<p>Ik heb even een vraagje aan andere mama's hier. Wij hebben nu een dochter van 19.5 maand en een zoontje van 3.5 maand. Onze planning was om het bij twee kinderen te houden maar ik begin te twijfelen. </p><p>Mijn vriend heeft altijd gezegd dat hij 2 wel genoeg vond, ik zei eerst al twijfel over 2 of 3 maar na geboorte van de tweede merkte ik dat het toch een stuk zwaarder is en had ik ook zoiets het is wel mooi zo en ons gezin compleet. Toen hij 2.5 maand was en er wat ritme kwam en ik er zelf wat meer handigheid in kreeg begon ik toch weer te twijfelen over een derde. Mijn vriend heeft zoiets van voor mij hoeft het niet, maar als jij nog niet zeker bent gaan we nu nog geen definitieve maatregelen namen (hij zou zich laten steriliseren). Praktisch gezien zou het totaal niet handig zijn, ons huis en auto zijn dan te klein en financieel moeten we nu al opletten dus zou het dan helemaal lastig worden en ik wil misschien weer gaan studeren voor 2 jaar wat het er ook niet makkelijker op maakt. Het gevoel voor een derde blijft echter nog wel aanwezig. </p><p>Wat ik vooral merk is dat ik het idee raar vind om nooit meer een test te doen, een echo of verloskundige afspraak te hebben. Om nooit meer zwanger te zijn, schopjes te voelen, te bevallen en dat ik mijn borsten nooit meer zal gebruiken om te voeden. Zijn er vrouwen die deze gevoelens herkennen? Ik twijfel dus of ik echt graag een derde wil of gewoon aan dit idee van 'nooit meer' te wennen. </p><p>Sorry het is een lang verhaal geworden. </p>