wel of geen 3e

Hallo,

Ik ben een moeder van twee dochters van bijna 3 (feb. 05) en 4 jaar (juni 03).
Ook wij zijn vorig jaar vreselijk aan het twijfelen geweest, wel of geen derde kindje.
Er zijn veel practische bezwaren te bedenken, maar op een gegeven moment hebben we gezegd: die practische bezwaren zijn allemaal op te lossen, maar ons gevoel zei heel sterk dat we graag een derde wilden.
Inmiddels ben ik ruim 21 weken zwanger (van waarschijnlijk een jongetje) en het is toch allemaal weer heel bijzonder.
Ik vind het best zwaar hoor, zwanger zijn, 2 kinderen, huishouden en werken, maar het is vast allemaal de moeite waard.
En wat is uiteindelijk een jaar of 2 op een heel mensenleven?!

Dus, zoals het advies al eerder kwam: volg je gevoel, de rest komt vanzelf.

Succes

Hoi,
Wij hadden een dochter van 6,5 en een zoon van 3 toen we ook besloten om te gaan voor een derde..
Nou hadden we twee makkelijke zwangerschappen gehad.
De derde keer zwanger worden is weer net zo bijzonder..En die keer was het ook weer vlot raak, dus we waren heel blij. Helaas ging het toen na 8 weken mis..
We besloten om na de eerstvolgende menstruatie meteen weer te proberen..En jawel..meteen weer zwanger!
Dat betekende  dat afgelopen juli een tweede dochter is geboren..
Inmiddels zijn de andere twee 8 en 5, en ik vind het een geweldig iets..3 kids!
Verschil qua leeftijd is ook heel dubbel, en vooral makkelijk. De jongste is ook een tevreden, en vrolijk meisje!
Ik zou dus echt meteen gaan voor die derde!
Heb er nooit over getwijfeld..
Wel wat drukker enzo, ook de laatste weken van het zwanger zijn, maar ik had er niets van willen missen!
Succes!
Rina.

ps, ik was 34 toen ze werd geboren..jou leeftijd dus ook!!
Gr Rina

Hallo,

Meg ik even meekletsen, wij zijn momenteel ruim 10 week in blijde verwachting van ons derde kindje.
Natuurlijk ook getwijfeld maar als de kriebel er eenmaal is dan weet je het vaak wel, mijn man moest eerst wel aan het idee wennen toen ik over een derde kindje begon maar eenmaal de beslissing genomen en nu ik zwanger ben zijn we er dolblij mee.
Wat betreft het geslacht, wij hebben nu 2 jongens 7 en 2 jaar oud en dat mensen dan vragen of je nu voor een meisje gaat vind ik belachelijk.
Ik zeg dan ook duidelijk dan we voor een kindje hebben gekozen en niet voor een bepaald geslacht.
Het maakt mij ook totaal niet uit.......!!!
Als  de zwangerschap maar goed verloopt en er een gezond kindje op de wereld komt..
Ook wat betreft de praktische zaken denk ik zolang je finacieel kan overzien is dat toch allemaal op te lossen, maar ja wat zijn je eisen en normen...??
Gezelligheid en samenzijn staat bij ons voorop in het gezin en niet hoe groot de slaapkamers zijn.
We hebben absoluut geen groot huis en het kan allemaal net maar we redden ons best..
Ik hoop dat je de juste beslissing maakt maar volgens mij is die al voor 90 % genomen of niet?????
Groetjes jessica

Hoi Nicole,

Leuk dat je een reactie hebt gegeven.
Onze kinderen (zoon) is bijna 7 en (dochter) net 3 geworden.
Mijn man moest eerst erg wennen aan het idee om voor een derde te gaan, maar toen ik zwanger bleek te zijn was hij bijna nog blijer dan ik, vond ik wel grappig.
En net zoals ook in de andere reacties staat, praktische problemen zijn op te lossen. Dan maar met zijn 2-en op een kamer en de rest gaat ook wel lukken...
Morgen voor het eerst naar de dokter, ben benieuwd.
Zaterdag is mijn moeder jarig, dus dan gaan we haar verrassen met het "grote cadeau".
En ehh... komt tijd, komt raad, het komt echt wel goed, als je maar achter je beslissing staat.
Groetjes KMD+

Hoi,

Ik ben 27 jaar en heb twee dochters, een van (over een paar weken) 4 en een van 1,5 jaar.

Voor ons heeft de natuur de beslissing gemaakt. Wij hebben altijd zoiets gehad van:"twee is genoeg, maar we zijn nog jong, dus je weet maar nooit."

Ik had een spiraaltje, maar die blijkt verdwenen. Wij, de huisarts en gyn hebben wel zo onze theorie hoe dit gebeurd is. Maar goed, het was even slikken, maar ik heb er geen moment aan getwijfeld, dit kindje is zeer welkom. Ik ben nu ruim 8 weken zwanger en kijk ernaar uit om eind aug/begin sept weer een kindje op de werled te mogen zetten.

Toch schiet er wel eens door mijn hoofd:"wil ik dit wel?", maar dat is dan op momenten dat mijn oudste erg vervelend doet. Ze zit op dit moment in een erg moeilijke fase, zo vlak voordat ze naar school mag. Maar als ik dan bedenk dat dat het enige is waarom ik even twijfel, besef ik me dat het straks ook wel goed komt.

Gelukkig hebben we de ruimte voor een derde en mijn mannetje heeft financieel gezien een goede (nabije) toemkomst.

Alles gaat goed. Op wat kwalen na voel ik me goed en we gaan gewoon weer naar dat mooie mensje toeleven.

Voor diegenen die twijfelen, succes bij het maken van  jullie beslissing!!  

groetjes Paula

Hoi hoi,

als ik je verhaal zo lees zou je gevoelsmatig heel graag nog een derde kindje willen. En dat is denk ik wat telt; jullie eigen verlangen naar een kindje dat gewenst en welkom is!
33 is nog helemaal niet oud (vind ik) om nog een keer zwanger te worden. Als je je veel zorgen maakt over de risico's, heb het daar dan eens over met je huisarts of verloskunidge. Daarbij komt dat leeftijd maar 1 factor is die van invloed kan zijn op het wel of niet krijgen van een gezond kindje. Bij geen enkele zwangerschap heb je 100% garantie op een gezond kind.
Zoals anderen ook al schreven; praktische problemen zijn (meestal) op te lossen.
Ik ben nu zwanger van de tweede en heb er, tot het lezen van de reacties, geen moment bij stilgestaan dat dit m'n laatste zwangerschap zou kunnen zijn. Beetje naïef misschien, maar ik hoop heel erg dat er nog een derde en misschien een vierde keer komt. Ik heb het geluk dat m'n vriend er net zo over denkt. We komen allebei uit een gezin van 4, dus zijn wel wat drukte gewend.  Het klinkt wat sentimenteel, maar ik heb het gevoel dat ik nog zoveel liefde heb te geven dat daar nog best wat kinderen bij kunnen.
Veel sterkte met het nemen van jullie beslissing!

Groetjes,
Margrethe

Hoi,Ik heb twee gezonde dochters,8 jaar en 4 jaar,alleenstaande ouder ieder dag komt hun vader graag langs om voor ze te zorgen en gezellig meekletsen meeeten etc...Ik heb 2 zwangerschappen met HG gehad wil heel graag weer zwanger worden van 3e.In ieder geval ben ik bang dat ik weer Hypermesis Gravidarum kan krijgen..herken jullie dit...

Ik twijfel nog of ik wel of niet zwanger wil worden omdat ik 37 jaar oud ben...een risico nemen of wel een gezonde baby krijgen en de drukte van 3 kinderen kan ik dit wel aan daar wilt de vader van hun graag meehelpen en samenwerken....Hier heb ik veel babyspullen klaarliggen in de babykamer..Ik heb een miskraam gehad....Ieder dag kijk ik naar de babyspullen heerlijk om dat te zien geef dat me warm,goed gevoel en vreugde

Graag wil ik van jullie reactie en advies lezen..

Dankjewel

Terug
Bovenaan