Wel of geen BV??

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ga jullie nog een keer om raad vragen want kom er niet helemaal uit.

8 maand lang heb ik vol overtuiging gezegd dat ik FV ga geven omdat het bij de eerst...14 jaar geleden... echt een drama was om BV te geven en ik het dan ook na 2 dagen martelen maar opgegeven heb.

Alleen begin ik nu....met nog 3 weekjes te gaan....sterk te twijfelen.
Gewoon omdat BV natuurlijk veel beter is voor ons kleine hummeltje. En omdat je toch een intenser contact met je kindje hebt.
Wel zie ik er nog weer tegenop dat het weer niet gaat lukken en het dan weer een grote teleurstelling zal zijn.
Waar ik verder ook tegenop zie is het afkolven na 12 weken, wanneer ik weer hele dagen  aan het werk zal gaan.

Ben benieuwd naar jullie ervaring en/of ideen hierover.

Alvast bedankt, Belinda

PS....mijn vriend vind dat ik toch FV moet gaan geven....al was het al zodat hij dan ook ons hummeltje kan voeden.

hoi

Je kunt het altijd proberen word het niets dan heb je het in ieder geval geprobeerd
Zie je er heel erg tegen op dan kan je altijd de fles nog geven doe wat jij denkt dat goed is als je het niet ziet zitten lukt het misschien helemaal niet

groetjes Corina

Hoi Belinda,
Wat je het beste kunt doen is je eigen gevoel volgen. Ikzelf heb er voor gekozen om BV te gaan geven. Of het lukt weet je nooit, maar niet geprobeerd is altijd misgeschoten. En zoals je zelf al zegt het is beter voor je kindje.
Ik heb van de verloskundigepraktijk allerlei nummers gekregen van lactatiebureaus voor als de BV niet lukt, dan komen ze langs om je er mee te helpen.
En als mijn vriend graag een keer de fles wilt geven dan kolf ik dat even af.
Voor ieder probleem is wel een oplossing te bedenken.

Liefs Tineke

Hoi hoi,
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap en het eind is in zicht, straks ga je genieten van je kleine wondertje.
De keuze bv/fv moet je echt zelf maken, ik kan wel mijn ervaring vertellen.
Al voordat ik zwanger raakte was het mij al duidelijk dat ik graag bv wilde geven, maar wel in m'n achterhoofd lukt het echt niet dan niet.
Mijn dochtertje wilde na de geboorten wel de tepoel pakken maar zoog niet, met als gevolg dat de bv niet op gang kwam. De kraamverzorgster adviseerde mij om een dubbele elektrische kolf te huren bij de thuiszorg winkel zodat het gestimuleerd werd, indertussen kreeg Maud wat bijvoeding van een lepeltje. Na 2 dagen liep alles prima en maud dronk erg goed aan de borst. ik had bij mezelf voorgenomen zowieso 3 maanden bv te gaan geven zolang ik met verlof was, daarna wilde ik proberen te kolven op het werk. ik had gedacht dat de voeding wel terug zou lopen als ik ging werken,maar dit gebeurde gelukkig niet. Ik voed Maud nu alweer dik 4 maanden en ik ben er trots op en het is zo heerlijk een momentje met z'n tweetjes het is zo bijzonder en ze zijn maar zo kort klein.
En wat betreft je man dat hij graag een flesje wilt geven zogauw het kindje goed aan de borst drinkt, kan je altijd kolven en een flesje geven.
Je zei dat je 14 jaar geleden ook geprobeert hebt om bv te geven, tegenwoordig zijn ze er veel meer in gespecialiceerd en je kunt altijd een lactatiekundige inschakelen.
Maar zoals ik al zei het is een beslissing en keus die je zelf moet maken.
Heel veel succes en laat eens horen wat je keus is geworden en hoe het gaat.
Groetjes Naomi

Het is natuurlijk altijd jouw eigen keuze, maar zie het niet als teleurstelling als het niet lukt, maar als dapper omdat je het geprobeerd hebt.
Je vriend kan dan toch een afgekolfd flesje geven....
Borstvoeding is nu eenmaal het beste, maar je moet er wel volledig achterstaan,anders voelt je kindje ook jouw stress en werkt het zeker niet.
Succes met je beslissing

Hallo,

ik ben een paar weken terug bevallen van mijn tweede zoontje en geef ook dit keer weer bv! Ik vind het heerlijk intiem en makkelijk (geen gedoe met flesjes en poeder midden in de nacht).
Omdat ik mijn eerste 2,5jaar zonder problemen bv had gegeven dacht ik dat het dit keer weer net zo makkelijk zou gaan... Niet dus, ik had de eerste week best wat tips nodig voordat mijn kindje de tepel goed pakte en geen kloven meer veroorzaakte, maar na de eerste kleineopstart problemen verloopt ook dit keer de bv super (en mijn kloven zijn verdwenen).
Zo verschillend als twee zwangerschappen kunnen zijn, zo verschillend kan ook de bv verlopen.
Ik ben ook al begonnen met kolven en mijn vriend heeft Arvin zijn eerste flesje gegeven. Ik moet ook wel kolven, want ik ben studente en ga as maandag voor het eerst weer naar college.

Als ik jou was zou ik het gewoon proberen! Er is tegenwoordig veel hulp te krijgen mocht het moeilijk gaan en de meeste kraamverzorgende weten ook veel van bv en kunnen erg goed helpen.

Succes met de laatste lootjes en je beslissing!

liefs nika

Hoi meid,

uiteraard beslis je dit alleen, maar ik zou het zeker en vast ook proberen.
Ik ga dit ook proberen...

Succes ermee !!!

Liefs,
van ons...

Hoi Balki,

Missschien heb je er iets aan om je wat beter voor te laten lichten? De borstvoedingsorganisatie LLL (la leche leagueNederland) geeft informatie avonden door heel het land heen. Je kunt ze ook bellen met al je vragen en ze zullen je zeker helpen met de moeilijkheden die je ervaart op je pad met de borstvoeding.

Ik heb zelf 2 kinderen en ze allebei een jaar lang borstvoeding gegeven. De eerste dagen zijn het moeilijkste omdat het allemaal op gang moet komen en je kind vaak al vreselijke honger heeft. Vaak hoor je van moeders dat ze het opgeven juist omdat ze zo moe zijn al van de bevalling etc. Wat heel jammer is. Ik weet niet waarom het bij jou niet lukte natuurlijk. Ik hoop dat je een keus kan maken enne..je man kan ook helpen met voeden hoor als je kolft. Maar weet je...vaders kunnen eigenlijk al genoeg andere dingen doen, wat dacht je van de baby verschonen in bad doen en gewoon lekker knuffelen? Het voeden is vaak (juist met de borstvoeding) een rustpunt voor moeder en kind omdat het een heerlijk gevoel geeft als je voedt. Ik hoop van harte dat je dit mag gaan ervaren en met je werk zal het dan ook wel goedkomen. Miss kun je zelfs combi- borst en fles gaan doen. Daar kiezen ook  best veel vrouwen voor hoor ivm hun werk. Ik wens je erg veel succes bij je keuze en ik hoop dat je iets aan mijn woorden hebt.

Liefs Petra

Terug
Bovenaan