Wel of geen derde kindje

A

Anoniem

Guest
Ik ben moeder van een pittige dame van 4 en een boefje van bijna 2; volgens het zogenaamde boekje is mijn gezin compleet maar toch kriebelt het nog ontzettend en zou ik graag nog 1 kindje erbij willen. Zo heb ik mezelf altijd al gezien eigenlijk, met drie ipv de geijkte twee..
Ikzelf werk niet, mijn man verdient gelukkig genoeg om zorg te dragen voor ons allen zodat ik hier in huis de boel draaiende kan houden (lekker traditioneel..), enige 'probleem' is misschien opnieuw de aanschaf van de grotere dingen zoals een box, wagen, ledikantje enz.. (maar goed, lang leve marktplaats natuurlijk). Ook hebben we 'maar' 2 slaapkamers voor de kindjes, waarvan een grote en 1 kleintje, dus uiteindelijk zal er bij elkaar op de kamer geslapen moeten worden. En de kleine kan de eerste tijd lekker bij papa en mama op de kamer natuurlijk..

Maar goed, om een lang verhaal kort te maken: graag wil ik jullie mening, weten waarom jullie hebben besloten tot wel of geen derde kindje, enz..

hoi,

Ik heb 2 dochters van 2 en 3 en wil absoluut geen derde meer. Vond het jaar dat de 2e geboren was zo vreselijk zwaar. Ook heb ik vanaf het begin van mijn zwangerschap tot ruim een jaar na de bevalling last van mijn bekken dus voor een baby zorgen vind ik extra belastend. Wel ga ik draagmoeder worden voor iemand die geen kinderen kan krijgen. Dus wel een 3e zwangerschap maar geen 3e kind.
Ook vind ik 2 kinderen erg praktisch: auto, huisjes etc. Maar het is vooral het gevoel van mij en mijn man, we vinden het nu druk (en gezellig hoor!) zat!

succes!
Marielle

Voor alles is een oplossing! En eigenlijk heb je die al gegeven! Wij liepen met dezelfde afwegingen maar dan voor nr 4. En ineens wist ik het zeker en vallen alle eventuele bezwaren weg! Nu maar hopen dat het niet te lang duurt!
Succes met je keuze!

Als je het beide wilt; ga er voor zou ik zeggen! Oplossingen heb je zelf al gegeven, en met andere problemen komen er ook wel oplossingen! Succes met jullie keuze!

Wij gaan wel voor een 3e kindje. Bij ons is het meer een gevoels kwestie en zie ik eigenlijk geen bezwaren. Ja bevallen maar goed dat is tijdelijk. Nu hebben wij genoeg slaapkamers en hoe ik het met werk moet combineren zie ik tegen die tijd wel weer.

Succes met je keuzes

Ben nu 34 weken zwanger van nummer 3 en inderdaad voor alles is een oplossing, en soms heet dat Markplaats, haha.
En wonder boven wonder heb ik deze keer geen last van mijn bekken, terwijl ik de eerste 2 keer krom van de BI liep/ kroop. Lang leve Pilates!

Wij komen ook een kamer tekort, maar stapelbedden bieden uitkomst. Ik weet nog niet hoe het zal zijn met 3, maar ik heb er zin in.

Wat bij ons scheelde is dat er nu bijna 3 jaar tussen nummer 2 en 3 zit, terwijl er maar 19 mnd tussen nummer 1 en 2 zit. Dat was wel zwaar en nu gaat het beter

Zo, dit had mijn verhaal kunnen zijn. Ik heb alleen een pittige dame van 4 en een pittige dame van ruim 2. Ik werk zelf ook niet buitenshuis, dus ook heel traditioneel. Ook wij hebben maar 2 slaapkamers voor de meiden, nu dus elk een eigen kamer, maar dat veranderd ook als er een derde bij mag komen. Wij hebben eerst ook getwijfeld aan een derde kindje, maar gaan er nu ook voor, althans we klussen gewoon normaal en dan zien we wel of ik nog zwanger mag raken.
En waar 2 kinderen zijn, kan er echt wel een derde bij. En ik zeg ook maar: lang leve marktplaats!!
Nou succes ermee!!

Hoi,

Ik heb altijd al 3 kinderen gewild,maar mijn man vond 2 druktemakers wel genoeg.
nou raak ik ook niet makkelijk zwanger(Hormonen spuiten om de eitjes te laten groeien)maar nu ben ik onverwacht toch zwanger(12 weken en 4dagen)
Mijn man is nu aan het idee gewend en oplossingen zijn er altijd.

Groetjes Sandra.

Terug
Bovenaan