Wel/geen suiker mama's

hoi mama's,

Ook ik ben voor zo min mogelijk suiker, dus hier let ik dan ook goed op. Neemt niet weg dat ze wel eens iets krijgt waar suiker in zit. Bijvoorbeelddie pyama papjes, die krijgt ze sinds 4 dagen s'avonds voor het slapen gaan, nu drinkt ze de fles op (dat is ongeveer 240 ml volgens mij) en normaal drinkt ze hooguit 120 ml, dus dan laat ik haar die lekker drinken. Verder ben ik wel redelijk voorzichtig, ook omdat er nu tandjes zijn en die willen we graag mooi houden!!

groetjes pally

Nou ze worden niet alleen van suiker vet..om even in te springen op die mega baby in die kinderwagen. Ik heb al een behoorlijk dikkertje en dat is van de bv en nergens anders van.
Wel hou ik er rekening mee dat ze niet dikker word. Sowieso vind ik snoep, chips en frisdrank niet nodig voor jonge kids...ik zag in rotterdam wel kleine kids met beker van de mac gevuld met cola!! Belachelijk!
Ze krijgt hier een soepstengel of een rijstewafel als ze wat lekkers krijgt. En een paar slokjes  diksap (wat natuurlijk boordevol fruitsuikers zit). Verder gewoon der brood en avondeten zonder extra toevoegingen.

Ik ben blij dat het forum het weer doet! Want ik had laatst al een heel verhaal waarom ik tegen suiker ben, maar dat werd helaas niet geplaatst.
Suiker is vergif. Voor volwassenen, maar zeker ook voor die kleintjes. Ze hebben goede bouwstoffen nodig en energie om alle nieuwe dingen te ontdekken. Als je ze suiker geeft is het lichaam bezig dit op een goede manier af te voeren, terwijl die energie zoveel beter gebruikt had kunnen worden.
Voor Julian dus ook nog gewoon rijstewafels, en die vindt hij heerlijk! Verder krijgt hij lauw water, lust hij ook graag en na het eten biogarde zonder toevoeging en dat slurpt hij ook lekker op. Verder zijn er kwa eten en fruit geen smaken die hij niet lust. Ik ben van mening dat suiker je smaak verpest, dus waar ik kan zal ik het tegen houden.
Als hij wat ouder wordt dan zullen snoepjes etc. echt tractaties worden waar je van geniet. Helemaal tegenhouden wil ik niet (en ik heb ook niet de illusie dat dat zou kunnen), maar er geen gewoonte van maken wel!

Ik vind dat het wel een beetje te overdreven word!!
Net wat lillian zegt niet alleen van suikers worden kindjes vet, zo zijn er nog genoeg andere boosdoeners.
Als je gewoon met mate iets lekkers geeft, waar dus suiker op zit dan is er niets aan de hand hoor.
Zo mag je kind niet eens iets lekkers een keertje eten, omdat mama suiker niet goed vind, kom zeg.
Ik vind ook wel dat je het heus niet moet overdrijven met suiker en zoetigheid.
Maar een lange vinger moet best kunnen.
Je gaat toch niet constant precies in de gaten houden waar wel een geen suikers in zitten.
En ga je zelf is na, als jij lekkere trek hebt pak je toch ook wat zoetigs, en mij zou niemand moeten tegen houden, kom nou laat me lekker eten.
Maar dit is mijn mening.

Groetjes Sabina mama van Joëlla.

ik ben een mama die daar allemaal ook geen probleem van maakt(zal in jullie ogen dan wel slecht zijn) maar Jari hier vind een lange vinger lekkerder dan die vieze koek van nutricia dus krijgt hij een lange vinger hoor! En als wij eens een spekkie hebben of een stukje cocolade dan mag hij daar ook al eens aan sabbelen voor de smaak. En wat is tegenwoordig niet slecht....dan moet je zoveel weglaten.
In sommige fruitsoorten en vooral appel zit ook suiker hoe doe je dat dan??
Ik denk dat ze een beetje toch ook wel nodig hebben, wel denk ik dat het niet overdreven moet worden natuurlijk om je kind de hele dag vol te proppen met allerlei zoetigheid ed.
ach zolang iedereen maar kijkt naar zijn eigen kind en denkt wat goed voor hem.haar is....Groetjes Nessie

Ik denk dat de topic wat uit zijn verband wordt getrokken..
Het lijkt ineens of de topic gaat over het feit dat je kind helemáál geen suiker mag.

De vraag was alleen of er mama's zijn die er rekening mee houden.

Hoe iedereen er afzonderlijk mee omgaat mág gezegd worden en moét gerespecteerd worden!

Esmé mv Kay

Hoi!

Als we chocolade ijs eten als toetje mag Mirne van mij best een likje. En wat slagroom van de koffie ook. Ik maak me niet zo'n zorgen hoor. Ik geef haar altijd rijste wafels of fruit als tussendoortje, maar ik ben  niet suikervrij.

Babara
Mirne is nu 8 maanden  

ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo mee bezig ben. Ze krijgt nog niet veel met suiker maar ik ben er ook niet tegen ze krijgt dus echt wel eens een lange vinger.
Met mijn zoontje ben ik er ook nooit zo mee bezig geweest (ik bedoel perse op zoek gaan naar suikervrije dingen) en die is nu hartstikke gek op fruit en heeft dat vaak liever dan snoep.

Groejes sandra

Terug
Bovenaan