wel of geen borstvoeding geven

Hoi meiden,

vandaag bij de dietiste kreeg ik toch een "preek" dat het toch verstandiger is om borstvoeding te geven...naast dat he voor het kindje beter is is het voor de moeder ook goed. je baarmoeder slinkt sneller en je bent sneller op gewicht!

Ik zelf wil flesvoeding gaan geven voel me hier prettiger bij. Daarnaast is fles voeding echt niet zo slecht. Alle kinderen in onze familie hebben flesvoeding gehad en de meeste van onze vrienden geven flesvoeding.Ook vind ik niet dat de laatste punten die zij noemde perce overwegend moeten zijn om borstvoeding te geven,

Wat doen jullie???

xxxx Laurie

Ik denk er ook aan om flesvoeding te geven.
dan kun je het ook afwisselen nachts
dan kan bijvoorbeeld mijn vriend het een nacht doen en dan ik weer lijkt ook veel fijner.
bij ons in de familie is ook iedereen groot geworden met de fles.

liefs Simone

Je moet vooral doen waar jij je prettig bij voelt. Een vriendin heeft alledrie haar meiden de fles gegeven. Ze voelt zich niet prettig bij borstvoeding. Een andere vriendin geeft haar zoon van een nog steeds borstvoeding in de ochtend en de avond.
Wat maakt het uit, het is jou keuze. Daarbij kun je het ook beide proberen en dan maak je dan een beslissing waar jij je het prettigst bij voelt.

Zelf wil ik graag borstvoeding geven. Het lijkt mij een uniek en intiem moment samen. Iets wat alleen ik aan mijn kindje kan gaan geven. Maar dat is mijn gevoel; weten doe ik ook nog niet :).

Groet lucy

Mijn voorkeur gaat uit naar borstvoeding. Alle belangrijke voedingsstoffen en afweerstoffen die een kleintje nodig heeft zitten er al in en de substantie wordt per fase aan de behoefte van de baby aangepast. Ik vind het persoonlijk een geweldig systeem van de natuur! Plus het voordeel dat je eigen lijf er baat bij heeft om de hormoonbalans op peil te krijgen. Ik zie alleen maar voordelen, dus volg in die zin de redenering van de diëtiste wel. Maar iedereen moet het voor zichzelf weten. Wat voor jou comfortabel is zal uiteindelijk het beste werken. Laat je niets door anderen aanpraten, maak je eigen keuze hierin!

@Laurie het is jouw lijf, jouw gevoel. Dat is zo belangrijk, ons ventje is prima groot geworden op fles voeding net als vele anderen.

Overigens wilde ik bv geven maar na de kz lukte het niet 10 dagen 'finger-feeding' en kolven om het uur maar het zat er niet in.

Nu weet ik het eigenlijk niet, als het weer een kz wordt dan denk ik meteen aan flesvoeding, geen polonaise aan mijn lijf.
Mocht het een 'gewone' bevalling worden dan wil ik in ieder geval 6 weken bv geven.

maar ik laat absoluut mijn gevoel bepalen.

ik heb mijn mijn zoontje 7,5 maand borstvoeding gegeven. En ik moet zeggen dat toen ik er mee stopte ik pas af ging vallen. Dus zeg ook niet alles. Iedereen is anders.

Tja, borstvoeding. Het is het beste, dat is een feit, maarrrrrr bij Thijs heb ik het ook geprobeerd, maar het ging niet. Hij dronk niet goed. Achteraf gezien was hij gewoon lui, dat is hij nog met alles. Ik heb 4 maanden fulltime gekolfd.
Nu wil ik het weer proberen, ik gun de kleine immers het allerbeste, maar bij alles wat ik lees over borstvoeding krijg ik tranen in mijn ogen. Ik merk nu vooral dat het toch best traumatisch was. Ik had het me anders voorgesteld. Voor Thijs wilde ik toen langer doorgaan, maar ik trok het zelf niet meer. Eerst kolven, daarna voeden en ookal kolfde ik wat vooruit, zodra Thijs honger had, kon hij dan een kwartier wachten voor de melk warm was, want het mag niet in de magnetron. Ik ga het wel proberen, maar als het niet lukt, stop ik eerder. Eigenlijk zie ik er sowieso tegenop, maar misschien gaat het nu wel in 1 keer goed. We zien wel. Maar ik kan me nu zo goed voorstellen dat mensen gelijk de fles geven. Toen had ik er geen begrip voor. Ik dacht alleen maar: je wil het beste voor je kind. Nu weet ik dat het beste voor je kind is, waar jij je goed bij voelt. Met andere woorden: volg je gevoel.
Groetjes Wendy

Mijn oudste heeft 2 weken bv gehad, ik was zo gespannen en gefocust dat het niet lukte. En ik werd heel ziek, maar dat is bijzaak.
Mijn dochter heeft 10 maanden bv gehad. Tijdens de zwangerschap heb ik mezelf niet voorbereid, maar ik had gewoon iets van we zien wel. Nou en dat liep vanaf dag 1 als een trein.
Wat ik hiermee wil zeggen is hoe dat je erin staat veel kan zeggen over het resultaat.

Wat ik je nog wel wil meegeven is dat flesvoeding heel veel mist tov bv. Er kan geen mensenmelk uit koeiemelk gemaakt worden met precies die beachermende stofjes die in bv zitten. En ik ben tijdens de bv periode niet afgevallen. Ik voelde mijzelf wel beter doordat je tijdens het voeden een hormoon vrijkomt waar je heel relaxt van wordt, ik sliep echt zo na het voeden 's nachts in tegenstelling tot de nachten met de flesvoeding bij mijn oudste.

Succes met kiezen, ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Terug
Bovenaan