Wel of geen avondfles meer

Gewoon proberen, je merkt gauw genoeg of ze doorslaapt of toch s nachts nog voor een fles komt.
Alleen van 7.00-12.00 zonder voeding vind ik wel vrij lang. Ik zou het heel knap vinden als ze dat ter hoor. Overdag hebben ze toch vaak wel elke 4 uur een voeding nodig.
Ik werk op een kinderdagverblijf en daar zit nu een jongetje van 12 weken. Hij krijgt 210cc elke 4 uur, maar ik vind dat best zoeken met zo'n ukkie. Meestal doet hij een kort slaapje van 45-60 minuten tussendoor en dan red hij het niet om wakker te blijven tot de volgende voeding. Wat dat betreft geef ik kleintjes liever 150cc elke 3 uur, dan redden ze het beter van slaapje tot voeding. Maar als jouw kindje het red om er 4 maanden of 5 uur tussen te laten, prima natuurlijk! 

Thnxx voor de tips. Ik zal het vanaf zaterdag eens proberen. Morgen ben ik verl op pad. Dus dan laat ik het nog even zo. Ben alleen aan het dubben of ik dan miss iets meer dan 180+6 moet aanbieden als ik er iets meer tijd tussen wil laten en de laatste avond fles weg te laten. 

Ook dat zul je merken. Als je 180+6 aanbiedt en deze in één teug leegdrinkt kan je de volgende voeding 210+7 aanbieden. Als ze vo zitten stoppen ze gewoon. De mijn tenminste. Echt niet te dwingen hoor. Vol is vol. 
mij zorg wel dat er een klein oefenhapje tussen 6:30-12:00 zit. Mijn schema ziet als volgt uit:
tussen 6:30 en 7:15 180+6. Meestal 30cc over

rond 10:30-11:00 oefenhapje fruit of restje melk als pap. 

12:00-12:30 180+6
16:00-17:00 180+6
18:00 oefenhapje groente of papje van restje melk. 

20:00-20:30 180+6

hij gaat rond 19:00 slapen en wordt dus zelf wakker voor fles 4. Direct daarna weer in slaap. En nu dus tot de ochtend. 

Oefenhapje krijgt ze vanaf volgende maand. Ik vroeg me af als ik 4 flesen aanbied of het dan niet 4x 210+7 moet/mag zijn?

@Gebruiker10162845
mag ik vragen hoe oud jouw kindje is en hoe jij een papje maakt van overgebleven melk? Ik dacht namelijk dat je melk maar maximaal een uurtje kon bewaren. En oefenhapje doe je maar een paar lepeltjes toch?

Terug
Bovenaan