wel of geen alcohol?????

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden.

Ik heb een vraag voor jullie:Ik heb deze maand die ovulatiesticks gebruikt (heeft daar iemand ervaring mee?) Ik heb mijn eisprong er niet echt uitkunnen halen,3 dagen een licht streepje.Op de bijsluiter stond dat die dan negatief was. Nu weet ik dus niet of ik een eisprong heb gehad en wanneer ik ongeveer mijn ongie krijg.
Nu is het zo dat we met schoonfamilie een week op vakantie gaan en normaal lust ik dan wel een wijntje (of de hele fles haha) maar ik krijg mijn ongie rond de laatste dag van de vakantie en als die weg blijft dan zijn we zwanger,wat moet ik doen???
Kan dan alcohol al kwaad in zo`n vroeg stadium? Ik zou mezelf dat nl.nooit vergeven maar ik wil de familie ook niet inlichten natuurlijk.
Wat zouden jullie doen??
Bedankt dat jullie mijn hele verhaal hebben gelezen!!
Liefs Mikkie.

Volgens mij heb ik hier ergens gelezen dat een wijntje niet zo heel erg is in het begin.
Vooral bloedwijn schijnt zelfs best goed te zijn.
Lijkt me erg als ze het daardoor aan je merken en doorvragen en je vragen naar je hoofd geslingerd krijgt.

jeetje dat weet ik ook niet...
Ik denk dat ik het niet zou doen, maar dat kan ik ook makkelijk zeggen want ik drink geen alcohol. Ben zowieso gestopt met bepaalde dingen. Ik ben een gezelligheidsroker en rook nog heeeeel af en toe 1tje. Ook het eten van rauw vlees doe ik niet meer.
Ze zeggen dat cola light ook niet goed is als je zwanger wilt worden maar ja dat kunnen ook weer fabeltjes zijn (hihi scheelt dat ik het toch niet lekker vind).

Moeilijk hoor misschien heeft iemand anders nog een andere reactie. Ik weet echt niet of het kwaad kan...

Succes!!!

Liefs Leah

Hoi Mikkie,

Weet je, misschien duurt het nog wel heel lang voor je zwanger raakt.
Ik ben inmiddels al ruim drie jaar bezig, dat had dan dus betekend dat ik drie jaar geen alcohol zou mogen drinken.
Ik vind echt dat als je weet dat je zwanger bent je niet moet drinken, maar zolang je nog niet zwanger bent of er in ieder geval geen weet van hebt: lekker ervan genieten!!!

Gr. aslan

wat ik begrepen heb is dat de eerste weken dat je zwanger bent je nog geen bloedcontact hebt met de foetus. pas na een paar weken is de navelstreng ontstaan en krijgt de kleine echt voeding via jou lichaam.
een beetje alcohol kan nu dus vast geen kwaad.

groetjes sandra

ja dat was het volgens mij moon, misschien waren het zelfs wel jouw woorden.

Sommige mensen worden door een ongelukje zwanger en hebben van tevoren flink gefeest en is er niks met de baby. Doe waar jij je het beste bij voelt.

Hey meiden.
Bedankt voor de reactie`s!!
Fijn hè zo`n forum!
Liefs Mikkie

quote: aslan reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-05-2006 19:29:45'));

Hoi Mikkie,

Weet je, misschien duurt het nog wel heel lang voor je zwanger raakt.
Ik ben inmiddels al ruim drie jaar bezig, dat had dan dus betekend dat ik drie jaar geen alcohol zou mogen drinken.
Ik vind echt dat als je weet dat je zwanger bent je niet moet drinken, maar zolang je nog niet zwanger bent of er in ieder geval geen weet van hebt: lekker ervan genieten!!!

Gr. aslan

Zo denk ik er ook over. Ik moet wel zeggen nu ik overtijd ben, ik zo weinig mogelijk drink. Niet dat ik normaal zoveel drink, maar afgelopen weekend was het echt terrasjesweer en normaal drink ik dan ook wel een paar biertjes of wijntjes, en nu ben ik na 1 biertje en 1 wijntje gestopt.

Terug
Bovenaan