wel of geen combinatietest

mama-van-twee-moppies
kijk en door zulke verhalen denk ik dan ja het is goed dat ik het niet doe! ik heb 4,5 jaar over deze zwangerschap gedaan een kindje met down is niet wat je wil maar of het voor mij het einde van de wereld is?? nope...
Ik geniet nu iig zonder stress van deze zwangerschap!
 
gelukkig doen ze nu voor die akelige vruchtwaterpunctie eerst een NIPT test waardoor je vaak alles al weet, dit is zon goed bloedonderzoek, waarna veel twijfels meteen verdwijnen. Lijkt mij zelfs beter als ze die echo ook afschraffen en alleen die NIPT doen. heb al twee stellen gehoord dat ze een slechte kansberekening kregen en dat na de NIPT test (toen nog in belgie voor 600 euro) alles prima in orde was en nu een gezond kindje hebben.
en idd zo zonder dat je het weet kan je er veel meer van genieten!
 
Wij hebben gisteren de nekplooimeting laten doen op 12 weken en deze week blijkbaar wat af van de 'norm'. Ik ben nog maar 29 dus in principe niet te oud. Nu wachtende op de uitslag van de tripletest. Het voelt allemaal nogal dubbel aan daar het eigenlijk enkel een risicometing is en dat het uiteindelijk nog niets zegt. Het is niet omdat de test niet ok is dat er ook effectief iets mis is. Blijkbaar blijkt 60-70% loos alarm te zijn. Ik weet niet goed wat ik ermee aanmoet, want als de uitslag echt slecht is moeten we richting punctie, en daar sta ik niet echt om te springen. De gyne sprak niet echt over de NIPT maar dat is natuurlijk ook omdat het hier in Belgie niet in je verzekering valt en als die uitlslag ook slecht is moest je alsnog een punctie... de NIPT ertussen nemen verlengt alleen maar de wacht & stress periode :-/
Afwachten is de boodschap en dan kijken hoe de uitslag is en of we een eventuele verdere test laten doen. Je wordt wel even weer keihard met je voeten op de grond gezet met nieuws dat je eigenlijk helemaal niet wil horen.
 
Terug
Bovenaan