Wel of geen avondfles meer

<p>Hallo,</p><p> </p><p>onze kleine meid is nu 15 weekjes. Ze krijgt nu volledige flesvoeding. Maar voor haar laatste fles moeten we haar echt wakker maken, en ze drinkt hem volledig slapend leeg. Boeren nadien zit er ook niet in. Het wakker maken, luier verschonen, fles en weer op bed. En na het verschonen slaapt ze al weer. En cervolgens om 07:00 weer de fles. Maar ook dan slaapt ze nog. En moeten we haar dus wekken. Ze krijgt nu dus 5 x 180+6. Welke ze bijna nooit volledig op drinkt. Tussen de 20 en 50cc blijft er over. Zit te denken om haar dus 4 flessen te geven maar dan wel iets meer aanbieden en iets meer tijd er tussen. Dus zeg maar </p><p>- 07:00 - 12:00 - 16:00 - 20:00 -</p><p>Alleen haar zus heeft volledige bv gehad. Dus heb niks om het er mee te vergelijken. Elk kind is anders natuurlijk. Maar het verschil bv of fles ook. Haar zus is nog heel erg lang snachts nog voor een voeding gekomen. Dus heb totaal geen idee of ik goed zit met mijn gevoel. Weet ook niet wat ze nu weegt (maandag moet ik naar het cb) dus dan weet ik het wel. <br /><br /></p><p>ik hoef geen aanvallen dat het te weinig is blabla. Ik vraag om advies en ieder kind is anders dus daar valt niet over te oordelen</p>

Ik zou over gaan naar 4x 180+6, ik ben gewoon in 1x gestopt met de late fles. Wellicht hoef je haar dan de volgende ochtend ook niet wakker te maken. 

Ja, zolang ze goed groeit. 
Hoef je haar niet wakker te maken voor de fles van 00.00? 
Ik maakte me dochtertje wel wakker maar dat kwam omdat ze onder het gemiddelde groeide en het dus ook echt nodig had.

Wij maakten onze zoon ook altijd wakker om 22.30, anders kwam hij sowieso nog een keer in de nacht en dat vonden wij voor onszelf niet fijn. 

Toen hij met 7 maanden goed brood/pasta/rijst kon eten dronk hij de avondfles niet meer leeg. Afgebouwd en toen gestopt en dat ging een paar nachten goed en daarna kwam hij toch weer in de nacht voor een klein flesje (met een fles sliep hij snel weer in, wij ook blij). 

Er is een soort overgangsperiode geweest met wel en niet willen drinken en nu slaapt hij sinds een week weer van 19.00 - 06.00. Maar dat kan dus weer veranderen! 

Probeer gewoon eens zonder of bouw het af met 30cc per 2-3 dagen. 

Succes!

Gewoon proberen! In het ergste geval komt ze ‘s nachts een keertje... Maar ik vond die nachtvoeding (klein flesje, 80/100 ml) wel een knus momentje. Zeg ik nu ? 
Waarschijnlijk heeft ze gewoon genoeg en is het oké zo en slaapt ze ‘s ochtends nog zo lekker omdat ze nog geen knorrend buikje heeft. Als je heel erg twijfelt kan je altijd maandag het cb vragen, maar volg vooral je moedergevoel! 

Mijn zoontje is nu 18 weken en ik ben sinds gisteren gestopt met de avondfles. Ik moest hem wakker maken om 22:30-23:00 maar echt niet gewoon. Dronk hoogstens 30cc maar de helft liep langs z’n wang. Heb het wel lang geprobeerd want het is geen grote drinker. Zelfs nu met 4 flessen van 180+6 drinkt hij niet altijd leeg. Heb wel ontdekt dat hij het wel als pap graag naar binnen werkt. Dus ik geef de restjes nu als pap of meng het met een oefenhapje. Dikke pret en mama blij dat hij z’n melk naar binnen krijgt. 
hij slaapt trouwens al heel lang de nacht door, sinds 8 weken denk ik. 

Gewoon proberen, je merkt gauw genoeg of ze doorslaapt of toch s nachts nog voor een fles komt.
Alleen van 7.00-12.00 zonder voeding vind ik wel vrij lang. Ik zou het heel knap vinden als ze dat ter hoor. Overdag hebben ze toch vaak wel elke 4 uur een voeding nodig.
Ik werk op een kinderdagverblijf en daar zit nu een jongetje van 12 weken. Hij krijgt 210cc elke 4 uur, maar ik vind dat best zoeken met zo'n ukkie. Meestal doet hij een kort slaapje van 45-60 minuten tussendoor en dan red hij het niet om wakker te blijven tot de volgende voeding. Wat dat betreft geef ik kleintjes liever 150cc elke 3 uur, dan redden ze het beter van slaapje tot voeding. Maar als jouw kindje het red om er 4 maanden of 5 uur tussen te laten, prima natuurlijk! 

Terug
Bovenaan