wel of geen gewone melk met 1 jaar.

oja, wat ik wel deed op een gegeven moment, was als ik hem nog een lekker flesje melk(gewone, opgewarmd) gaf voordat hij ging slapen er een paar klontjes anijs in doen, of een beetje honing. Ouderwets recept uit grootmoeders tijd om lekker te kunnen slapen. Hij vond het heerlijk.

Vitaminen D gaf ik in tablet vorm, dat ging bij ons beter dan druppeltjes.

groetjes linda

wij hebben bij onze  zoon ook meteen vanaf 1 jaar half volle melk gegeven.

En ik ga dat nu bij onze dochter ook doen hoor!
Scheelt zeker een hoop geld!! En het kan toch geen kwaad?? Geef je hem ook al yoghurt, want dat is ook een melkprodukt toch??

Groetjes,

Suus

Hallo,

Hier adviseren ze volle melk inderdaad omdat er meer vetten inzitten en dat dat beter zou zijn voor de ontwikkeling van de hersenen van de kinderen. Ik weet het zelf ook maar van mijn schoonzus. Nu ja, als je genoeg andere vetten geeft aan je kind (zoals wat margarine in zijn eten) dan veronderstel ik dat het geen kwaad kan om halfvolle melk te geven.

groetjes,
Els

Ouders.nl :
dit staat daar ergens vermeld: er worden dus tegenstrijdige adviezen gegeven, blijkbaar.

waarom magere of halfvolle melkproducten geven?
In het archief van de vragen aan de kinderarts las ik een antwoord waarin de kinderarts adviseert om een kind vanaf 1 jaar volle melkproducten te geven en geen magere of halfvolle in verband met te weinig vet in deze producten. Dit kan namelijk leiden tot 'peuterdiarree'.
Nu adviseert u om magere of halfvolle melkproducten te geven. Ik ben zelf geneigd om toch de volle producten te geven. Dit advies kregen mijn zus en zwager ook van een kinderarts. Waarom adviseert u de magere en halfvolle producten?
Jolinda Kos-Meijer , Scottsdale, AZ, USA
Antwoord:
Wanneer kinderen ongeveer 1 jaar zijn, kunnen kinderen gewone koemelk verdragen. In Nederland wordt het advies gegeven om rond deze leeftijd over te schakelen op halfvolle melk, dit in verband met het vet gehalte.
Dit advies wordt in Nederland gegeven en dat wil niet zeggen dat dit advies overal ter wereld hetzelfde is. De eetgewoonten en het klimaat van verschillende landen/ werelddelen zijn niet hetzelfde, waardoor de adviezen ook kunnen verschillen.
Leonie Ruitenburg

Leonie Ruitenburg is diëtiste bij Friesland Nutrition

Terug
Bovenaan