Wel of geen derde kindje

Hoi,

Ik heb een zoon van drie en een dochter van ruim 7 maanden. Ik had bij haar geboorte al meteen het gevoel dat als dit de laatste keer zou zijn ik dat wel heel erg jammer zou vinden...En dat gevoel wordt alleen maar sterker. Dus, wij gaan verbouwen, want ook mijn man wil heel graag een derde (gelukkig!). Waar ik me alleen soms wel druk over kan maken is of we er genoeg energie voor hebben. Ik vind het behoorlijk bikkelen met twee kleintjes en allebei een baan. Soms voel ik me een leeggelopen batterij. Maar eerlijk gezegd denk ik dat de overgang van 1 naar 2 kinderen groter is dan van 2 naar 3. Volgend jaar rond deze tijd gaan we het weer proberen en ik krijg nu al kriebels als ik eraan denk....

Groetjes

Hoi
Wij hebben 2 meiden van 4 en 2,5 jaar en zijn nu bezig voor een derde wondertje.
Alle praktische bezwaren hebben we opzij gezet, en we merken dat vooral de omgeving bezwaren voor je verzint.   We zijn vorig jaar gaan verbouwen en krijgen nu een slaapkamer op zolder, zodat ieder zijn eigen kamer krijgt. Maar misschien vinden de meiden het wel gezellig om nog een paar jaartjes samen op 1 kamer te slapen.
De auto is ook ruim genoeg (stationwagen), en financieel redden we het nu ook goed. De oudste 2 kunnen ook al veel zelf (aankleden, eten etc), dus wordt ook alleen maar makkelijker.
Ben eerder bang dat we spijt krijgen als we het niet doen, dan dat we er wel voor gaan. Want van een kindje kan je toch geen spijt krijgen ?

groetjes Melanie

Hoi!

Wij zijn ook bezig voor de derde, sinds augustus vorig jaar.
Gaat nog niet heel hard maar we blijven hoop houden.

Nu ik toch allemaal mama's   van 3 leees;

Wat voor auto rijden jullie in met 3 koters??

Prachtisch vraagje maar zat ik zo over na te denken hihi.

Grtz Mamaloe

Hoi,
Wij rijden een Volvo 850..En kijken evt hierna voor een Volvo V70.
Gaat prima, lekker ruime kofferbak ook.
Ik heb de auto overdag altijd tot mijn beschikking omdat mijn vriend dan met de eigen bedrijfsbus rijdt.
Ideaal.
Groet R

Hoi,

Ben nu zwanger van de derde ( heb al 1 dochter, 6 jr. en 1 zoon, bijna 2) en zal binnen 2 weekjes bevallen van een dochter en wij hebben bewust geen auto.
Wij wonen in 1 van de 4 grote steden en voor ons werk kunnen we beter met ov gaan ( veel sneller!). Daarnaast hebben we zo'n bakfiets op 2 wielen, ideaal. De binnenstad blijft zo, ook met 3 kinderen begaanbaar.
Ook hebben we een abonnement op Greenwheels. Misschien beter bekent als autodate? Kun ej gewoon reserveren via internet en in de meeste steden staan die dingen op steenworpafstand ( bij ons tenminste wel).

Wij hebben ook lang nagedacht over een derde. Ik wilde erg graag, maar mijn man zag vooral praktische problemen. Toen we het daar over hebben gehad, bleek dat i.d.d. vooral een luxeprobleem te zijn: we hebben het financieel goed en de overstap van 2 naar 3 is zoals gezegd toch een stuk minder groot dan van 1 naar 2.

Ik zou dan ook zeggen: als julllie allebei dat gevoel hebben dat je graag een derde kindje wil, dan moet je er gewoon voor gaan. Zoals al door iemand anders gezegd: vooral je omgeving verzint allerlei bezwaren waarom jullie ( of meer in het algemeen, waarom men) het niet moet doen/ of verstandig is. Pff, vermoeiend.
(Semi - grappige anecdote: toen mijn schoonmoeder hoorde dat ik zwanger was van de derde, vroeg ze aan mijn man of het een ongelukje was. ???? - Ze heeft er zelf 2, wat ze in die tijd erg zwaar vond, dus ze kan zich waarschijnlijk niet voorstellen dat mensen vrijwillig nog aan een derde beginnen).

Veel succes met jullie besluit ( hoewel dat ook volgens mij al is genomen).

Groet, Zoya.

Je moet je afvragen of dat verhuizen direct al nodig is, of dat die nieuwe ato direct al nodig is. En of die twee practische zaken van invloed mogen zijn op deze beslissing. Zijn het allemaal onoverkoombare dingen.

Bij de derde was het inschikken. Twee meiden op één kamer (en die was echt niet heel groot), bij de vierde zijn we verhuisd. En nu hebben we ook twee kiddies op één kamer.

En het is geweldig gezellig.

miep

Terug
Bovenaan