wel of geen huisdier

Hallo!

op onze boerderij hebben we een hoop dieren en Alice is er helemaal weg van! Vooral de koeien / kalfjes doen het goed bij haar maar ook de katten vind ze helemaal geweldig! Sinds een paar maand hebben we ook een hond en daar is ze ook helemaal gek mee.
Maar we hebben geen "huis" dieren, alles blijft buiten en heeft wel een plekje in de schuur. ben niet zo schoonmakerig en denk dat het met dieren in huis helemaal niet goed zou komen.....
1 kat is Alice haar favoriet, als ze buiten is zijn ze niet bij elkaar weg te houden en als Alice te hardhandig wordt loopt hij gewoon weg.

Groetjes Alberdien

hoi hoi,

Mart groeit op met 1 Kat tommie
met een hond (mechelse herder) Rex en 2 kippies.
hij   kan erg goed met dieren, en vind ze ook erg leuk en lief, hij kan er goed mee om gaan, en de dieren ook met hem..

groetjes simone

mv Mart en ?

Hoi Linda,

Toevallig hebben wij net een konijn gekregen van een collega van mij. Haar dochter kon er niet meer voor zorgen omdat ze gaat studeren. Het is nog maar 1 jaar oud en gewend om "gepakt" te worden. Het zit in een hok in de tuin en iedere middag gaan we even naar het konijn en mag hij eruit en gaat mijn dochtertje met hem knuffelen en aaien. Dit gaat heel goed. Wij zijn er heel blij mee. Ze leert met een dier omgaan, maar we hebben er geen last van in huis. Als we naar binnen gaan, handjes wassen en ze kan weer spelen. Er is ook weinig verzorging aan. Af en toe nieuw hooi en elke dag eten bijvullen en water verschonen en hij eet min of meer met ons mee...! Eten wij bloemkool dan krijgt hij ook een stukje enz.
Ik wens je veel succes met je keuze, maar dit is echt een aanrader! Maar volgens mij ben jij zelf meer voor katten.

Groetjes!

Hoi babybelle,

Ik zal katten altijd leuk blijven vinden maar zou er niet zo snel weer nemen hoor. Ik heb een hekel aan het verschonen van de bak, dus dat doet mijn man en ze maken toch een hoop rotzooi. We neigen juist ook naar een konijn. We hebben al gekeken voor een hok en een konijn maar ze hadden geen kleine konijntjes. En als we nu een klein konijntje zouden kopen dan kan hij in de winter niet meer naar buiten. Ik denk dus dat we wachten tot het voorjaar, dan is Marissa ook groter en dan kan het konijn gezellig buiten in een hok. Maar leuk om te horen dat het jullie bevalt.

groetjes Linda

Hoi,

wij hebben een oude poes (13 jaar). Ze is een beetje een oude dame maar het gaat ontzettend goed samen met Maaike. Van de neefjes moest ze eerder niets hebben en ze werd een beetje prikkelbaar als ze bij ons waren. We waren dus wel wat bang dat ze ook wat prikkelbaar zou worden als Maaike bij haar komt maar het tegendeel is waar.

Mag er normaal niemand (behalve Henk en ik) bij haar komen als ze in haar mandje ligt. Vorige week was Maaike ineens verdacht stil terwijl ik in de keuken was dus ik ging even kijken wat ze aan het doen was. Zit ze heerlijk bij de mand en aait, weliswaar op haar ietwat lompe manier, de poes. Die vond het goed en begon zelfs te spinnen. En Maaike doet het echt niet zachtjes. Het lijkt ook meer op aan de haren trekken dan op aaien. Ook komt de poes steeds vaker bij ons liggen als Maaike bij ons zit. Ze mag haar zelfs aan de oren en aan de staart trekken. Niet van ons hoor maar de poes laat het allemaal gebeuren. Als het haar te veel word   loopt ze gewoon weg. Gelukkig maar.

Als Maaike buiten op een kleed aan het spelen is gaat de poes er zelfs gewoon bij liggen. Ik heb geloof geen leuk foto maar zal kijken of ik er binnenkort een kan maken en die dan alsnog plaatsen.

Groetjes
Inge

Terug
Bovenaan