Wel of geen kaneel?

Wie weet hoe het nu zit met het eten van Kaneel tijdens de zwangerschap?
Want nu met die pepernoten etc in de winkel is het moeilijk om er onder uit te komen?
 
Hey,

ik vroeg t me ook af omdat ik dol ben op pepernootjes... Maar volgens mij is het wel toegestaan hoor maar denk niet dat je een zakje per dag moet gaan leegeten... ;-)
Of weet iemand er meer van?

groetjes Janneke
 
Hallo

Wat ik begrepen heb over kaneel is dat je niks moet doen waar TE voor staat. Dus niet elke dag een kaneelstok of een stuk appeltaart en dus ook niet elke dag perpernoten maar als je eens een handje pepernoten eet kan dat geen kwaad.
Is wel lastig met al die lekkernijen van de komende tijd maar goed.

Ik zal me gelijk ook maar even voorstellen. Ik lees al een hele tijd zo nu en dan mee. Maar als je al onzeker bent dan wordt je van die verhalen over bloedverlies ed. niet echt vrolijk. Ik ben Danielle, 33 jaar en zwanger van ons eerste kindje. We hebben in april een miskraam (windei) gehad met 7,5 week.
Ben nu inmiddels 12 wk en 5 dagen!!

Groetjes Danielle
 
Mijn verloskundige heeft me bij de zwangerschap van mijn dochtertje verzekerd dat kaneel alleen kwaad kan als je het vaak en veel binnenkrijgt. Gewoon gebak of snoep met kaneel kun je (met mate) gerust eten. Ze zei bovendien dat het nog helemaal niet bewezen is of kaneel echt kwaad kan, maar het vermoeden bestaat dat grote hoeveelheden slecht zijn. Dus geniet maar lekker van de pepernoten!
 
Hallo!

Mijn verloskundige vertelde laatst aan mijn zus (die zich ook al afvroeg hoe het zat met de pepernoten) dat zolang je geen hele bus kaneel naar binnen werkt het prima mag. Dus ga maar gerust aan de pepernoten en appeltaart e.d.! Ik doe het wel in ieder geval!!!

Groetjes Jojanneke
 
Terug
Bovenaan