wel of geen grootouders?!

Ik vind dat jouw ouders zich eens volwassen moeten gaan gedragen en jouw keuze moeten respecteren. Als ze hun kleinkind willen leren kennen moeten ze respect opbrengen voor jouw gezin en jullie je geluk gunnen. Als ik jou was zou ik dit aan ze mededelen en het dan aan hun kant laten liggen, willen ze contact komen ze maar zelf naar jullie toe. Als ik jou was zou ik dus kiezen voor mijn man en kind.
 
Hebben jouw ouders nooit geleerd wat respect is. Als jij die keuze gemaakt hebt hebben zij dat te accepteren. Hij behandelt je toch lief, dat is toch wat zou moeten tellen voor ouders. Ik denk dat ik ook echt zou kiezen voor mijn gezinnetje, daar moet je je hele leven mee verder. Ik denk anders dat het nog heel moeilijk voor je gaat worden, dat getouwtrek. Ik vind het heel rot voor je maar veel succes...
 
ik zou me nooit een keuze op laten leggen de gene die dat doet,wie dan ook verliest het altijd bij mij!!
maar ja,zo denk ik er over...jij hebt de keuze voor je man gemaakt en nu voor een kind dus ik zou zeggen ga daar voor,het is heel hard gezegd buigen of barsten,laat je niet de wet voor schrijven!!!
heel veel succes!!!
 
he, wat een vervelend verhaal! Ik herken het wel enigzins omdat ik altijd problemen heb met mijn moeder. Wat het extra vervelend maakt is het feit dat je zwanger bent. De meeste vrouwen worden dan toch extra emotioneel en eigenlijk wil je dan toch gewoon de onvoorwaardelijke steun van je ouders. Mijn moeder reageerde heel negatief op mijn zwangerschap maar wil ondertussen wel mijn dochter graag zien en probeert ook door manipulatie alles te regelen. Ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en gezegd dat ik haar voorlopig niet wilde zien. Het is wel hard maar ik heb de rust nodig, zo'n zwangerschap en bevalling dadelijk is niet niks en daar heb je al je energie voor nodig. Naderhand zie ik wel weer hoe het verloopt, maar wel op mijn voorwaarden. Het probleem met ouders is toch vaak dat ze je als een kind blijven zien en je keuzes niet gewoon accepteren. Dus mijn advies is: kies voorlopig voor jezelf en je kind want al dat gestress is niet goed voor je op dit moment. Als het kind er is kan je de zaken opnieuw bekijken.
Succes hoor!
 
dank jullie wel voor al 't advies, het is fijn te weten hoe jullie erover denken. dit bevestigd toch duidelijk mijn idee, of alles accepteren of dan maar niet.
 
ik weet wat je bedoeld ... ik heb er zelf ook voor gestaan met mijn huidige man ... die werd ook niet aanvaard (omdat hij in de bajes had gezeten) maar ik heb mijn moeder toen gewoon voor het blok gezet, hij niet binnen , ok ik ook niet ... en dat heb ik 1.5 jaar lang volgehouden tot zij dus zelf naar ons is toe gekomen en we enkele uren hebben zitten praten en het uiteindelijk voor haar toch duidelijk was dat ik gelukkig was met hem en onze kids ...
als ze echt van je houden dan aanvaarden ze jouw keuzes !!!!

succes Annemie
 
Hoi Zomer,

wat een lastige situatie zit jij in, zeg. Een moeilijke beslissing ook.
Er is al veel over gezegd, ik wilde alleen nog even toevoegen dat het voor je kindje heel moeilijk zal zijn (als het later groter is) om opa en oma zo negatief over haar/zijn vader te horen praten. Het is echt belangrijk dat ze nu bijdraaien hoor!

Sterkte, Irene.
 
Terug
Bovenaan