Wel /nog niet vaccineren

Hoi Marijne,

Ik heb er nooit een over nagedacht om Veerle (28-5) niet te laten vaccineren, ook omdat het een vereiste is op haar creche. Ik weet wel in mijn omgeving dat sommige ouders twijfelen over de bmr prik. Maar zoals ik al zei op de creche van mijn dochtertje is het verplicht om je kindje te laten vaccineren. Ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn dochtertje toch ziek zou worden, maar het is een keuze van iedere ouder wat te doen.
Succes met je beslissing.
Groetjes,
Floor

hoi hoi,

de stichting krititsch prikken heeft zeker een punt wat betreft het nog niet volledig werken van het immuunsysteem op zeer jonge leeftijd (minder dan 6 maanden) maar het is een beetje twee ledig.
IK zelf doe onderzoek naar kinkhoest en ik maak deze discussie dus dagelijks mee. Het is een heikel punt wanneer laat je je kind vaccineren. Te jong vaccineren werkt waarschijnlijk allergieen in de hand maar doe je dit niet (en dan spreek ik over kinkhoest) dan is je kindje niet beschermd en juist voor babys jonger dan 6 maanden is o.a. kinkhoest erg gevaarlijk. Voor kinkhoest geld ook nog dat het juist de laatste 10 jaar weer aan het terugkomen is. Elke 3-4 jaar vind er weer een klein epidemie plaats welke elke keer in heftigheid toeneemt. Voor dit jaar wordt er weer een nieuwe kinkhoest epidemie verwacht. Verder heeft inenten alleen zin als vrijwel iedereen het doet. Als een groot deel van de ouders besluit om niet in te enten werk je resistentie in de hand.
Ik zelf heb een kindje van nu 3,5 maand en heb ook getwijfeld of ik de inenting zou uitstellen naar een maand of 4-5 ivm allergieen maar heb dit uiteindelijk niet gedaan omdat je het jezelf nooit vergeeft als hij voor die tijd een van de ziektes zou hebben gekregen.
Wat betreft de verandering van het vaccin van een DKTP naar een DaKTP vaccin. Dit is inderdaad gedaan omdat het tweede vaccin minder bijwerkingen geeft. Het is overigens niet zo dat de DKTP vaccins eerst "opgemaakt" moesten worden maar dit had meer te maken met de registratie van het nieuwe vaccin. Ikzelf ben overigens van mening dat het oude DKTP vaccin beter werkt dan het nieuwe DaKTP vaccin waar ik overigens niet de enige in ben, in de wetenschappelijke wereld zijn ze er steeds meer van terug aan het komen. Ik zelf denk dat het vooral een politieke kwestie is geweest. En dat het vaccin is ingevoerd onder druk van de farmaceutische industrie die er een smak geld aan verdiend. Dit wil overigens niet zeggen dat het nieuwe vaccin slecht werkt. Het is erg lastig vast te stellen wat beter werkt en zal op de lange termijn moeten blijken.

Heel veel succes met je keuze.

oja, wat betreft die homeopatische arts, daar geloof ik dus echt helemaal niet in. Homeopatie is het toedienen van een stof welke in water vele malen is verdund zodat het lichaam geen hinder ondervind van de negatieve eigenschappen van die stof maar er wel aan kan wennen. Ik geloof daar dus absoluut niet in. Ik geloof overigens wel in fytotherapie wat vaak verward wordt met homeopathie.

veel succes nog...  

Terug
Bovenaan