Wel of geen combinatietest?

wij laten geen test doen, in Belgie gebeurde het automatisch maar nu ik bij een NL vk "loop" moet ik idd kiezen.
maar we doen het dus niet, want ik zou het kindje dan toch niet weg laten halen en om nou al die tijd in de zorgen te zitten vind ik ook nix.

ook is het zo dat een test best negatief kan uitvallen en dat dan later bij een vlokkentest het wel goed blijkt te zijn. MAAR zo'n vlokkentest is best risico vol, dus dat zou ik sowieso niet willen.

bij de echo van afgelopen donderdag bleek het nekje een normale dikte te hebben, dus dat is voor mij al genoeg om te weten.

maar iedereen die test gaat krijgen: heel veel succes en hopelijk zijn alle uitslagen goed!

x Petra

ook ik heb een combinatietest laten doen maar achteraf gezien had ik het niet hoeven doen. Tis geen garantie! Ik kreeg hem aangeboden ben tenslotte 40+ maar als ik er voor de tweede x voor zou moeten kiezen dan zou ik meteen een vruchtwaterpunctie laten doen. Het nare is als je ouder bent de kansberekening ongunstiger is dan normaal. Voor mijn leeftijd staat 1 op 45, uitslag van de combinatietest was 1 op 99. Toch hebben wij er voor gekozen om over te gaan tot een VP, die heb ik inmiddels gehad en het is me 100% meegevallen, okay... de prik was niet fijn maar het was supersnel voorbij. Tis nu afwachten op de uitslag.

Maar.... iedereen maakt voorzichzelf de keuze of je dit wilt laten doen of niet.

Grt.
Sandra

Heb 4 wk geleden de test gedaan en deze was goed kans op 1 op 5000.
De reden is dat ik al 33 jr ben en dat vrienden van ons in dezelfde leeftijd een kindje hebben gekregen met Downsyndroom.

gr. Ilone

Terug
Bovenaan