Wel of geen box?

Hallo mama's!

Even snel een vraagje over jullie ervaringen met een box. Ik heb er namelijk nooit een gehad, beetje lastig in mijn studenten studiootje.. maar nu we per september een echte woning krijgen, overweeg ik om er eentje aan te schaffen.

Nu mijn vraag.. wel of niet doen? Hoe ervaren jullie het gemak met een box? Blijven onze December kindjes er nog lang in spelen of heeft het nu niet zoveel zin meer..

Ook andere tips zijn welkom. Ik vind die ronde namelijk wel heel erg leuk, maar las al dat het helemaal niet zo handig in gebruik is. En wieltjes.. wel of niet? Opberg ruimte.. is dat echt nodig? Of laat je al het speelgoed uiteindelijk toch in de box liggen..

Bij de eerste heb ik hem nooit gebruikt. Gewoon een kleedje op de grond werkte beter. Ze vond het ook helemaal niets die box. (en ik ook niet... wat een groot lelijk gevaarte zo in je kamer!).
Nu met de tweede gebruik ik hem wel. Maar meer om de oudste bij hem weg te houden.
Een la eronder schijnt ergonomisch niet zo goed te zijn. Je voeten kunnen namelijk niet onder de box als je je kindje erin of eruit wil halen. Dat bukt lastiger.

hoi,
Hier hebben we een box, een extra kleedje en speelmatten voor op de grond (of buiten). Ik vind de box wel makkelijk voor als ik even niet op Luke kan letten en hem op een "veilig" plekje wil houden. Soms lijkt hij het wel fijn te vinden om zijn eigen plekje te hebben, maar andere keren wordt hij boos dat hij geen kant op kan (niet dat hij buiten de box nu zo ver komt...). Van ouders en schoonouders hoorden we dat kinderen de spijlen van de box gebruiken om te leren staan. Daarna is het een beetje afhankelijk van het kind ook denk ik. Het schijnt dat ik zelf helemaal woedend werd als ik in een kooitje (a.k.a. box) werd opgesloten, terwijl mijn broer er juist een lekker vertrouwd speelplekje in zag waar hij in een besloten ruimte hele dagen lekker kon spelen.

Als Lotte in de box zit betekent het voor Emma en Renske dat ze niet aan haar mogen zitten. Dus ook om lekker even alleen haar eigen plekje te hebben.
Verder wordt Lotte steeds mobieler, nu rolt ze al overal naar toe, straks kruipen en lopen en dan is het handig om Lotte even veilig weg te kunnen zetten als ik naar boven moet ofzo. Maar ik moet zeggen dat Emma en Renske al vrij snel het niet leuk vonden in de box en dat die toen ze 1,5 jaar waren opgeruimd werd.

Myrthe vond de box niks. Die was dus ook al weg toen ze een jaar was. Pepijn vind de box wel fijn. Niet altijd, maar het lijkt of hij zelf ook al doorheeft dat dat zijn plekje is, even rust van zn grote zus. Die het lief bedoeld, maar lang niet altijd zo overkomt haha.

Wat betreft opbergruimte. Speelgoed zit voor deel in een kast en deel in de box.
Ik heb er wel een la onder. Die is niet groot genoeg voor speelgoed. Ik bewaar er de luiers en slabbetjes in. Zo hoef ik niet steeds naar boven.
Ik merk niks van moeilijkheden met tillen.

Ik ken kindjes die 3 zijn en nog in de box zitten.
Handig omdat je zelf naar toilet moet of stofzuigen? Myrthe zette ik dan in kinderstoel..

Succes met beslissen.....

Liefs

Ik vond het tot nu toe wel erg handig omdat ik dan even mijn handen vrij had. Maar Sofie trekt zich ze hele dag op en dan valt achter over op de hoofdje. Dus ik moet nu ze in de box zit ook daar opletten. Als ik haar op de grond op een kleedjes eer legt gaat ze het hele huis door, kruipend. Nu doe ik haar iets vaker in de kinderstoel. Er zijn trouwens ook op marktplaats boxen. Hoef je er niet zoveel geld voor uit te geven voor misschien een korte tijd.

Hoi Hoi.

De box is wel handig. maikel kan er leuk in spelen.. Wel merk ik dat nu hij meer draait hij ook mer regelmaat met zijn hoofd tegen de randen komt, wat hij dus niet leuk vind. Ook zit hij wel eens met zijn voet/arm door de spijlen.. Maar het is wel erg prettig dat je de kleine even weg kan leggen zodat je zelf even naar de wc of naar boven kan zonder dat er iets mis kan gaan...

Maar hoelang hij nog in de box wil.. geen idee...

ik zie de tips al staan een box via marktplaats kopen. Mocht je het niks vinden heb je er tenminste niet zoveel geld aan besteed. en nieuw zijn ze soms toch echt prijzig...

Wij hebben er 1 zonder wieltje en lade, maar soms mis ik wel de opbergruimte.. Maar wij hebben hem nieuw gekocht en vond 50 euro voor een lade wel erg veel... hihihi

suc6!!

Terug
Bovenaan