wel of geen huisdier

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Voordat Marissa kwam hadden wij 3 poezen in huis, heel erg gezellig maar we hebben echt maar een klein huis. Toen ik zwanger werd hebben we dus besloten om de poezen weg te doen. We hebben een goed huis voor ze gevonden. We wilden gewoon niet dat ze op de wagen zouden gaan liggen die bij ons in de gang moet staan. En we wilden ook niet dat Marissa steeds onder de poezen haren zou komen te zitten. Verder konden we 2 van de 3 katten ook echt niet vertrouwen. Voor ons nog tot daar aan toe maar voor Marissa gewoone cht gevaarlijk. Maar nu Marissa groter wordt begint het gewoon weer te kriebelen. Maar Marissa is natuurlijk nog wel klein dus zij mag nog niet zoveel met een huisdier. Nu heb ik een heel lief katje gezien (een kitten nog) en vorige week zijn we naar de dierenwinkel geweest en hebben we gekeken voor een konijn. Ook erg gezellig voor in de tuin. De tuin is groot genoeg er voor. Mijn ma zou graag kippen hebben maar die vind ik echt eng en vies. Dus dat wordt het niet. Een cavia vindt hij niet leuk en ik ben dol op hamsters maar die mag Marissa eigenlijk nog niet eens aaien voorlopig. Erg moeilijk dus.
Hebben jullie advies over wat voor dieren leuk zijn? En wat hebben jullie voor huisider en hoe gaat dat met de kinderen?
We zijn trouwens absoluut geen honden mensen, die vinden we echt verschrikkelijk dus dat is geen optie.

groetjes Linda, mv Marissa 1 jaar en 10 dagen

Hoi,

Wij hebben 2 honden, maar daar hoef ik het voor jou niet over te hebben dus...haha

We hebben ook een kat, dat is een behoorlijk eigenwijze tante en die moet niet zoveel van de kinderen hebben. Ze vind ze alleen interessant als ze iets te eten hebben. Mijn dochter (nu bijna 5) heeft ook al wel eens aanvaringen met Marley(is de kat)   gehad: gelukkig kan een kat hoog springen en zoekt ze zelf wel een plekje waar ze veilig kan liggen.....

Een vriendin van mij heeft 3 katten, haar kinderen ouder (17 en 11) en die katten zijn daar dus mee opgegroeid. Vinz kan hun gewoon aaien en dat is dan wel leuk! Maar een dreumesje en een kitten lijkt me wel een intensieve combinatie, volgens mij een garantie voor een boel rommel in huis....

Wij nemen voorlopig geen knaagdieren omdat 1 van mijn honden dan helemaal gek wordt, die gaat alleen nog maar voor dat kooitje zitten. Maar ik vind Vinz nou ook te klein, hij zou een hamster volgens mij letterlijk doodknuffelen in al zijn goede bedoelingen.

groetjes Marije

Hoi,

wij hebben een kat sinds ruim vier jaar en het is echt zo'n goedmuts. Ze doet nog geen vlieg kwaad. Als Stijn huilt draait ze om hem heen en geeft kopjes en spint dan volop. En als Stijn nog duf op de vloer zit draait ze ook zo om hem heen en geeft hem kopjes waar Stijn erg blij mee is. Ze zijn zo lief met elkaar. Ik laat ze trouwens nog niet alleen want het blijft toch een dier en je weet nooit wat ze doen.

ik vind het fijn dat een kat lekker naar buiten kan en dat doet die van ons volop. Een dier in een hok/kooi of kom vind ik zielig en dat doen we dus niet.

Groetjes van Marloes

Hoi Hoi,

Hier in huis geen huisdieren! En als het aan mij ligt komen die er ook niet! Ik heb gewoon niet veel met dieren, ben er vaak bang voor, zeker voor katten!!

groetjes mirjam

Hoi Linda,

wij hebben ook 1 hond (maar das niet belangrijk voor jou haha!).
Verder hebben wij ook nog 2 katten.
Het zijn lieverds, en de ene die we juist niet zo zeker hadden, is echt lief voor Dylano. Van de week hing Dylano met zn volle gewicht op haar, en ze liet het gwn toe. Maar mama tuurlijk niet hé? Want als uithaalt is het niet eens haar schuld.
Kortom: Het gaat gwn goed met de diertjes en Dylano!
Haren blijf je toch houden als je dieren hebt. Ik stofzuig iedere dag, en daarmee basta. Dweilen doe ik min. 2x in de week. Als het nodig is, nog een xtje tuurlijk.

Succes met je keuze!

Trouwens: Het lijkt mij goed dat Marissa met dieren omgaat. Dan leert ze alvast wel de verantwoordelijkheid te nemen. Tuurlijk nu nog niet, maar dat kun je van lieverlee op gaan bouwen.

Liefs Debby.

Wij hebben 1 kat (onze poes is sinds 5 weken weg.....) en het gaat heel goed met Feline. Je moet wel goed opletten en ze nooit alleen laten.
En je moet vooral je kind goed opvoeden in het omgaan met huisdier(en). Dus staart trekken en zo echt afleren.

Verder vind ik het heerlijk een kat!

groetjes Mariska

Hoi Linda,

Ik ben zelf niet zo'n huisdierenmens en zo lang Sven nog klein is, wil ik ze zeker niet.
Daarnaast vind ik het erg lastig voor als je op vakantie gaat en zo. Dat zie ik wel bij mijn schoonbroer en zus. Die lopen elke vakantie weer te bedelen wie de konijnen eten komt  geven.
Dus voor ons voorlopig geen beestjes. Enne, de buren hebben een hond dus als Sven ooit met beestjes wil knuffelen gaat  hij maar mooi bij de buren spelen (jongste buurjongetje is 6 weken jonger dan Sven dus dat worden vast vriendjes -:)).

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007  

Hoi Linda,

Wij hebben dus 3 katten, deze hadden we al voordat ik zwanger werd. In het begin was ik alleen bang voor Hummer, hij is nogal op mij gesteld en gauw jaloers.....het klikt nu nog steeds niet tussen hem en mijn zoontje, maar hij rent liever weg dan dat hij hem wat aan doet....want het is dus wel een schijterd! Onze gizmo (poes) is echt een schat, die doet hem helemaal niets, en geeft hem zelfs kopjes, alleen gisteren had hij haar bij de staart te pakken en toen deed ze echt niets, maar hebben wij Jesse wel op z'n kop gegeven! En onze Rooie Rinky dat is een goedzak, die komt alleen maar tevoorschijn als hij zit te eten in de hoop dat er wat valt! En verder had hij hem ook aan z'n staart te pakken en deed hij helemaal niets. Dus het gaat prima hier!

Hummer is een aparte gevalletje, zo ligt hij bijvoorbeeld nu in mijn nek!!! En hij is 8 kilo...dus lekker vind ik het niet, maar als ik hem weer even aandacht geef is het weer over! Tja en de haren, gewoon elke dag Stofzuigen....als je ons ziet kan je niet aan onze kleren zien dat we katten hebben. De kinderwagen en buggy staan altijd in geklapt zodat zij er niet in kunnen liggen!!

Ik ga wel later als hij groter wordt en wij eindelijk een tuin hebben, een konijntje nemen voor hem....op de kinderboerderij vind hij dat de prachtigste dieren die er zijn, op de varkens na, maar die komen niet in mijn achtertuin!!

groetjes
Angel

Terug
Bovenaan