nog lang genoeg snoepen, laat de basis maar gewoon gezond zijn.    

groetjes Danielle.

Terug
Bovenaan