wel of geen borstvoeding.

Dit is misschien wel een leuk disussie punt...
Ik zelf ga de fles geven omdat ik liever niet overal open en bloot mijn borsten naar buiten wil gooien...
maar dit is voor iedereen anders, wat zijn jullie meningen hierover???
 
Van mij hoeft dat ook niet zo, hoeft toch niet iedereen te zien. Overigens heb ik er wel voor gekozen om straks borstvoeding te geven maar dan wel met kolven erbij. Borstvoeding is toch de beste voeding die je kunt geven maar ik heb ook geen zin om daar geheel afhankelijk van te zijn dus wil ik het combineren met kolven zo heb je het voordeel van de borstvoeding en de fles geven. Daarbij wil ik zo lang mogelijk borstvoeding geven en als ik weer aan het werk ben zal de kleine ook uit de fles moeten kunnen drinken. Misschien heel idealistisch gedacht en werkt het straks heel niet maar ik ga het gewoon proberen en zie het wel. Maar ik ga niet op straat of waar dan ook in het bijzijn van vreemden mijn borsten naar buiten gooien.
 
Het is toch helemaal niet gezegd dat als je borstvoeding geeft dat iedereen dan je borsten ziet? Volgens mij is dat echt een groot misverstand hoor. Een goede vriendin van mij heeft ook borstvoeding gegeven, maakt niet uit waar we waren, maar ik heb nooit een borst of tepel gezien. Ze legde de baby in positie, een doek over haar schouder en baby en haalde toen met een hand onder de doek (zodat niemand iets zag) de trui omhoog, bh los en legde de baby aan. Ik heb dat helemaal niet als aanstootgevend ervaren want je zag toch helemaal niks.....ik ben dus zeker van plan het ook zo te doen, en wie daar niet tegen kan, tja die moet maar de andere kant uitkijken. Het belangrijkste is dat het kind de beste voeding binnenkrijgt, wat anderen denken is toch echt niet van belang.

Maar iedereen moet het zelf weten, ik denk er zo over maar ik weet best dat er genoeg mensen zijn die het anders zien en dat is ook prima.

groetjes, Jane 26 weken
 
Mijn baby van 7,5 maand krijgt borstvoeding sinds haar geboorte en ik weet niet waar je de kolder vandaan haalt dat borstvoedende vrouwen 'overal open en bloot hun borsten naar buiten gooien'. Als dat jouw reden is om je kind aan de fles te doen, dan ben je behoorlijk de weg kwijt.
Borstvoeding is gewoon de allerbeste voeding die je je kind kunt geven en het is voor niks ook.
Het merendeel van de voedingen geef ik thuis en ben je ergens op visite en vind je het vervelend om dan te voeden, dan vraag je of je je ergens terug mag trekken. Maar zolang jij daar heel gewoon over doet, doen anderen ook niet raar. Het is door meningen als de jouwe, dat borstvoeding in een raar daglicht komt te staan.
Ik voed mijn kindje af en toe ook wel eens op een openbare plaats, maar dat kun je gewoon discreet doen en als iemand anders daar dan nog aanstoot aanneemt (niet dat ik dat ooit gemerkt heb)dan kijkt hij/zij maar de andere kant uit.
Het kind zal toch moeten eten en ik ga mijn kind niet in de wc te eten geven. Dat doe je immers zelf ook niet.
De enige plek waar je telkens borsten ziet, is op het strand en dan is het 'normaal' en een etend kind is 'abnormaal'? Kom nou toch zeg, dat is een stukje hypocrisie ten top.
 
ik ben ook van plan om borstvoeding te geven.maar ik ben ook niet een persoon die dat overal gaat doen.dus heb ik mij voorgenomen dat als we weggaan te gaan kolven.dat leek mij de beste oplossing.groetjes dec moed.
 
tjonge wat een onzin allemaal, er is nix aanstootgevend aan een voedende moedr, meeste mensen vinden dit mooi , niet om jou borsten maar om wat moeder natuur je geeft.
Je gooit niet je borsten buiten, mits je graag bekeken wil worden maar dan nog als je dat doet zonder baby ben je ergens op uit maar met baby is het hel normaal.
Wees blij dat je borstvoeding kan geven , tis het beste voor je kind ,maar met deze instelling zal het je niet eens lukken.

Jullie denken allemaal wel makkelijk over kolven, alsof je dat zo ff doet.Nou dat valt vies tegen.
Een kolf is iets anders als een baby die aan de borst drinkt, een baby drinkt zo 100cc maar jij kolft misschien maar 20 cc, dus geef dat kind gewoon waar je zit de borst , tis heel normaal of krijg je het idee dat als je dat doet in het openbaar dat iedere man dan aan sex gaat denken , nou echt niet hoor.
 
Terug
Bovenaan