Wel of geen ei

Hoi Monique,

je lichaam heeft al bewezen dat je zwanger kunt worden aangezien je een miskraam gehad hebt. Doe jezelf een plezier en probeer het zwanger worden los te laten. Er teveel mee bezig zijn kan juist belemmerend werken (ja, er worden ook mensen zwanger als ze er wel veel mee bezig zijn, maar het komt ongelooflijk vaak voor dat mensen juist zwanger worden op het moment dat ze het naast zich neer leggen, incl. ondergetekende).

Ik heb geen ervaring met MaybyBaby, maar wel met andere ovulatietesten en ik vind ze eerlijk gezegd waardeloos (maar had ook een onregelmatige cyclus). Die varens zeggen me overigens niets?!

In principe gaat je temp ong. 0.3 graden omhoog na je eisprong en blijft zo hoog tot de menstruatie. Daaraan kan de ha/gyn bij een temp.curve zien of je een eisprong hebt gehad of niet. Dus lijkt me een logische conclusie dat je wel een eisprong hebt gehad.

Ik ben het met de voorgaande reacties eens dat je berichtje niet echt helder is, en eerlijk gezegd lijkt het me beter als je dit soort vragen op het 'zwanger worden' forum stelt; die meiden zitten er veel meer in en hebben beter /recenter zicht op de verschillende testen en methodes mbt zwanger worden. Wil niet zeggen dat je hier geen vragen mag stellen hoor, maar ik denk dat je daar meer zinvolle reacties krijgt. (Maar ja, nog beter lijkt het me als je het op zijn beloop laat, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.)

Veel succes ermee!
Dora
 
Hoi Monique,

Wat vervelend dat je zulke rare reactie's op je vraag kreeg.
Mijn eerste kind is pas na een tijd van maandelijks uitrekenen wanneer ik vruchtbaar was 'gemaakt', en dat is echt geen pretje om te vrijen wanneer het moet!(de oorzaak zijn persoonlijk, maar het kan iedereen overkomen!).
Nu na de geboorte van mijn gezonde dochter(2002) willen we graag nog een kind, en we zijn al weer sinds oktober bezig.
Mijn vraag is dus ook, wanneer ik moet temperaturen, ik weet wanneer ik vruchtbaar ben, maar in theorie is dat maar 2 dagen per maand...
Wanneer is dat dan?


 
Hoi Tanja,

bij temperaturen kun je pas achteraf zien wanneer je je eisprong hebt gehad. Je moet eigenlijk klussen voor de temperatuurverhoging, want anders ben je te laat. Dus als je niet voor je ha/gyn aan het temperaturen bent (en dat lijkt me niet, want daar kun je 'pas' na een jaar terecht), zou ik het temperaturen achterwege laten, want dan begin je de dag al met bezig zijn met zwanger worden en dat is echt niet bevorderlijk voor het zwanger worden. (Je kunt het temperaturen dan hooguit gebruiken om achteraf te kijken of je op het juiste moment geklust hebt.)

Gemiddeld word je binnen een jaar zwanger, dus in die zin 'hebben' jullie nog even. Geef je lichaam en je gedachten gewoon de tijd en probeer er niet mee bezig te zijn.
Jouw lichaam heeft ook al bewezen dat je wel zwanger kunt worden, en je bent echt niet zwanger geworden door het temperaturen, dus probeer het los te laten.

Aan de hand van het temperaturen weet je wel ongeveer wanneer je vruchtbare dagen zijn. Als je daar nou een paar dagen voor en een paar dagen na neemt en in die periode om de dag klust, zit je wat dat betreft goed en ben je er toch minimaal mee bezig ('t is dan nog steeds wel een 'moetje' en eigenlijk ben je er dan nog te veel mee bezig, maar het helemaal naast je neerleggen is ook niet makkelijk (hoewel dat wel het beste zou zijn)).

Veel succes!
Dora
 
Terug
Bovenaan