Wel of geen derde kindje

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben Manon en moeder van 2 schatten van knullen (4 jaar en 1 jaar) en twijfel enorm of er nou wel of niet een derde kindje bij moet komen.

Mijn gevoel zeg van wel (die van mijn vriend trouwens ook) maar toch twijfelen we onwijs.
Er zijn van die vervelende praktische zaken (lekker belangrijk, ja toch wel).
We moeten weer verhuizen (we wonen hier net 2 jaar), nieuwe auto (ja zeg het mannetje we moeten echt een grotere auto) allemaal van die vervelende dingen.

Maar van horen zeggen moet je je gevoel niet tegen gaan anders krijg je spijt.

Zijn er meer die dit problemen hebben of hebben gehad?? En wat hebben jullie uiteindelijk besloten??

Hoi Manon,

Wij zitten in ronde1 voor de derde, we hebben 2 dochters. Amber wordt woensdag 4 en Floortje is 1,5 jaar oud.
We wilde het allebei heel graag, maar ook mijn man wilde is even alle praktische dingen op een rijtje hebben.
Maar we hebben 29 mei met de pil te stoppen. Morgen kan ik voor het eerst gaan testen. Spannend hoor, ik heb best wel wat kwaaltjes die er op zouden kunnen wijzen dat het zo ver is, maar het kan ook zo zijn dat ik daar nu meer op let.
Duimen maar.
Succes met de beslissing die jullie gaan nemen.

Groeten Kim

Heel herkenbaar! Ik ben nu zwanger van nummer 3. Ik heb een zoon van 4 en een dochter van 1. Deze keus had ik nooit gemaakt als we nog in ons oude huis hadden gewoond. We woonde in een appartement (2 hoog) met 3 slaapkamers. Nu wonen we in een huis met 4 slaapkamers en mogelijkheid tot een 5de. Ook de trappen van ons oude huis waren een reden om het niet te doen.

Nu we hier wonen begon het te kriebelen en was de knoop snel doorgehakt en zijn we voor een 3de gegaan. We hadden ons zelf wel een termijn gegeven waarbinnen we een 3de zouden willen en anders zouden we verder gaan met de twee koters die we nu hebben, maar het was in de eerste ronde al raak!!

De stap van nummer 1 naar nummer 2 was voor ons veel moeilijker om te maken dan deze stap. Wij hebben dankzij de verhuizing (was vanwege werk) gewoon ons gevoel gevolgd en zien wel wat de toekomst ons brengt. O ja wij hebben geen auto, dus gelukkig daar geen probleem mee, alleen moeten we opzoek naar een andere kinderwagen.

Hoi,
Hier een moeder van een dochter van ruim, 7,5, en een zoontje van 4,5.
We verwachten over een week of twee, drie, onze derde spruit..
Zijn er erg blij mee.
We wisten al tijdens de tweede zwangerschap dat het er misschien nog wel eens van zou komen.
Maar na de tweede, hadden we een  tijdje een relatiedip, en werd alles anders.
Echter begin vorig jaar toen alles weer op de rit was, bleken we toch allebei die wens voor een derde nog te hebben.
We stoptte in april 2006 met de pil, en ik was in juli zwanger, maar dat ging helaas na een tijdje mis.
Toen beseftte we pas hoe graag we het wilden.We hoopten dat we het nog eens mochten meemaken.
Ik werd 37 dagen na de mk weer ongesteld, en dat was meteen weer de laatste keer, want ben dus weer zwanger...Wat een geluk.
We hebben  nooit echt aan al die zaken erom heen gedacht hoor. Loopt vaak wel los als het zover is.
De auto..achja, dan schuiven ze maar een eindje op, en het scheelt dat onze oudste dan niet meer in een stoel hoeft.
We hebben een redelijk ruime auto.
In huis hebben we de kamers veranderd, en we slapen nu zelf op zolder.
alle kids op de eerste etage een eigen kamer nu straks..
Alleen is ons huis beneden erg klein, dus in de loop van dit jaar gaan we ws uitbouwen.
Achja, sommige dingen zijn ook gewoon een luxe probleem.
Ik blijf straks 3 dagen werken, en kan de kleine meenemen..
Mijn vriend heeft een drukke eigen zaak, en werkt veel, ook s'avonds.
We redden het vast wel, en je kunt qua werk etc toch nooit in de toekomst kijken.Dat is met veel dingen zo.
Opa en oma in de buurt om ook eens op te passen en de oudste twee uit school te halen.
Dus kortom, doe waar jullie je goed bij voelen..
Het loopt zoals het loopt..
Veel succes, en groet R nu 37 weken en 5 dagen.

Hoi meiden,

bedankt voor jullie berichten misschien moeten we gewoon voor gaan en minder problemen zelf maken.
We gaan over 3 1/2 week eerst op vakantie en dan gaan we kijken of we ons huis te koop gaan zetten of niet (dus eigenlijk komt er een baby-tje bij of niet)

Ik ben wel blij dat er meer mensen zijn die reageren.

Dank je wel

Manon

Hej Manon,

Wij hebben 2 zoons van 5 en 6 (bijna 7 jaar) en ook ik heb erg lang getwijfeld of ik nog een derde wilde. Mijn man wilde wel heel graag en na een tijd dacht ik: ja, leuk eigenlijk, waarom niet??
Ik twijfelde zelf ivm dat we al twee jongens hadden en ik niet teleurgesteld wilde zijn als het deze keer geen meid bleek te zijn... Maar nu ik zwanger ben is het natuurlijk helemaal niet zo belangrijk meer of het een jongen of meid is (maar de wens mag je blijven houden, toch?). Het belangrijkste is dat ons kindje gezond geboren wordt.

Bij een derde heb je meestal gelukkig nog babyspullen in overvloed en ik moet zeggen dat ik van alle kanten allerlei spullen krijg aangeboden van ouders die net uit de baby's zijn.
Wij hebben met de auto juist zoiets van: past nog precies in het midden op de achterbank erbij, dus een nieuwe auto is niet nodig.
Waar er 2 kids passen in een huis, kan ook best de derde erbij. Nu hebben wij toevallig kamers genoeg (we hebben een oud groot huis in zweden), dus de derde kan gewoon een eigen kamer blijven. De oudste 2 liggen trouwens in dezelfde kamer, vinden ze tot nu toe nog gezellig.

Ach, misschien gewoon niet teveel over de nadelen nadenken, gewoon voor je gevoel gaan...
Veel succes met jullie keuze!!

quote: Faesentjes schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-06-2007 22:40:24'));

Hoi,

Ik ben Manon en moeder van 2 schatten van knullen (4 jaar en 1 jaar) en twijfel enorm of er nou wel of niet een derde kindje bij moet komen.

Mijn gevoel zeg van wel (die van mijn vriend trouwens ook) maar toch twijfelen we onwijs.
Er zijn van die vervelende praktische zaken (lekker belangrijk, ja toch wel).
We moeten weer verhuizen (we wonen hier net 2 jaar), nieuwe auto (ja zeg het mannetje we moeten echt een grotere auto) allemaal van die vervelende dingen.

Maar van horen zeggen moet je je gevoel niet tegen gaan anders krijg je spijt.

Zijn er meer die dit problemen hebben of hebben gehad?? En wat hebben jullie uiteindelijk besloten??

Heel herkenbaar hoor die twijfels. ook wij hebben steeds aan het praktische gedacht, maar uiteindelijk is het allemaal alleen maar een luxeprobleem. Er kunnen ook 2 kids op 1 slaapkamer als dat moet en er passen achterin echt wel 3 stoelen, heb dat wel in kleinere auto's gezien.
Wij hebben nu een dochter van 3 en een zoon van 15 maanden en willen nog wel even wachten (ik ga in juli met een nieuwe baan beginnen en daar zit een opleiding bij van 15 maanden) maar dan gaan we toch echt voor de derde.
Mijn zus heeft 2 jongens van 6 en 3 en ook zij hadden de knoop uiteindelijk doorgehakt. Zij is inmiddels 7 weekjes zwanger van nummer 3.
Succes nog met je keuze, maar zo te lezen heb je eigenlijk al wel een keuze gemaakt

hoi hoi
weet je als jullie gevoel zegt van wel zou ik er gewoon voor gaan.stel datje het niet doet krijg je later spijt.
ik ben nu zwanger van de zesde en wij woonde in een huis met 4slaapkamers toch zijn we zwanger geraakt van de zesde omdat we dit heel graag wilden.
bij toeval wonen we nu in een huis met 7 slaapkamers en nu hebben ze dus allemaal een eigen kamer.als je een kind genoeg liefde en aandacht geeft komt de rest vanzelf,want dat is toch het allerbelangerijkste.
liefs sil

Terug
Bovenaan