wel of geen bedzeiltje??

Hoi,
ik heb wel een bedzeiltje, maar mocht het van de kraamverzorgende niet gebruiken, inderdaad in verband met het verstikkende effect. Als je kindje heel echt moet overgeven bijvoorbeeld, kan het vocht nergens naar toe en dan kan je kindje in zijn eigen braaksel stikken.
Ik gebruik een molton en een onderlaken. Voor het vele plassen is de molton niet eens nodig, omdat de luiers zo goed zijn en mijn zoontje in een slaapzak slaapt. Dat houdt ook nog wel wat tegen. Het is in 1 1/2 jaar pas 1 keer gebeurt, dat zijn slaapzak nat was, dus dat de luier het niet aan heeft gekund.
Groetjes,
Patricia

Hoi,

Wij hebben voor onze dochter een aerosleep gekocht. Dat is een molton en zeiltje ineend. Het voordeel ervan is dat als je kindje op de buik draait, het nooit kan stikken. Je kan door dat ding heen ademen.  Als onderste laag is een laagje zeil tegen doorlekken. Ik moet zeggen dat  dat nog nooit is  gebeurd. Pampers houden het zeker 14 uur  uit bij mijn dochter.  Die  aerosleep kan gewoon in de wasmachine en droger mochten er wel ongelukjes gebeuren. Ik vond dat ding een  uitkomst. Het is wat duurder maar alles bij elkaar (zeiltje, molton etc.) kost ook veel.

Groetjes,
Ingeborg

Op wiegendood.nl staat de aerosleep nog niet eens is goedgekeurd en dat je in het matrasje kan ademen maar dat er geen vocht doorheen gaat is onzin. Want je ademt je oude adem in...en dat houdt ook een keer op he...
Ik doe zelf geen bedzeiltje, gewoon een dikke molton en verder zie ik wel.
Laat je neit alle dure spullen aanpraten.

Gr Mickey

Terug
Bovenaan