Wel of geen box?

Vivienne vindt de box 's morgens wel lekker, even spelen na het wakker worden. In de middag wil ze lekker op het kleed op de vloer, maar daar begint ze nu steeds vaker af te rollen.

Wij hebben voor een vierkante box gekozen omdat we vonden dat een ronde box veel ruimte in neemt. Wij hebben geen la eronder. Het speelkleed ligt eronder. We hebben een aantal speeltjes in de box en de rest in de kast. Als ze bepaald speelgoed niet gebruikt ruilen we het om. Je kan ook nog kiezen voor een zak aan de box waar je speelgoed in op kunt ruimen.
en idd, op marktplaats kun je goedkopere boxen vinden, je weet niet hoe lang ze er gebruik van maken.

Mare vind de box echt vreselijk, ik heb die van ons al op marktplaats staan haha!! als ik even de handen vrij wil hebben dan zet ik haar even in de kinderstoel, wandelwagen of loopstoel zoals met stofzuigen. zodra ik haar bij de box in de buurt heb begint ze al te miepen. als ze er in zit gilt ze het uit zo boos. ik probeer het niet eens meer zo zeilig vind ik het. en laten huilen heeft geen zin en doe ik niet aan.

Gijs speelt nog elke dag in de box, soms wel een half uur per keer. Daarnaast ook op het kleed op de vloer maar dan moet ik hem regelmatig redden omdat hij weer vast zit onder een stoel ofzo.
Ook Gijs probeert zich nu regelmatig op te trekken aan de spijltjes maar kan ook gewoon zittend of liggend spelen.
Vind de box ook erg handig wanneer ik even naar de wc moet of ga douchen ofzo. Wij hebben geen lade maar een speelgoedzak en wisselen het speelgoed regelmatig om.
In Nairobi hadden we een vierkante maar nu een andere vorm, niet helemaal rond maar wel ronde vormen erin. Die neemt niet te veel ruimte in in ons kleine appartement. Deze heeft ook wieltjes en dat is handig met stofzuigen en dweilen.
Wij hebben deze nu te leen maar zou anders zeker op marktplaats gekeken hebben.

Als ze nog niet veel bewegen kunnen ze op de grond ook niet veel kwaad. Maar zodra ze wat bewegelijker worden is een box wel handig. Thomas weerd helemaal hyper van al het drukke kruipen en klimmen. Voor dat hij naar bed moet deed ik hem nog even een half uurtje in de box om tot rust te komen. Ook heb ik al een heleboel gedoe gehad, een snoertje van de muis om z'n nek, stoel op zijn hoofd, vinger tussen de laatjes van de kast. Blijkt hij weer ergens een deken vandaan geplukt te hebben om zich vrolijk daarin op te rollen tot hij helemaal vast zit. Soms had hij zo'n ochtend dan leek hij alles wel op te zoeken. Dan was ik blij met de box, had ik ook even rust.

Paddy zit best veel in zijn box, dan heeft hij even rust en komen de andere twee niet aan hem. We hebben de box voor € 10,00 op marktplaats gekocht. Verder speelt Paddy ook veel op een deken op de grond, hij is helemaal gek van zijn loopkarretje al kan hij dan nog niet eens staan, hij vist de blokjes er uit en smijt die dan door de hele kamer. Ik heb wel een lade onder de box en daar heb ik een extra boxkleed in liggen voor als hij eens spuugt. Speelgoed heb ik in een doos en wissel ik regelmatig om.

Terug
Bovenaan