wel of geen gewone melk met 1 jaar.

A

Anoniem

Guest
Ik weet dat Zifjon met 1 jaar gewone melk mag, het CB heeft mij verteld dat al die verhaaltjes over langer opvolg melk geven onzin is en alleen maar reclame stunts zijn. Als ze 1 jaar zijn mogen ze gewone melk drinken maar wordt ook wel meteen weer gestart met het geven van extra vitamine D.  het geven van gewone melk scheeld  een hoop geld maar zit toch te twijfelen. Wie gaat er over op alleen nog gewone melk, of blijfen jullie de opvolgmelk geven en tot hoe lang dan ?

gr van Mariska

Hoi mariska,

Wij gaan vanaf dat yordi 1 jaar is wel beginnen met gewone melk te geven.
Indd gaat dat een hoop geld schelen, maar ik ga het vooral proberen om te kijken of yordi dat misschie lekkerder vind en dan misschien wel meer melk wil drinken.
Yordi is sowiso geen drinker, maar misschien vind hij gewone melk wel lekkerder dan de opvolgmelk.
Over 2 maandjes word yordi al 1, dus we zullen zien wat hij er dan van vindt.

Liefs marielle

Ik wist helemaal niet dat ze dan al gewone melk mogen, dat is wel een stuk voordeliger inderdaad. Ik neem aan dat je de gewone melk ook gewoon opwarmt? Wat is de reden dat je twijfelt?  

Hoi allemaal,

Gewone melk is inderdaad geen probleem volgens dat ik gehoord heb, maar ik lees ook dat je best volle melk geeft. Ik wil hier niet bazig overkomen maar het is gewoon voor het geval dat jullie het niet weten.

groetjes,
Els

Hallo

Ik geef milton vanaf 1 jaar halfvolle melk zo hebben ze het tegen mij toen gezegd en hij krijgt10 vitamine d druppels omdat hij een donker kindje is. Ik ben wel benieuwd waarom mijn voorganger zegt dat volle melk het beste is en hoezo? Ik weet niet beter dan halfvolle melk en mijn zoon is nu 3 jaar dus heeft het al ruim 2 jaar halfvolle melk. Over melk opwarmen dat is niet nodig alleen als je pap maakt. Ik gooi trouwens de vitamine d druppels door zijn pap. Inderdaad wil de fabrikant er goed aan verdienen en daar doe ik niet aan mee.
groetjes lisette

Of els heb ik het verkeerd begrepen ? dat je juist bedoelt dat het niet goed is
groetjes lisette

Ik begrijp ook niet zo goed wat Els bedoelt. Maar ik zou zelf ook halfvolle melk gebuiken, dat is mij ook verteld. Ik twijfel ivm het opbouwen van weerstand enz enz, of is dat dus gewoon onzin. Ach ik moet me ook niet gek laten maken door al die reclame, zo zie je maar hoe slinm ze zijn. Een bus melk is al snel €10,00 en ik weet niet hoe lang jullie ermee odne maar hier is hij na 1 week al op. Dus dat scheeld € 40,- in d emaand en 2 liter verse melk kost hier 1.30 dus dat is nogal verschil. Nou ik ga toch maar voor de gewone mellk en misschien zo af en toe wat peuter melk voor het extraatje. Zifjon wordt ook in Januari al 1 dus dat schiet al lekker op. Zucht gaat zo snel allemaal

hoihoi, ze adviseren meestal volle melk ipv halfvolle, omdat in de volle melk meer vetten zitten en dat de kleintjes die best nog kunnen gebruiken.

Nou moet ik zeggen dat ik bij mijn oudste ook gewoon de halfvolle melk heb gegeven hoor!   de volle vond hij niet eens lekker. Wel moet je dan idd vitaminen d extra geven.

groetjes linda

Terug
Bovenaan